Ανανεωμένο Mazda 6 με νέους κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μετά το εντελώς καινούργιο Mazda 5, η ιαπωνική μάρκα θα παρουσιάσει στις αρχές του Μαρτίου στη Διεθνή Εκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, το φρεσκαρισμένο Mazda 6. Μολονότι τα δυόμιση χρόνια από το λανσάρισμα του τωρινού Mazda 6 δεν θεωρούνται πολλά, επειδή η τεχνολογία εξελίσσεται κυρίως αναφορικά με τους κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων στην προσπάθεια περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (διοξείδιο του άνθρακα, μικροσωματίδια κ.α.), θεωρείται πλέον επιτακτική ανάγκη ο συνδυασμός της παρουσίασης των νέων τεχνολογιών με ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα σε σχεδιαστικές πινελιές και επίπεδο εξοπλισμού.
Η Mazda, είναι αλήθεια, δεν έχει ακόμα προχωρήσει στην παραγωγή μικρότερου κυβισμού κινητήρων turbo, όπως έχουν κάνει άλλοι όμιλοι (VW,Renault, Fiat, Opel). Και από αυτά που θυμάμαι κατά την παρουσίαση του νέου Mazda CX-7 στην Αυστρία, πέρυσι τον Οκτώβριο, ο αρχιμηχανικός που ρωτήσαμε είπε ότι δεν είναι στα άμεσα πλάνα της μάρκας να προβεί σε τέτοια κίνηση. Αντί αυτού όμως, προχώρησε στη δημιουργία μιάς νέας γενιάς κινητήρων βενζίνης με την κωδική ονομασία «Mazda SKY-G», σε νέους κινητήρες πετρελαίου με κωδικό «Mazda SKY-D» και σε νέα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (5άρι), με τον κωδικό «Mazda SKY-Drive».
Τα νέα επιτεύγματα τα παρουσίασε πέρυσι το Σεπτέμβριο στην Εκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο. Εκεί, στις δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Mazda ανέφερε ότι το 2015 τα αυτοκίνητα της εταιρεία θα καταναλώνουν 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με εκείνα του 2008. Αναμφίβολα μια πολύ μεγάλη εξέλιξη, της οποίας δεν έχει προσδιοριστεί η συνέχεια. Αλλωστε οι εταιρείες, πάντα κρατούν κρυφούς άσους στο μανίκι τους, λόγω ανταγωνισμού. Το ανανεωμένο λοιπόν, Mazda 6, φέρει όμοιας σχεδίασης φωτιστικά ελλειψοειδή, αλλά με νέους προβολείς. Ιδια, μυτερή και τριγωνική είναι η μάσκα, αλλά με διαφορετικό το εσωτερικό , ενώ τελείως καινούργιος είναι ο προφυλακτήρας με μικρότερη εισαγωγή αέρα και πολύ μεγαλύτερους προβολείς στις άκρες.
Στο πλάι αν βάλεις το τωρινό με το ανανεωμένο Mazda 6 ούτε οι λύτες των σκίτσων με ομοιότητες και διαφορές δεν θα βγάλουν άκρη, ενώ πίσω έχουν αλλάξει τα φωτιστικά. Στην καμπίνα, σχεδόν όλα παραμένουν ως έχουν, όμως άλλαξε το τιμόνι με τα χειριστήρια, ενώ προαιρετικά αντί για το κλασικό ηχοσύστημα στο κέντρο του ταμπλό, μπορεί να τοποθετηθεί οθόνη LSD 7 ιντσών, που ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης και όλες τις πληροφορίες λειτουργίας του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Εν συντομία
Το φρέσκο Mazda 6 θα εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα βενζίνης 2.0 lt με ισχύ περίπου 150 hp. Σε σχέση με τον αντίστοιχο τωρινό δίλιτρο, καταναλώνει 15% λιγότερη βενζίνης, και έχει 15% περισσότερη ροπή. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς, υψηλή ρύθμιση των βαλβίδων και νέο μπλοκ, όπως και σύστημα i-stop το οποίο σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον επανεκκινεί αυτόματα, για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Παράλληλα, θα χρησιμοποιούνται και οι τωρινοί κινητήρες: 1.8 lt – 120 hp και 2.5 lt – 170 hp . Από την άλλη πλευρά, με το ανανεωμένο Mazda 6 δεν εισάγεται η νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων, SKY-D με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, αλλά βελτιώθηκε ο υπάρχον 2.2 lt turbo, ο οποίος σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις αποδίδει μεταξύ 129 και 180 ίππων. Καταναλώνει λιγότερο πετρέλαιο και εκπέμπει χαμηλότερα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα. Διαθέσιμο και το νέο 5άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Περισσότερα προσεχώς. Πωλήσεις μετά την άνοιξη.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής