Νέο Audi, μικρό, σπορ, αποδοτικό, με καλό εξοπλισμό και μικρούς κινητήρες.
Ειλικρινά δεν έχω ξαναδεί τόσο μεγάλη προβολή σε ένα νέο μοντέλο. Η Audi έχει ξεκινήσει εδώ και δύο μήνες να βομβαρδίζει τον Τύπο με ειδήσεις για το νέο Α1, από τις απόψεις των σχεδιαστών κάθε μέρους ξεχωριστά (!), από δηλώσεις στελεχών, από φωτογραφίες που φανέρωναν μόνο ορισμένα σημεία του αμαξώματος αλλά και από φωτογραφίες ποδοσφαιριστών της Μπάγερν που οδήγησαν αυτοί πρώτοι, λες και είναι ειδικοί, το νέο μοντέλο, και όχι οι δημοσιογράφοι!
Ωσπου καταλήξαμε προ ημερών, να μας αποκαλύψει πλήρως, η γερμανική φίρμα τις προθέσεις της για τη «μάχη» στα σπορ μικρά μοντέλα. Το νέο Α1 είναι πράγματι ένα ενδιαφέρων αυτοκίνητο με συμπαγείς αναλογίες που χαρίζουν δυναμισμό, έχει εφοδιαστεί με αρκετή τεχνολογία ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ κατασκευάστηκε από ατσάλι υψηλής αντοχής που δεν απέτρεψε τη μείωση του βάρους (ζυγίζει 1.045 κιλά) για καλύτερες επιδόσεις στο δρόμο και μικρότερη κατανάλωση φυσικά.
Οι σχεδιαστές φιλοτέχνησαν ένα αμάξωμα τυπικό Audi μπροστά, εντούτοις πίσω, το κόψιμο του παραθύρου – όχι της πόρτας- αποτελεί καινούργια σχεδιαστική άποψη που όμως δεν παραπέμπει σε coupe αλλά περισσότερο σε sportback αμάξωμα, σαν του Α3. Πάντως, η διαφορετικού χρώματος τραβέρσα στην οροφή που συνδέει τις κολόνες του κλωβού του αμαξώματος, είναι κάτι που τονίζει το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Εχοντας μήκος 3,95 μ., πλάτος 1,74 μ. και ύψος 1,42 μ., είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Mini του ομίλου BMW, που θεωρείται ο ισχυρότερος ανταγωνιστής, σε μια κατηγορία που υπάρχει η Alfa MiTo και έρχεται οσονούπω και το νέο DS3 της Citroen. Οσο για το μεταξόνιο των 2,47 μ. θεωρείται καλό για 4 ενήλικες επιβάτες, διότι εκατέρωθεν των σπορ πίσω καθισμάτων, υπάρχει χώρος για ποτηροθήκες. Το κοκπιτ θα μπορούσε να έχει πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, πέραν του τριάχτινου τιμονιού και του κοντού λεβιέ ταχυτήτων.
Ωστόσο, μου αρέσουν οι μεγάλοι αεραγωγοί που θυμίζουν τουρμπίνες και ο LED φωτισμός της καμπίνας. Η Audi αναφέρει επίσης ότι κάθε πελάτης θα μπορεί να διαμορφώσει με τις επιλογές που υπάρχουν ένα προσωπικό Α1, το οποίο εφοδιάζεται στάνταρ με πλήρες σύστημα ενημέρωσης για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και ψυχαγωγίας που περιλαμβάνει και σύστημα πλοήγησης.
Εν συντομία
Το μοντέλο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο VW Polo, έχοντας ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά με πιο σφικτές ρυθμίσεις, άλλα ελατήρια και αμορτισέρ. Το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού είναι ηλεκτροϋδραυλικό, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα ESP για την ευστάθεια με ηλεκτρονικό διαφορικό.
Στον τομέα των κινητήρων, η Αudi διαθέτει δύο κινητήρες βενζίνης: το νέο 1.2 TFSI – 86 hp (5,1 λίτρα κατανάλωση στα 100 χλμ. και 119 γρ./χλμ εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) και τον ήδη γνωστό 1.4 TSI – 122 hp (κατανάλωση μεταξύ 5,1 και 5,6 λίτρα). Ο πρώτος κινητήρας συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και ο δεύτερος με 6άρι.
Διατίθενται και δύο πετρελαιοκινητήρες: 1.6 TDI με 90 hp και 105 hp (κατανάλωση από μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ.). Πωλήσεις από το ερχόμενο καλοκαίρι. Στη Γερμανία θα κοστίζει από 16.000 ευρώ αλλά για την Ελλάδα προσθέστε κάτι παραπάνω για φόρους.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής