Νέο Ford Focus αποκαλύφθηκε στις Η.Π.Α., με πλούσια τεχνολογία.
Νέα χρονιά, νέα δεδομένα και για τη Ford που παρουσιάζει αυτές τις ημέρες στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, τη νέα γενιά του Focus. Ενα μοντέλο που από το 1998 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε και αντικατέστησε το Escort, δημιούργησε αίσθηση στην αγορά.
Η Ford επέλεξε την Αμερική για το παγκόσμιο ντεμπούτο του μοντέλου, διότι θα κατασκευάσει ενιαίες εκδόσεις τετράθυρες και πεντάθυρες αρχικά, station wagon και cabrio στη συνέχεια, ενιαίες για όλες τις αγορές του κόσμου με ποσοστό όμοιων εξαρτημάτων 80%. Η παραγωγή στα εργοστάσια της Ευρώπης (Γερμανία) και της Β. Αμερικής (Μίτσιγκαν) θα αρχίσει στα τέλη του 2010.
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση θα γίνει το ερχόμενο φθινόπωρο στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και οι πωλήσεις θα αρχίσουν από το πρώτο τρίμηνο του 2011. Στη συνέχεια, θα κυκλοφορήσει σε Ασία, Αφρική και Νότιας Αμερικής, ενώ θα παράγεται και στην Κίνα. Το νέο Focus θα είναι ένα από τα 10 μοντέλα που θα έχουν βάση τη νέα πλατφόρμα αμαξωμάτων C της Ford.
Σε αυτή βασίζονται και τα C-MAX και Grand C-MAX, που παρουσιάστηκαν στην Εκθεση της Φρανκφούρτης το περασμένο φθινόπωρο και θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη μετά τον Ιούνιο φέτος. Τώρα, όσον αφορά στο τετράθυρο και πεντάθυρο Focus της έκθεσης, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε και ακίνητα να δείχνουν εν κινήσει. Φαίνονται πιο…καλογυμνασμένα από τα τωρινά και με εντελώς καινούργια καμπίνα.
Τεσσάρων αχτίνων τιμόνι με στρογγυλά χειριστήρια, ανάγλυφο ταμπλό, πολύ σπορτίφ πίνακας με δύο μεγάλα όργανα στις άκρες, εντυπωσιακή κάθετη κονσόλα με οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων, μακρόστενοι αεραγωγοί, μπάκετ καθίσματα και άνετοι χώροι συνθέτουν το κοκπιτ και εν γένει το εσωτερικό του μοντέλου. Βελτιώθηκε η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τα ημι-απομονωμένα εμπρός και πίσω υποπλαίσια, ενώ τοποθετήθηκε νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, για καλύτερη απόκριση στις υψηλές ταχύτητες, παραμένοντας ελαφρύ και ευέλικτο στο παρκάρισμα.
Παράλληλα, υιοθετείται ένα προηγμένο σύστημα που κατανέμει τη ροπή μεταξύ των τροχών του μπροστινού άξονα, για μειωμένη υποστροφή, βελτιωμένη πρόσφυση και καλύτερη είσοδος στις στροφές. Το νέο Focus θα εφοδιάζεται με τη νέα γενιά τετρακύλινδρων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης άμεσου ψεκασμού Ford EcoBoost, μεταξύ των οποίων και ένας 1.6 lt χωρίς ανακοινώσιμη ισχύ. Εχουν μεγαλύτερη απόδοση, παρέχουν περισσότερη ροπή αλλά καταναλώνουν 20% λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν 15% μειωμένους ρύπους.
Εν συντομία…
Εξάλλου, θα πλαισιώνεται και από νέους πετρελαιοκινητήρες Duratorq TDCi common-rail, οι οποίοι καταναλώνουν από 10% έως 20% συγκριτικά με τους τωρινούς στα υπάρχοντα μοντέλα. Στο Ντιτρόιτ, η Ford παρουσίασε ένα νέο βενζινοκινητήρα 2.0 lt, ισχυρότερος κατά 20 ίππους από την τρέχουσα μονάδα 2.0 Duratec, με λιγότερη κατανάλωση κατά 10%.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ξηρού συμπλέκτη για μέχρι 9% μειωμένη κατανάλωση συγκριτικά με ένα παραδοσιακό τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Καταλήγοντας, τεχνολογικά το νέο Focus θα διαθέτει το σύστημα MyFord, με χειριστήρια και οθόνες για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών του οχήματος. Στις ανώτερες εκδόσεις, θα υπάρχει και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Το MyFord πλαισιώνεται με προηγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου, Bluetooth και δορυφορική πλοήγηση, μαζί με σημεία σύνδεσης για ποικίλες εξωτερικές συσκευές ήχου και εικόνας. Θα διαθέτει επίσης μπουτόν εκκίνησης, κάμερα οπισθοπορείας και ένα ημιαυτόματο σύστημα παράλληλου παρκαρίσματος που περιστρέφει αυτόματα το τιμόνι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής