Αυτό το σλόγκαν συνοδεύει το νέο DS3, μια νέα δημιουργική τάση της Citroen.

Αποστολή στο Παρίσι

Η Γαλλία φημίζεται κυρίως για τα αρώματα και τη μόδα. Κι η Citroen, ως μια καθωσπρέπει Γαλλίδα ανανεώνεται συνεχώς, προσθέτει χρώμα στη ζωή της, θέλει να αποπνέει άρωμα φρεσκάδας. Και το πέτυχε με μια νέα σειρά μοντέλων, ελκυστικά σε σχεδίαση σαν τα ακριβά γαλλικά ρούχα, αλλά σε πολύ προσιτή τιμή.

Όμως το κυριότερο είναι ότι αυτά τα μοντέλα δημιουργούν μια νέα γκάμα ξεχωριστών αυτοκινήτων με πολύ προσωπικό χαρακτήρα γι’ αυτόν που τα επιλέγει. Με το πρώτο από τα τρία, το DS3 που οδήγησα στο Παρίσι (θα ακολουθήσουν σύντομα το DS4 και DS5), είμαι βέβαιος ότι μπορεί να προσελκύσει πελατεία στα καταστήματά της. Και δεν είναι μόνο το μοντέλο αυτό καθεαυτό που τραβάει το βλέμμα αλλά και ο τρόπος που θα διαφημιστεί, με τον Τζόν Λένον και τη Μέριλιν Μονρόε να μιλούν για μια άλλη εποχή, ρετρό, ενώ η Citroen για μια νέα!

Εξυπνη και εύστοχη προσέγγιση για όσους θεωρούν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ένα απλό μεταφορικό μέσο, ένα οποιοδήποτε ΙΧ. Γι’ αυτούς, η Citroen αποτελεί ιδανικό σύμμαχο και το νέο DS3, έναν τέλειο…σύντροφο. Διαθέτει στυλ, συμπαγείς διαστάσεις σε τρίθυρο αμάξωμα (3,95 μ. μήκος, 1,71 μ. πλάτος και 1,46 μ. ύψος), δεν υπολείπεται σε χώρους στη καμπίνα ή το πορτμπαγκάζ, έχει σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά και ξεχωρίζει από τις δεκάδες παραλλαγές εξωτερικών χρωματισμών και διακοσμητικών στοιχείων.

Τη στιγμή που η Mini διατηρεί το κλαστικό σχέδιο του μοντέλου του Αλεκ Ισογόνις από τη δεκαετία του 60 και που η Fiat αναβίωσε το 500αράκι της δεκαετίας του 50, η Citroen δεν ανέτρεξε σε σχέδια του παρελθόντος για να φτιάξει ένα αντίστοιχο σύγχρονο 2CV (Ντεσεβό), αλλά φιλοτέχνησε ένα μοντέρνο σχέδιο, έξω και μέσα. Στη καμπίνα, υπάρχει διάσπατρο χρώμιο, ενώ στο ίδιο χρώμα του αμαξώματος (πλην της οροφής) είναι η φάτσα του ταμπλό, ο λεβιές ταχυτήτων και οι ταπετσαρίες, υφασμάτινες ή από δέρμα και αλκαντάρα.

Το πορτμπαγκάζ είναι πολύ ευρύχωρο για την κατηγορία του (285 λίτρα), ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης (διαιρείται κατά 60:40) του πίσω ενιαίου πάγκου, ο αποθηκευτικός χώρος διευρύνεται. Νομίζω λοιπόν ότι ο καθένας θα βρεί ένα DS3 να του ταιριάζει και ένα μοτέρ που να τον ικανοποιεί, με τρία σύνολα βενζίνης: 1.4 lt – 95 hp, 1.6 lt – 120 hp και 1.6 lt turbo – 150 hp. Οδήγησα την έκδοση με τον ισχυρότερο κινητήρα κι εντυπωσιάστηκα από την απόκριση, τη συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα διεύθυνσης που για πρώτη φορά σε ένα Citroen είναι τόσο άμεσο!

Εν συντομία...

Καθισμένος σχεδόν χαμηλά, αγκαλιασμένος με το μπάκετ κάθισμα και κρατώντας το μικρό τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, έστριβα κυριολεκτικά με τα δάκτυλα. Δεν είναι αυτοκίνητο ράλι, για να μην…τρομάζουν μερικοί, αλλά εξαιρετικά σπορτίφ με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση (μπροστά γόνατα McPherson πίσω ημιάκαμπτος άξονας, σφιχτά ελατήρια) και στάνταρ σύστημα ευστάθειας (ESP) που διορθώνει τις…στραβοτιμονιές.

Διαθέσιμοι και δύο κινητήρες πετρελαίου, 90 hp και 110 hp. Ολοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (99 και 115γρ./χλμ. οι πετρελαίου, 136 – 160 γρ./χλμ. οι βενζίνης). Με 6 αερόσακους στο βασικό εξοπλισμό, ESP, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό, πλήρη ηλεκτρικά στοιχεία (πόρτες, παράθυρα, καθρέπτες), ραδιο-CD με MP3 κ.α. θα βρίσκεται στην Ελλάδα από τον Απρίλιο με τιμές ελκυστικές, όσο και το DS3.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube