Επιστροφή στη δράση με επετείους. Το Μεξικό γιορτάζει 200 χρόνια αφότου οι αυτόχθονες Ινδιάνοι της χώρας ξεκίνησαν τον αιματηρό αγώνα τους για ανεξαρτησία εναντίον της ισπανικής κυριαρχίας του Γκουαναχάουτο και ο Μίκο Χιρβόνεν την 100ή του συμμετοχή σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο 29χρονος Φινλανδός οδηγός της Ford, ο οποίος επικράτησε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στα χιόνια της Σουηδίας, φέροντας την ομάδα του στην κορυφή της κατάταξης όλων των εποχών στο WRC με 74 νίκες, ετοιμάζεται για το 2 στα 2, αλλά σε διαφορετικό πεδίο μάχης.

Το ράλι του Μεξικού, που επιστρέφει στο πρωτάθλημα μετά από απουσία ενός έτους είναι σημαντικό κομμάτι των εορτασμών της δισεκατονταετηρίδας του Γκουαχάουτο, εκεί που φιλοξενήθηκε χθες το βράδυ τοπική ώρα (ξημερώματα ώρα Ελλάδος) η τελετή έναρξης με την παρουσία χιλιάδων θεατών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Γκουαναχάουτο έχει ανακηρυχθεί Περιοχή Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και είναι διάσημο για τα πλούσια κοιτάσματα ασημιού και χρυσού που ανακαλύφθηκαν πριν από αιώνες και για τα εκτεταμένα υπόγεια τούνελ του. Το ράλι έχει τη βάση του στη μεγάλη πόλη της Λεόν στο κέντρο της χώρας, 400 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης του Μεξικό. Η σύντομη διαδρομή περιλαμβάνει ειδικές στα βουνά, βόρεια και ανατολικά με τις περισσότερες σε υψόμετρο πάνω από 2000 μ. (το μεγαλύτερο του πρωταθλήματος) σε πλαγιές κατάφυτες με κάκτους και μέσα από υδάτινα περάσματα.

Το μεγάλο υψόμετρο επηρεάζει αρνητικά τα αυτοκίνητα, καθώς λιγότερο πυκνός αέρας σημαίνει ότι ο κινητήρας «ξεμένει από αναπνοή» και μπορεί να χάσει μέχρι το 30% της συνήθους ισχύος του. Η επιφάνεια του δρόμου είναι καλυμμένη κυρίως με σκληρό χαλίκι, αν και μερικά κομμάτια είναι πιο αμμώδη και μπορεί να σκληρύνουν στο δεύτερο πέρασμα. Οι περισσότερες ειδικές είναι γρήγορες και οι οδηγοί μπορούν να τρέξουν με τέρμα γκάζι, αλλά υπάρχουν και πιο τεχνικά κομμάτια.

Τα δύο πρώτα σκέλη του αγώνα (Παρασκευή, Σάββατο) τελειώνουν με δύο υπερειδικές που θα γίνουν στο σιρκουί της πόλης. Την Κυριακή ένα διπλό πέρασμα στο ίδιο μέρος σηματοδοτεί το τέλος του ράλι. Οι οδηγοί θα τρέξουν συνολικά σε 22 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 354,60 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Στο περιθώριο του αγώνα, χθες πριν την τελετή έναρξης, η αγωνιστική ομάδα της Ford με τους οδηγούς και τους συνοδηγούς της (Χιρβόνεν – Λέτινεν, Λάτβαλα – Αντίλα, Χ. Σόλμπεργκ – Μίνορ, Γουίλσον – Μάρτιν, Βιγιάγκρα – Κομπάν, Μπλοκ – Γκελσομίνο), τους μηχανικούς, τους τεχνικούς και τους επικεφαλής, έτρεξαν σε φιλανθρωπικό αγώνα μήκους 1,5 χλμ. στο στάδιο της Λεόν.

Το Sport Relief συγκεντρώνει χρήματα για να βοηθήσει ανθρώπους που χουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Φέτος στόχος είναι από τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν να δημιουργηθούν ασφαλέστεροι χώροι διαβίωσης παιδιών, όπου θα σιτίζονται με θρεπτικές τροφές, θα εκπαιδεύονται και θα υποστηρίζονται για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές δυσκολίες που τους παρουσιάζονται.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube