Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ξεκινά από τα χιόνια της Σουηδίας.
Υστερα από τέσσερις μήνες, οι κινητήρες των αυτοκινήτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ετοιμάζονται να δουλέψουν στο όριο. Οι εντατικές δοκιμές τελείωσαν και όλοι οι πρωταγωνιστές βρίσκονται στη Σουηδία, έτοιμοι για ένα νέο ξεκίνημα.
Η χώρα της Σκανδιναβίας βιώνει το μεγαλύτερο χειμώνα των τελευταίων 20 ετών με τη θερμοκρασία να αγγίζει αυτές τις ημέρες τους μείον 25 βαθμούς Κελσίου. Ακόμη κι εκεί που είναι «συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια» υπάρχει προβληματισμός, αλλά αναμένεται να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες παρουσιαστούν. Η Σουηδία είναι ο πρώτος από τους 13 σταθμούς του φετινού πρωταθλήματος και μοναδικό χειμερινό ράλι μετά από την περσινή απουσία από το καλεντάρι, όταν αντικαταστάθηκε από το ράλι Νορβηγίας.
Όπως και το 2008, το ράλι έχει τη βάση του στα κεντρικά της χώρας, το Κάρλσταντ, ενώ μεγάλη δράση θα υπάρχει γύρω από το σέρβις πάρκ, 85 χλμ. μακριά, στο αεροδρόμιο Χάγκφορς. Το 75% της διαδρομής του αγώνα έχει αλλάξει από το 2008, και οι διοργανωτές διατήρησαν την υπερειδική διαδρομή του Κάρλσταντ, με την οποία αρχίζει η μάχη την Πέμπτη το απόγευμα (θα γίνει ακόμη μια φορά την Παρασκευή στο κλείσιμο της πρώτης ημέρας) και δύο ακόμη ειδικές.
Συνολικά, οι οδηγοί καλούνται να καλύψουν 345,15 αγωνιστικά χιλιόμετρα που αποτελούν τις 21 ειδικές διαδρομές, σε μια συνολική απόσταση 1.879,23 χλμ. Στη Σουηδία, παραδοσιακά επικρατούν οι Σκανδιναβοί οδηγοί που ξέρουν να τρέχουν τα αυτοκίνητα σαν τα σκυλιά τα έλκηθρα στο χιόνι. Όμως, ο Γάλλος Σεμπαστιάν Λεμπ κερδίζοντας το 2008 άλλαξε τα δεδομένα κάτι που θέλει να επαναλάβει και φέτος. Όμως, οι Σόλμπεργκ, Λάτβαλα, Χιρβόνεν και Γκρόνχολμ που είχαν κερδίσει τις 4 προηγούμενες διοργανώσεις, θα έχουν σημαντικές αντιρρήσεις.
Ο Λεμπ, πάλι με το Citroen C4, έξι φορές σερί παγκόσμιος πρωταθλητής (ρεκόρ) και ο Μίκο Χιρβόνεν με το Ford Focus που έχασε πέρυσι τον τίτλο για ένα βαθμό, θα δώσουν σκληρή μάχη για τη νίκη. Όμως δεν είναι μόνο αυτοί. Οι ομόσταβλοί τους, αντίστοιχα, Ντάνι Σόρντο και Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, είναι ικανοί (κυρίως ο δεύτερος) να πρωταγωνιστήσουν, ενώ ο τρίτος οδηγός της Ford, Σεϊχης Αλ Κασίμι είναι μεν καλός οδηγός αλλά περισσότερο καλός για να φέρνει χορηγίες!
Μεγάλη πίεση θα ασκήσει φέτος για τον τίτλο ο Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο πρωταθλητής του 2003 με ένα εργοστασιακό Citroen C4, παρόμοιο με του Λεμπ, είναι βέβαιο ότι μπορεί να τα καταφέρει να πρωταγωνιστήσει, διότι διαφορετικά ίσως να είναι η τελευταία του χρονιά στα ράλι.
Εν συντομία...
Σπουδαία συμμετοχή από τον Νορβηγό Μαντς Οστμπεργκ με το Subaru Impreza, ενώ επανεμφανίζεται ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μάρκους Γκρόνχολμ με ένα Ford Focus της Stobart, έχοντας στην ομάδα τον Φινλανδό Ματίας Θέρμαν, το Νορβηγό Χένιγκ Σόλμπεργκ και τον Βρετανό Μάθιου Γουίλσον.
α φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν πολύ στον Κίμι Ραϊκόνεν, πρωταθλητή Φόρμουλα 1 το 2007 με τη Ferrari. Θα τρέξει ένα εργοστασιακό Citroen C4. Ο αγώνας της Σουηδίας προσμετρά και στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων παραγωγής P-WRC- με τον πρωταθλητή Αρμίντο Αρούγιο να θέλει να υπερασπιστεί τον τίτλο του.
Τέλος στη Σουηδία θα εμφανιστούν και πολλοί οδηγοί με αυτοκίνητα S2000, με πολλές από τι προδιαγραφές που θα έχουν τα WRC το 2011. Οσον αφορά τα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε γόμα Sottozero σε 15άρα ζάντα, εφοδιασμένα με 400 καρφιά των 7 χιλιοστών για να γαντζώνουν στο χιόνι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής