Οπως το θρυλικό μουσικό μηχάνημα, και η Nissan θέλει να προσφέρει διασκέδαση.
Ένα ένα αποκαλύπτονται τα μοντέλα που πρόκειται να παρουσιαστούν στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου. Θα είμαστε εκεί για να τα καταγράψουμε αλλά προς το παρόν σας δίνουμε να πάρετε μια πρώτη γεύση από αυτά που θα δούμε. Μολονότι υπάρχει ύφεση πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μικρότερη στη Δυτική και πολύ περισσότερη στην Ανατολική, εντούτοις η αυτοκινητοβιομηχανία δεν το βάζει κάτω. Και πώς να το κάνει άλλωστε, από τη στιγμή που (και) η προστασία του περιβάλλοντος επιτάσσει δραματικές αλλαγές στην τεχνολογία.
Ετσι, όλα τα νέα μοντέλα δεν είναι απλά νέα σε σχέδιο ή σε όγκο, αλλά εφοδιάζονται με πλείστα τεχνολογικά στοιχεία σε επίπεδο κινητήρων (κατανάλωση – ρύποι), κιβωτίων ταχυτήτων, ασφάλειας και εξοπλισμού άνεσης. Η Nissan, λοιπόν, στη Γενεύη πρόκειται να παρουσιάσει ένα κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντικό μοντέλο, με το περιπαιχτικό όνομα Juke. Βέβαια αυτό παραπέμπει στο θρυλικό Juke-box με τα μικρά δισκάκια που αγαπήθηκε από όλους τους παλιούς και αποτέλεσε ένα σημαντικό μέσο διασκέδασης στα μπαρ, τις ταβέρνες και τα κλαμπ.
Τώρα με το Juke η Nissan ευελπιστεί να προσφέρει κι αυτή ένα μέσο διασκέδασης κι όχι απλά μετακίνησης, με ένα μοντέλο εύχρηστο, ευέλικτο και ξεχωριστό σε στυλ. Η Nissan έχοντας στα υπόψη τη μεγάλη αναγνώριση του Qashqai με την εμπορική επιτυχία που γνωρίζει διεθνώς, θέλησε να δώσει κάτι παραπάνω στο απαιτητικό κοινό. Είχε μάλιστα προαναγγείλει τη δημιουργία ενός ακόμα πιο συμπαγούς SUV, με το πρωτότυπο Qazana που είχε παρουσιάσει πάλι στη Γενεύη, πέρυσι.
Τώρα ήρθε η ώρα να φανερώσει την έκδοση παραγωγής, ένα μοντέλο με 4,135 μ. μήκος, 1,765 μ. πλάτος και 1,570 μ. ύψος. Από το μεταξόνιο των 2,53 μ. διαπιστώνουμε ότι 4 επιβάτες χωρούν άνετα σε μια καμπίνα εξίσου διασκεδαστική όπως και το παρουσιαστικό του. Τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, πίνακας με δύο μεγάλα όργανα, κονσόλα στη μέση του ταμπλό με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, στο χρώμα του αμαξώματος κονσόλα για λεβιέ ταχυτήτων και ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, σκαμμένα εσωτερικά θυρών για άνεση στους αγκώνες και ημιμπάκετ καθίσματα, συνθέτουν ένα αρεστό εσωτερικό.
Εν συντομία
Θα παράγεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, όπως το Qashqai. Η δικίνητη θα έχει ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, ενώ η τετρακίνητη πολλαπλούς συνδέσμους. Για την τετρακίνηση χρησιμοποιείται το σύστημα ALL-MODE με το οποίο η Nissan εφοδιάζει τόσο το X-Trail όσο και το Qashqai. Δηλαδή μπορεί να κινηθεί είτε μόνο δικίνητα, είτε τετρακίνητα με ηλεκτρονική κατανομή, είτε αποκλειστικά τετρακίνητα με 50-50 ροπής στους δύο άξονες.
Όμως στην περίπτωση του Juke το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μοιράσει και ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, δίνοντας περισσότερη ροπή στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Η δικίνητη έκδοση θα πλαισιώνεται από κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 117 hp, που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Θα διατίθεται και turbo κινητήρας 1.6 lt – 190 hp και για τις δύο εκδόσεις. Θα είναι διαθέσιμος και turbo πετρελαιοκινητήρας μόνο για την προσθιοκίνητη έκδοση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής