Η Opel βελτίωσε το στήσιμο του Corsa και την απόδοση των κινητήρων.

Αποστολή στο Ντάρμσταντ, Δημήτρης Μπαλής

Μην προσπαθείτε να διαπιστώσετε ομοιότητες και διαφορές του Corsa της φωτογραφίας με αυτό που ήδη κυκλοφορεί στους δρόμους. Η Opel άλλαξε μόνο το διακόπτη των φώτων, τοποθετώντας αυτόν του μεσαίου Insignia, που είναι πιο λειτουργικός.

Θυμάμαι όταν είχα οδηγήσει το 2006 στη Δρέσδη, το τωρινό Corsa, ότι το σύστημα διεύθυνσης δεν ήταν τόσο ακριβές όσο θα το ήθελα, ενώ και το πίσω μέρος έδειχνε να μην ακολουθεί ιδανικά το μπροστινό. Γι’ αυτό και οι μηχανικοί της Opel επικέντρωσαν εκεί την προσοχή τους: πως θα στήσουν καλύτερα το Corsa στο δρόμο. Κι είναι αλήθεια ότι τα κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό.

Όμως, επειδή οι καιροί επιτάσσουν λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και ακόμα πιο περιορισμένους ρύπους, η μάρκα βελτίωσε τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αυξάνοντας μεν την ιπποδύναμη και τη ροπή, μειώνοντας δε κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το Corsa συνεχίζει να διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για 4 ή 5 άτομα ανάλογα τη σωματοδομή.

Παράλληλα, σε καλή τιμή προσφέρονται έξτρα το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού με τους προβολείς να στρέφονται προς τη γωνία του τιμονιού, τα μπροστινά ενεργά προσκέφαλα, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, η πανοραμική γυάλινη οροφή και το μοναδικό σύστημα της Opel για την τοποθέτηση ποδηλάτων με ασφάλεια (Flex Fix).

Στον τομέα των κινητήρων βενζίνης, η Opel στον τρικύλινδρο ενός λίτρου αύξησε την ισχύ από 60 σε 65 ίππους, ενώ μείωσε κατά 13% την κατανάλωση (5 λίτρα/100 χλμ.) και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (117 γρ./χλμ.). Στους 1.2 lt και 1.4 lt έβαλε μεταβλητό χρονισμό στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Ο πρώτος αποδίδει 85 από 80 hp και ροπή 115 από 110 Nm, έχοντας λιγότερη κατανάλωση κατά 11% (5,3 λίτρα/100 χλμ.) και ρύπους (124 γρ./χλμ.).

Κι όλα αυτά σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων διότι με το αυτόματο Easytronic η μείωση φθάνει το 13%. Στον 1.4 lt η ισχύς από 90 πήγε στα 100 άλογα και η ροπή στα 130 από τα 125 Nm. Η κατανάλωση περιορίστηκε κατά 12% (5,5 λίτρα/100 χλμ.) όπως και οι ρύποι (129 γρ./χλμ.). Ανάλογες βελτιώσεις επήλθαν και στον 1.6 lt turbo που αποδίδει 150 hp στην έκδοση GSi και 192 hp στην OPC. Η κατανάλωση μειώθηκε κατά 7,6% (7,3 λίτρα/100 χλμ. αμφότεροι), ενώ οι εκπομπές ρύπων κατά 9,5% (171 γρ./χλμ. στο GSi και 172 γρ./χλμ. στο OPC).

Εν συντομία

Στους πετρελαιοκινητήρες, ο 1.3 lt CDTI έχει 10% μείωση εκπομπών ρύπων με 98 γρ./χλμ. στο 3-θυρο και 99 γρ./χλμ. στο 5-θυρο (κατανάλωση μόλις 3,7 λίτρα/100 χλμ.), με παράλληλη αύξηση ισχύος κατά 27% στους 95 ίππους και ροπή στα 190 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Επίσης, ο 1.7 CDTI τώρα αποδίδει 130 hp (5 παραπάνω) και ροπή 300 Nm (20 περισσότερα), με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 118 γρ./χλμ.

Αξιο λόγου είναι το στοιχείο ότι η Opel έβαλε και στον 1.3 lt (όπως και στον 1.7 lt) φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων. Ολες οι βελτιώσεις έγιναν προκειμένου οι κινητήρες να υπαχθούν στις προδιαγραφές Euro 5 περί ρύπων. Περαιτέρω αλλαγές αφορούν τη νέα τρόμπα λαδιού και την ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων στον πίνακα, για ομαλότερη οδήγηση.

Αναφορικά με το στήσιμο του αυτοκινήτου, άλλαξαν τα αμορτισέρ, τα ελατήρια (πιο μαλακά στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις), οι αντιστρεπτικές δοκοί, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας και η υποβοήθηση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube