Η Ford ανανέωσε τα S-MAX και Galaxy με πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Λιγότερο σε εμφάνιση αλλά περισσότερο σε εξοπλισμό τεχνολογίας και άνεσης, είναι οι αλλαγές που παρατηρούνται στις ανανεωμένες εκδόσεις S-MAX και Galaxy της Ford. Πιο φρέσκα σε αισθητική και πάντα με πολυχρηστική – οικογενειακή διάθεση και δυνατότητες, δεν υπολείπονται σε δύναμη.
Παράλληλα, για πρώτη φορά η γκάμα των μεγάλων μοντέλων της μάρκας θα διαθέτει το ομαλής λειτουργίας σύστημα μετάδοσης με διπλό υγρό συμπλέκτη Ford PowerShift. Θα είναι στάνταρ με το βενζινοκινητήρα EcoBoost και προαιρετικό για τους δύο Duratorq diesel. Εκτός βέβαια από τους κινητήρες, στα δύο μοντέλα κάνουν ντεμπούτο δύο νέα συστήματα: το Blind Spot Information System που ενημερώνει με ενδείξεις στον εξωτερικό καθρέπτη για ύπαρξη οχημάτων ή εμποδίων στα τυφλά σημεία, και το νέο Rear Door Power Child Lock που ουσιαστικά πρόκειται για ηλεκτρικές κλειδαριές ασφαλείας παιδιών στις πίσω πόρτες.
Σχεδιαστικά, η εικόνα του S-MAX δεν έχει διαφοροποιηθεί, πέραν της ύπαρξης ενός νέου προφυλακτήρα και των φωτιστικών ημέρας LED που τοποθετούνται σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού. Στο πλάι προστέθηκε μία χρωμιωμένη λωρίδα, που περιβάλλει ολόκληρη την κρυστάλλινη επιφάνεια, ενώ πίσω βρίσκουμε χαμηλότερο προφυλακτήρα και νέα φώτα LED που εκτείνονται βαθειά μέσα στα πίσω φτερά.
Στο Galaxy ανασχεδιάστηκε το μπροστινό τμήμα (τολμηρότερος κάτω αεραγωγός, χρωμιωμένες μπάρες και νέοι προβολείς ομίχλης), ενώ τοποθετήθηκαν ενιαίες ασημί ράγες για εγκάρσιες μπάρες, πίσω φώτα LED και κάτω προφυλακτήρας στο χρώμα του αμαξώματος. Στην καμπίνα, η ανανέωση έγκειται μόνο στα υλικά και τα χρώματα της ταπετσαρίας.
Στις ανώτερες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις, υπάρχει νέα, πολλαπλών λειτουργιών κονσόλα οροφής με άφθονο αποθηκευτικό χώρο (θήκη γυαλιών και καθρέπτη παρακολούθησης παιδιών), καθώς και μία νέα, μονοκόμματη πανοραμική οροφή με ηλεκτρικά σκιάδια. Για πρώτη φορά, οι ανώτερες εκδόσεις S-MAX και όλα τα μοντέλα με πανοραμική οροφή, αποκτούν σύστημα εσωτερικού φωτισμού LED.
Σε προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το νέο ηχοσύστημα με ενισχυτή οκτώ καναλιών, συνολικής ισχύος 265 Watts. Αναβαθμισμένο προσφέρεται και το σύστημα κλιματισμού με νέο αισθητήρα θερμοκρασίας και υγρασίας στην κολόνα του τιμονιού για καλύτερη ρύθμιση του αέρα της καμπίνας. Καταλήγοντας, η κάμερα οπισθοπορείας, η εκκίνηση με μπουτόν και το βραβευμένο σύστημα ανεφοδιασμού χωρίς τάπα, που διαθέτουν άλλα Ford, διατίθενται και στα νέα S-MAX και Galaxy. Στην Ελλάδα αναμένονται τον Απρίλιο.
Εν συντομία
Είναι τα πρώτα αυτοκίνητα της μάρκας που θα διατίθενται με το νέο, αποδοτικό βενζινοκινητήρα 2.0 lt EcoBoost με ισχύ 203 hp στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm μεταξύ 1.750 - 4.500 σ.α.λ. Στο S-MAX η επιτάχυνση είναι 8,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα (8,8 δευτ. και 221 χλμ./ώρα, αντίστοιχα, στο Galaxy).
Συγκριτικά με το προηγούμενο αυτόματο μοντέλο 2.3 lt – 161 hp, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί κατά 19%, στα 189 γρ./χλμ., έχοντας μικτή κατανάλωση 8,1 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας αυτός θα πλαισιώσει τον αρκετά βελτιωμένο κινητήρα πετρελαίου 2.0 Duratorq TDCi, ο οποίος πληρεί τώρα τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5 (έχει και φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων) και για πρώτη φορά προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 115, 140 και 163 hp.
Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. και οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 152 γρ./χλμ., με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής