Η BMW ανανέωσε τη Σειρά 3 Coupe και Convertible – πιο αποδοτικοί κινητήρες.

Με αλλαγές υποδέχθηκε το 2010 η BMW, η οποία φρεσκάρισε τη Σειρά 3 Coupe και Convertible, σχεδιαστικά αλλά και τεχνολογικά με όλους τους κινητήρες να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Τα Coupe και Convertible μοντέλα υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της μάρκας από το 1930. Πάντα αποτελούσαν κάτι ξεχωριστό στη γκάμα, με έμφαση στο στυλ και την κομψότητα, έχοντας μακρύ μεταξόνιο και κοντούς προβόλους.

Τα υπάρχοντα μοντέλα της Σειράς 3 Coupe, 3ης γενιάς και τα 4ης γενιάς Convertible (η πρώτη με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή για έκδοση CC), βασίστηκαν σε αυτή τη παράδοση, καταγράφοντας το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Σειράς 3. Τώρα, οι ανανεωμένες Coupe και Convertible εκδόσεις, ξεχωρίζουν κυρίως εξωτερικά με λίγες αλλαγές, ενώ στο προφίλ είναι ελαφρώς μακρύτερες από τις υπάρχουσες. Τώρα, σχετικά με τους κινητήρες, ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στα σύνολα πετρελαίου επειδή τα πετρελαιοκίνητα κάνουν περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Ωστόσο και οι κινητήρες βενζίνης έχουν υποστεί βελτιώσεις. Κι όλα αυτά προς επίτευξη μειωμένης κατανάλωσης που έχουν ως επακόλουθο λιγότερους ρύπους, χωρίς ωστόσο να περιοριστούν οι επιδόσεις. Συγκεκριμένα, στην έκδοση 318i ο δίλιτρος σε σειρά κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει 143 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με 190 Nm ροπής στις 4.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπέμπει 146 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.

Κι όσον αφορά τις επιδόσεις, χαρίζει επιτάχυνση 9,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Στην έκδοση 320i ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 170 ίππους στις 6.700 σ.α.λ. με ροπή 210 Nm στις επίσης 4.500 σ.α.λ. Με ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων έχει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα στα 100 χλμ. και 154 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Σε επίπεδο κινητήρων πετρελαίου, η έκδοση 320d αποδίδει 184hp (+7 hp από πριν) και 380 Nm ροπής (+30 Nm), έχοντας καλύτερη επιτάχυνση με 7,5 δευτ., 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένα κατά 3 τα γρ. διοξειδίου του άνθρακα, στα 125 γρ./χλμ. Στην Convertible, η επιτάχυνση είναι 8,3 δευτ., η τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα και οι εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. Διατίθενται και άλλοι πιο ισχυροί κινητήρες ντίζελ.

Εν συντομία…

Στις εκδόσεις 325i και 330i ένας ίδιος τρίλιτρος κινητήρας σε σειρά εξακύλινδρος, αποδίδει 218 hp και 272 hp αντίστοιχα, με ροπή 270 Nm και 320 Nm, μέση κατανάλωση 5,7 και 5,9 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2, 168 και 173 γρ./χλμ. Οι επιταχύνσεις είναι 6,7 και 6 δευτ. Με την τελική ταχύτητα να είναι ίδια, στα 250 χλμ./ώρα.

Στην πιο ισχυρή έκδοση 335i, ένας επίσης τρίλιτρος, εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας Twin turbo με πλήρη ρύθμιση των βαλβίδων, αποδίδει 306 hp στις 5.800 σ.α.λ. με ροπή 400 Nm από 1.200 έως 5.000 σ.α.λ. Καταναλώνει 8,4 λίτρα και εκπέμπει 196 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Επιταχύνει σε 5,5 δευτ. με την τελική ταχύτητα να παραμένει στα 250 χλμ./ώρα. Η ανανεωμένη Σειρά 3 Coupe και Convertible θα πωλείται από την άνοιξη.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube