Σχεδιαστική και ποιοτική αλλαγή κατεύθυνσης η Hyundai στα συμπαγή SUV με το ix-35.

Αποστολή στη Ρώμη Δημήτρης Μπαλής

Κι όμως είναι σαν χθες, όταν το 2004 πήγα στη Ρίγα της Λετονίας για την παρουσίαση του νέου, τότε, Hyundai Tucson. Και να φανταστείτε ότι εκεί βρήκα λιακάδα το χειμώνα και προ ημερών στο Ρώμη τόσο χιόνι που είχε να πέσει στην «Αιώνια πόλη» από το 1986!

Το Tucson ήταν η πρώτη απόπειρα της κορεατικής μάρκας στην κατηγορία των συμπαγών SUV, κι επιτυχημένη επειδή βρίσκεται σταθερά στη δεκάδα της κατηγορίας του, με το 20% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη. Τώρα, η Hyundai τολμά να προβλέψει ότι ο αντικαταστάτης του, το νέο ix-35 θα έχει ακόμα καλύτερη εμπορική πορεία.

Θεωρεί ότι παρά την εγκράτεια που δείχνουν οι ευρωπαίοι στα οικονομικά τους, επιλέγοντας μικρότερα μοντέλα ή περιορίζοντας τα έξοδα, τα SUV κυρίως λόγω των μικρότερων σε μέγεθος μοντέλων, θα γνωρίσουν άνθηση πωλήσεων κατά 10% ετησίως, τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι προβλέψεις δεν είναι άστοχες, μια και παρατηρούμε ότι αρκετές μάρκες παρουσιάζουν ελκυστικά SUV, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και με μικρού κυβισμού κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Με το νέο ix-35 η Hyundai ακριβώς εκεί στοχεύει. Να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο από αυτούς τους πελάτες που θέλουν να οδηγούν ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, όχι απαραίτητα τετρακίνητο και όχι οπωσδήποτε μεγάλου κυβισμού που καταναλώνει περισσότερο και φορολογείται πιο πολύ. Και όπως διαπίστωσα η Hyundai έχει ένα καλό «όπλο» για να δώσει τη μάχη.

Καλύτερο σχεδιαστικά από το Tucson, με καμπύλες αντί απλές γραμμές, και σμιλευμένο αμάξωμα, κεντρίζει την προσοχή στο δρόμο. Μακρύτερο κατά 8,5 εκ. (4,41 μ.), πιο φαρδύ κατά 2 εκ. (1,82 μ.) και χαμηλότερο κατά επίσης 2 εκ. από το Tucson, είναι πιο άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες, έχοντας και μακρύτερο μεταξόνιο κατά 1 εκ. (2,64 μ.). Στην καμπίνα, η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται κατά 60:40 και αναδιπλώνεται μετατρέποντας το χώρο αποθήκευσης από τα 591 λίτρα του πορτμπαγκάζ στα 1.436 λίτρα.

Καλόγουστο είναι και το κοκπιτ με 4 αχτίνων σπορ τιμόνι, μαλακά και σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, πίνακας με δύο μεγάλα όργανα και μεγάλη οθόνη 6,5 ιντσών για σύστημα πλοήγησης με φωνητική αναγνώριση, Bluetooth και βέβαια ενδείξεις για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και του ηχοσυστήματος (ραδιο-CD με 4 ηχεία, ΜΡ3, θύρα USB, AUX).

Εν συντομία

Θα παράγεται στην Ευρώπη σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Δικίνητο με το νέο κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 140 hp (στάνταρ με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και διακόπτη ECO για ένδειξη κατανάλωσης). Διαθέσιμος και ο κινητήρας βενζίνης 2.0 lt – 163 hp (χειροκίνητο 5 ταχυτήτων, αυτόματο 6) όπως και οι πετρελαιοκινητήρες: 1.7 lt – 115 hp, 2.0 lt – 136 hp και 184 hp (δύο εκδόσεις ισχύος).

Τετρακίνηση με 100% της ροπής μπροστά σε κανονικές συνθήκες και έως 50% πίσω. Με διακόπτη κλειδώνει η ροπή 50-50% για ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα. Το 4WD εφοδιάζεται μόνο με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι μικρότερου κυβισμού κινητήρες προαιρετικά συνδυάζονται και με σύστημα ISG που σταματά και εκκινεί τον κινητήρα αυτόματα.

Στάνταρ: αερόσακοι μετωπικοί, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, ABS με ηλεκτρονική κατανομή, ESP για την ευστάθεια, TCS για την πρόσφυση, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης. Ερχεται τον Απρίλιο στην Ελλάδα. Καλές εντυπώσεις στο δρόμο, κυρίως το τετρακίνητο και ειδικά στο χιόνι. Θα ήθελα αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης που τώρα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και όχι υδραυλική.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube