Το Saab 9-3 Sport Sedan XWD αποτελεί αντίδοτο του…προαστιακού.
Η σουηδική Saab, η οποία βρίσκεται σε στάδιο ανεξαρτητοποίησης από τον αμερικανικό όμιλο της General Motors και μακάρι να επιτευχθεί διότι σε αυτή τη περίπτωση «όλοι οι καλοί…δεν χωράνε», διαθέτει ένα εξαιρετικό μοντέλο στη γκάμα, το οποίο προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού, ανάλογα το βαλάντιο του καθενός.
Οδήγησα πρόσφατα το τετρακίνητο 9-3 Sport Sedan Aero XWD, στην αναβαθμισμένη έκδοση των 240 ίππων, στην πόλη, τον αυτοκινητόδρομο και το βουνό, κι οφείλω να ομολογήσω ότι δεν του…χαρίστηκα. Δεν το χρησιμοποίησα όπως ένα SUV που έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος για δύσβατα μέρη, όμως και το 9-3 Sport Sedan Aero XWD έχει τα προτερήματά του, μια και 210 άλογα της απλής έκδοσης, δεν παρέχουν τα περισσότερα SUV. Χρησιμοποιώντας δε το αυτόματο κιβώτιο, η ευκολία στη χρήση είναι ενδεδειγμένη, στο αστικό δίκτυο αλλά και στις ορεινές διαδρομές, όπου το συνεχές ανέβασε – κατέβασε στο κιβώτιο κουράζει. Αλλωστε ράλι δεν κάνουμε, για να πούμε ότι θα εκμεταλλευτούμε όλα τα αποθέματα ροπής, τα οποία στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής είναι 350 Nm διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ., ενώ η ισχύς των 240 hp παρέχεται στις 5.500 σ.α.λ.
Για την εκκίνηση αξίζει να αναφέρω ότι με τα 7,5 δευτ. που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα, πολλοί κοιτάζουν αν έχεις…μία ή δύο απολήξεις εξάτμισης, όμως άλλο με απασχολεί περισσότερο, Θέλω, όταν μεταφέρω και την οικογένεια και κινούμαι στο δύσκολο δρόμο Κορίνθου – Πατρών, να κάνω στην ευθεία γρήγορη προσπέραση στα φορτηγά που κλείνουν το δρόμο και μετά να κινηθώ δεξιά. Και αυτό μου το παρείχε απλόχερα το Saab, διότι με τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, τα 140 είναι ορεκτικό.
Εξίσου αποτελεσματική φάνηκε και η τετρακίνηση. Απίστευτη σταθερότητα, κυρίως στη βροχή, με σύστημα που κατανέμει τη ροπή αυτόματα, ανάλογα τις συνθήκες οδοστρώματος και οδήγησης. Φυσιολογικά, μοιράζεται 92% - 8%, σε εμπρός και πίσω άξονα, στην επιτάχυνση γίνεται 40% - 60% για να αποφευχθεί το σπινάρισμα των τροχών μπροστά, σε πάγο κατά την επιτάχυνση σχεδόν όλο το ποσοστό πηγαίνει πίσω (97%), ενώ στις στροφές μοιράζεται 37% - 63%. Επιπλέον, υπάρχει κι ένα ενεργό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που μεταφέρει μέχρι 50% της μέγιστης πίσω ροπής, στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Αυτό φαίνεται στη μανούβρα με υψηλή ταχύτητα για την αλλαγή λωρίδας, που βοηθά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να ακολουθεί πιο πιστά την κατεύθυνση των μπροστινών τροχών.
Εν συντομία…
Για τα ηλεκτρονικά δεν χρειάζεται κομπιουτεράκι. Κρατάμε απλά το τιμόνι κι όσο για τις λογικές…στραβοτιμονιές, υπάρχει και το σύστημα ευστάθειας – ESP που διορθώνει τις καταστάσεις, ενώ συνεργάζεται και με το σύστημα πρόσφυσης – TCS που έχει και έλεγχο στις στροφές. Η εμφάνιση έξω και μέσα είναι χαρακτηριστική Saab, με δερμάτινες επενδύσεις και αλουμίνιο, υποβραχιόνιο πίσω και άνεση για 5 επιβάτες με πλούσιο χώρο αποσκευών για πολυήμερες διακοπές.
Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό (6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, ABS με κατανομή πέδησης, 18άρες ζάντες αλουμινίου, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, μπάκετ καθίσματα, αισθητήρες βροχής – φώτων, αυτόματο κλιματισμό κ.α.), συν όσα ανέφερα, η αρχική τιμή του μοντέλου δοκιμής είναι 40.900 ευρώ, ενώ για το αυτόματο κιβώτιο προσθέστε ακόμη 2.700 ευρώ. Πάντως, τετρακίνητο 9-3 Sport Sedan με πολύ καλό εξοπλισμό, διατίθεται από 36.050 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής