Στην καρδιά σχεδόν της Ευρώπης, οι χτύποι μοιάζουν με γκάζια. Οικολογικά ως επί το πλείστον μια και στην 80ή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η τεχνολογία έδωσε τα ρέστα της, αναφορικά με τις λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.

Αποστολή στη Γενεύη Δημήτρης Μπαλής

9. Lexus CT 200h

Να κι ένα πιο σπορτίφ, πεντάθυρο Lexus. Το CT 200h μοιάζει στο Auris της «μαμάς» Toyota. Εχει μήκος 4,32 μ., πλάτος 1,77 μ. και ύψος 1,42 μ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,59 μ.. Διαθέτει ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω. Κινητήρας βενζίνης 1.8 lt VVT-i. Μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Για την υβριδική λειτουργία, η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία νικελίου. Τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Σε χαμηλές ταχύτητες κινείται μόνο ηλεκτρικά.

10. Mercedes F800 Style

Με απόλυτα γερμανικό στυλ η πρωτότυπη F800 Style, πάνω στην οποία θα βασιστεί η επόμενη CLS. Με δυναμική κάθετη μάσκα, πίσω πόρτες που σύρονται και λιτό, φουτουριστικό εσωτερικό. Διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης με βενζινοκινητήρα V6 και ηλεκτροκινητήρα, συνολικής ισχύος 410 ίππων.

Ανακτά θερμική ενέργεια που τη μετατρέπει σε κινητική, ενώ μπορεί να φορτιστεί και από πρίζα. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 2,9 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 68 γρ./χλμ! Εισάγει νέα τεχνολογικά συστήματα. Ένα εκ των οποίων στρίβει το αυτοκίνητο με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα. Ένα δεύτερο αντιλαμβάνεται πιθανές οπίσθιες συγκρούσεις και επενεργεί στα συστήματα ασφάλειας.

11. Mini Countryman

Νέα δεδομένα για τη Mini, με άλμα στα Crossover. Το Countryman θα παράγεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Μήκος πάνω από 4 μ., κάπως ψηλό και με 2,6 μ. μεταξόνιο χαρίζει άνεση σε 4 ή 5 επιβάτες, ανάλογα τα πίσω καθίσματα. Κοκπιτ γνώριμο από το απλό Mini και κονσόλα που προεκτείνεται πίσω. Προσθιοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις και τετρακίνητο μόνο στις Cooper S και Cooper D.

Το ηλεκτροϋδραυλικό διαφορικό κατανέμει τη ροπή σε κανονικές συνθήκες, έως 50% στον πίσω άξονα, και σε ακραίες συνθήκες έως 100%. Ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, 8 αερόσακοι κ.α. σε εξοπλισμό. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1.6 lt αποδίδει 98 hp, με άλλη χαρτογράφηση φθάνει τους 122 hp και με turbo (έκδοση S) τους 184 hp. Ιδίου κυβισμού κινητήρες πετρελαίου, turbo άμεσου ψεκασμού, 90 hp και 112 hp. Για μειωμένη κατανάλωση, στάνταρ είναι το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας στο φρενάρισμα, το Auto Start Stop (σβήνει – εκκινεί αυτόματα τον κινητήρα) και η ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων. Ερχεται το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

12. Nissan Juke

Ακόμα πιο συμπαγές SUV από το Qashqai. Η Nissan προσπαθεί να χαλάσει τη…πιάτσα των μοντέλων του είδους με ένα ελκυστικό, δυναμικό και ξεχωριστό Juke. Είναι βέβαιο ότι θα φέρει υποψήφιους αγοραστές στα καταστήματα, τουλάχιστον από περιέργεια. Προσθιοκίνητο και τετρακίνητο σε δύο εκδόσεις με ίδιο σύστημα από το Qashqai και το X-Trail, φορά κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 117 hp και turbo με απόδοση 190 ίππους. Θα διατίθεται και με 1.5 lt turbo πετρελαίου110 ίππων. Πωλήσεις από το φθινόπωρο.

13. Opel Meriva

Μια νέα πρόταση, διάπλατα ανοικτή. Το νέο Meriva έχει την καινοτομία, για οικογενειακό, τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες, χωρίς να ανοίξουν πρώτα οι μπροστινές. Δίνει νέα διάσταση στους χώρους, έχει μετακινούμενη κεντρική κονσόλα, πίσω καθίσματα που μετακινούνται ή αναδιπλώνονται και πλούσιο εξοπλισμό. Εφοδιάζεται με οικονομικούς κινητήρες ισχύος 75 έως 140 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 ταχυτήτων ή με 6άρι αυτόματο. Θα διατίθεται επίσης και με πιο οικολογική έκδοση ecoFlex με χρήση φυσική αερίου. Στην Ελλάδα θα πωλείται από το Μάιο.

14. «5 by Peugeot»

Η Peugeot γιορτάζει φέτος 200 χρόνια με μπαράζ αποκαλύψεων, κυρίως πρωτότυπων αλλά κοντά στην παραγωγή μοντέλων. Ένα από αυτά που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Γενεύη, είναι το «5 by Peugeot» της κατηγορίας των πολυτελών σεντάν. Με 4,86 μ. μήκος, ισορροπημένες αναλογίες, μοντέρνα σχεδίαση και πλούσιο εξοπλισμό, εφοδιάζεται στην πρωτότυπη εκδοχή με υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει κινητήρα πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αποφέρει ισχύ 200 hp, κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 99 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Μετάδοση κίνησης και στους τέσσερις τροχούς.

15. Porsche Cayenne

Νέα, μακρύτερη κατά 5 εκ. (και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 4 εκ.), αλλά και ελαφρύτερη λόγω βελτιωμένου συστήματος τετρακίνησης και εκτενής χρήσης αλουμινίου. Σχεδιαστικά δανείζεται στοιχεία από την Panamera. Κινητήρες βενζίνης: 3.6 lt V6 - 300 hp, 4.8 lt V8 – 400 hp (S) και 500 hp (Turbo). Κινητήρας πετρελαίου: 3.0 lt V6 - 240 hp. Στην αγορά λανσάρεται για πρώτη φορά και υβριδική έκδοση, με turbo κινητήρα 3.0 lt V6 – 333 hp και ηλεκτροκινητήρα 47 hp. Ο συνδυασμός αποδίδει ισχύ 380 hp με 590 Nm ροπής από τις 1.000 σ.α.λ. Εχει μέση κατανάλωση 8,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 193 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Στην αγορά το Μάιο.

16. Renault Wind
Για πρώτη φορά ένα διθέσιο, roadster μοντέλο από τη Renault, ονόματι Wind (άνεμος). Συμπαγές σε διαστάσεις (μήκος 3,83 μ.), διαθέτει ηλεκτρική σκληρή οροφή δύο τμημάτων (ανοίγει σε 12 δευτ.) και σταθερό αποθηκευτικό χώρο (270 λίτρα), είτε με κλειστή είτε με ανοικτή την οροφή. Μοναδικό στυλ αμαξώματος με χαμηλή θέση οδήγησης, ψηλωμένους ώμους, και έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ. Σασί ειδικά ρυθμισμένο από την Renault Sport Technologies και δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: ο «άγριος» 16βάλβιδος με τους 133 ίππους από το Twingo R.S., και ο ήσυχος αλλά και ζωηρός TCe 100 ίππων. Μπαίνει στην παραγωγή.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube