Στο Μόντε Κάρλο, μέρα - νύχτα, με χιόνι και πάγο ο Χιρβόνεν αντέστρεψε τη ρήση.

Ασυνήθιστο είναι το γεγονός να τελειώνει αγώνας ράλι μετά τα μεσάνυκτα. Συνήθως στο ποδόσφαιρο συμβαίνει κάτι ανάλογο. Όπως και να έχει πάντως το θέμα, ο Μίκο Χιρβόνεν έπαιξε…μπάλα και κατάφερε να σκοράρει μία ακόμα νίκη. Όχι στο πλαίσιο του WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι), το οποίο αρχίζει στις 12 Φεβρουαρίου από τη Σουηδία, αλλά στον αναβαθμισμένο λόγω συμμετοχών θεσμό του IRC (Intercontinental Rally Challenge).

Στο Μόντε Κάρλο τελείωσε προχθές γύρω στις 2 τη νύχτα (!) ο πρώτος από τους 12 αγώνες της χρονιάς, τους οποίους θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον διότι, αφενός, παίρνουν μέρος σημαντικοί οδηγοί με παρελθόν στο WRC (Γκαρντεμάιστερ, Κοπέτσκι, Μίκε, Χάνινεν, Σαραζίν, Γουίλκς κ.α.) και, αφετέρου, επειδή τρέχουν αυτοκίνητα με προδιαγραφές S2000, που θα χρησιμοποιηθούν του χρόνου με κάποιες παραλλαγές στο WRC. Στο Μόντε Κάρλο λοιπόν έγινε μεγάλη μάχη για τέσσερις ημέρες στα χιόνια.

Ο Μίκο Χιβρόνεν, γκεστ σταρ του αγώνα, δυσκολεύτηκε τελικά να κερδίσει με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta S2000. Το αυτοκίνητο αυτό φορά τώρα δίλιτρο turbo κινητήρα και ως είναι θα πάρει μέρος και στο WRC ως δεύτερη εργοστασιακή παρουσία της Ford, που θα έχει και πάλι αιχμή του δόρατος το Focus WRC. Όμως, σύντομα το Fiesta S2000 θα «φορέσει» κινητήρα 1.6 turbo διότι αυτό το αυτοκίνητο θα αντικαταστήσει το Focus στο WRC του 2011 και η Ford ετοιμάζεται πυρετωδώς να το εξελίξει.

Ο 29χρονος Φινλανδός, λοιπόν, που έκανε μια one – off εμφάνιση, ασφαλώς και είχε τον πρώτο λόγο για τη νίκη. Όμως, είχε και ισχυρό αλλά άτυχο διεκδικητή. Ο Σεμπαστιάν Οζιέ (νικητής πέρυσι στον ίδιο αγώνα) την πρώτη μέρα έχοντας κερδίσει 2 ειδικές διαδρομές με το Peugeot 207 S2000, αντιμετώπισε πρόβλημα αργότερα με την ομίχλη και έχασε χρόνο. Πάλεψε στη συνέχεια του αγώνα, ανέβηκε στη δεύτερη θέση και πίεζε τον Χιρβόνεν, αλλά στην προτελευταία ειδική του αγώνα έμεινε από σπασμένο ιμάντα. Ετσι ο Χιρβόνεν έκανε περίπατο στην τελευταία ειδική, μια και ο Γιούχο Χάνινεν με τη Skoda Fabia S2000 ήταν πολύ πίσω. Πάντως, ο Οζιέ ως δεύτερος οδηγός της Citroen στο WRC με ένα δυνατό C4 θα δώσει πολλές μάχες με τον Χιρβόνεν.

Στο ράλι του Μόντε Κάρλο, τρίτος τερμάτισε ο Τσέχος Νίκολας Βουιλόζ με Skoda επίσης κάτι που σημαίνει ότι η τσέχικη μάρκα είναι επικεφαλής στους κατασκευαστές και έπεται η βρετανική M-Sport που κατασκευάζει τα αγωνιστικά Ford. Κατά τα λοιπά, ο περσινός πρωταθλητής του IRC, Κρις Μίκε με το Peugeot 207 S2000 χτύπησε την Πέμπτη σε γέφυρα, διότι είχε βάλει λάστιχα με μεσαία καρφιά και όχι με μεγάλα όπως οι περισσότεροι και γλίστρισε. Στον αγώνα δεν πήρε μέρος λόγω μηχανικών προβλημάτων στο Renault Clio R3, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, πιλότος της Renault στην F1. «Ηταν όνειρό μου να κερδίσω στο Μόντε Κάρλο.

Το αυτοκίνητο ήταν τέλειο από την αρχή μέχρι το τέλος, χάρη στους μηχανικούς. Είχαμε και τέλεια ελαστικά από την Pirelli. Διασκέδασα με την εμπειρία και θα ήθελα να επιστρέψω. Δυστυχώς για τον Οζιέ. Δώσαμε μεγάλη μάχη», ανέφερε ο Χιρβόνεν μετά τον αγώνα. Το 78ο ράλι Μόντε Κάρλο ανήκει στο παρελθόν. Επόμενος αγώνας στη Κουριτίμπα της Βραζιλίας, 4-6 Μαρτίου.

Τελική κατάταξη

1 Μίκο Χιρβόνεν - Ford Fiesta S2000 4ώρες32’58’’.5
2 Γιούχο Χάνινεν - Skoda Fabia S2000 + 01.51.4
3 Νίκολας Βουιλόζ - Skoda Fabia S2000 + 03.19.1
4 Στεφάν Σαραζίν - Peugeot 207 S2000 + 07.25.5
5 Γιαν Κοπέτσκι - Skoda Fabia S2000 + 08.48.7
6 Γκι Γουίλκς - Skoda Fabia S2000 + 09.24.5
7 Μπρούνο Μαγκαλάες - Peugeot 207 S2000 + 09.45.4
8 Ζαν-Σεμπαστιάν Βιζιόν - Peugeot 207 S2000 + 13.33.5

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube