Από τις μούσες του Όμηρου μέχρι σήμερα έχουν περάσει μερικές χιλιάδες χρόνια. Δεν είναι θεότητες, δεν είναι αποκλειστικά γυναικείου φύλλου, αλλά δεν παύουν να εμπνέουν τους καλλιτέχνες. Μουσικοί, ζωγράφοι, ποιητές, συγγραφείς αναζητούν το πρόσωπο εκείνο που θα τους ωθήσει στο ξεχωριστό, το διαφορετικό. Το ίσιο συμβαίνει και στη μεγάλη οθόνη μεταξύ ηθοποιών και σκηνοθετών. Η μεταξύ τους χημεία και εμπιστοσύνη μπορεί να απογειώσει την καριέρα και των δύο, να τους χαρίσει χρυσά αγαλματίδια ή να τους φέρει στην πρώτη θέση του box office.


Πέδρο Αλμοδοβάρ- Πενέλοπε Κρουζ

Όταν ξεκίνησε η συνεργασία των δύο Ισπανών, το 1997, ο Αλμοδοβάρ ήταν ήδη φτασμένος ενώ η Κρουζ ήταν στις αρχές της καριέρας τους. Καυτή Σάρκα (1997), Όλα για τη μητέρα μου (1999), Volver (2006) και Ραγισμένες αγκαλιές (2009) είναι οι έως τώρα κοινές τους δουλειές. Ο σκηνοθέτης δηλώνει πως η Πενέλοπε δεν είναι ακριβώς η μούσα του, αλλά του εμπνέει εμπιστοσύνη το να δουλεύει μαζί της. Για αυτό και όταν τελειώνει ένα σενάριο προσπαθεί να βρει ένα ρόλο που να της ταιριάζει ή προσαρμόζει ένα ρόλο πάνω της. Συμπληρώνει επίσης πως η σέξι ηθοποιός τον κάνει καλύτερο σκηνοθέτη και πιθανότατα ο ίδιος την κάνει καλύτερη ηθοποιό.





Στίβεν Σόντερμπεργκ- Τζούλια Ρόμπερτς

Δεν είναι μεγάλος ο όγκος των ταινιών που έχουν κάνει μαζί Σόντερμπεργκ και Ρόμπερτς. Για την ακρίβεια έχουν δουλέψει μαζί τέσσερις φορές (Erin Brockovich (2000), Ocean's Eleven (2001), Full Frontal (2002) και Ocean's Twelve (2004)). Η πρώτη τους φόρα όμως ήταν και καθοριστική για την «Pretty woman» αφού η ερμηνεία της ως Έριν Μπρόκοβιτς της χάρισε το πρώτο της –και μοναδικό έως τώρα- όσκαρ. Από τότε η Αμερικανίδα ηθοποιός εμπιστεύεται τον σκηνοθέτη με κλειστά μάτια και μάλιστα δηλώσει πως για… πάρτη του θα έπαιζε και αφιλοκερδώς!





Κουέντιν Ταραντίνο- Ούμα Θέρμαν

Την έχει αποκαλέσει και επίσημα μούσα του ενώ εκείνη του αναγνωρίζει πως μπορεί και «βλέπει» σε έναν ηθοποιό πέρα από ό, τι συνηθίζει ένας σκηνοθέτης. Η πρώτη φορά που δούλεψαν μαζί ήταν στο Pulp Fiction (1994). Πέρασε περίπου μία δεκαετία για να ξανασυναντηθούν οι δρόμοι τους στο Kill Bill: Vol. 1 (2003) αλλά και το Kill Bill: Vol. 2 (2004) και ευτυχώς δεν σταματούν εδώ. Οι θαυμαστές της «νύφης» θα έχουν την ευκαιρία να την απολαύσουν και πάλι να «παίζει» με το Χατόρι Χάνζο της το 2014 στο Kill Bill: Vol. 3!





Μάρτιν Σκορσέζε- Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Ρόμπερτ Ντε Νίρο

Η εμμονή του Σκορσέζε με ένα πρόσωπο δεν είναι χούι της τελευταίας δεκαετίας. Οι συνεργασίες του με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο ( Κακόφημοι δρόμοι (1973), Ο Ταξιτζής (1976), New York, New York (1977), Οργισμένο Είδωλο (1980), Ο Βασιλιάς της Κωμωδίας (1983), Τα καλά παιδιά(1990), Το ακρωτήρι του φόβου (1991), Casino (1995)) ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’70 και κράτησαν πάνω από 20 χρόνια χαρίζοντας μάλιστα στον ηθοποιό και ένα όσκαρ για την ερμηνεία του στο «Οργισμένο είδωλο». Τη σκυτάλη από τον Ντε Νίρο πήρε μερικά χρόνια αργότερα ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο αποδεικνύοντας πως εκτός από εξωτερική εμφάνιση διαθέτει και πολύ καλές ερμηνευτικές ικανότητες. Συμμορίες της Νέας Υόρκης (2002), Ιπτάμενος Κροίσος (2004), Ο πληροφοριοδότης (2006), Το νησί των καταραμένων (2010) είναι οι ταινίες που έχουν γυρίσει μαζί –προ το παρόν- με απολογισμό τρεις υποψηφιότητες για όσκαρ (δύο για τον σκηνοθέτη και μία για τον ηθοποιό)και ένα χρυσό αγαλματίδιο (το πρώτο του Σκορσέζε!). Τα δύο αγαπημένα… αγόρια του Μάρτι εξάλλου ήταν αυτά που του απένειμαν στις φετινές Χρυσές Σφαίρες και το τιμητικό βραβείο Σεσίλ Ντε Μιλ για τη συνεισφορά του στον κινηματογράφο.








Τιμ Μπάρτον-Τζόνι Ντεπ

Είναι γεννημένοι ο ένας για τον άλλον… Τέλος! Είκοσι χρόνια ακριβώς κρατάει αυτή η κολόνια και μετρά έξι συνεργασίες ( Ο ψαλιδοχέρης (1990), Ed Wood (1994), Ο μύθος του ακέφαλου καβαλάρη (1999), Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας (2005), Νεκρή νύφη (2005), Sweeney Todd (2007), Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων (2010)). Ντεπ και Μπάρτον δεν είναι πια μόνο συνεργάτες αλλά φίλοι και κουμπάροι (ο Ντεπ έχει βαφτίσει τον γιο του Μπάρτον). Μπορεί κανείς εκ των δύο να μην έχει ακόμα κερδίσει όσκαρ αλλά οι ταινίες τους κάθε φορά γεμίζουν τις αίθουσες και αποκτούν φανατικούς θαυμαστές. Ο Ντεπ μάλιστα έχει δηλώσει παλαιότερα πως ο εκκεντρικός σκηνοθέτης είναι ο σωτήρας και ότι θα μπορούσε να κάνει ό, τι του ζητήσει.





Φλώρα Μιχαλοπούλου

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube