Το μενού της Opel περιλαμβάνει πλούσια «πιάτα» μοντέλων για όλα τα γούστα.
Μόλις χθες, περίπου δύο μήνες πριν την επίσημη παρουσίασή του στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Opel φανέρωσε το νέο Meriva στη δεύτερη γενιά του. Η μάρκα είναι μέλος του ομίλου της General Motors που την κράτησε τελικά στις τάξεις του. Ο αμερικανικός κολοσσός είχε εξαγγείλει ότι θα την πουλήσει, αλλά βλέποντας τη γερμανική βοήθεια και τη συνδρομή των ρωσικών κεφαλαίων, άλλαξε άρδην στάση.
Σε αυτό συνέτεινε και το γεγονός ότι η Opel έχει πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων μοντέλων που προδιαθέτουν για κερδοφορία. Η αρχή έγινε με το Insignia (Αυτοκίνητο της χρονιάς 2009 στην Ευρώπη) που διαγράφει εξαιρετική εμπορική πορεία. Φέτος, το νέο Astra του οποίου οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2009, δείχνει ότι θα είναι από τις ατραξιόν των πωλήσεων διεθνώς και στη χώρα μας (ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων με τιμές από 15.500 ευρώ).
Κοντά σε αυτό αναμένεται να ενισχύσει όχι μόνο τις πωλήσεις της Opel αλλά και την εικόνα της μάρκας, το ολοκαίνουργιο Meriva, που ξεχωρίζει από καινοτομίες σχεδίασης και κατασκευής. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο προκάτοχός του από το 2003 πούλησε περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, έχοντας καλή εργονομία και αξιοζήλευτη διάταξη καθισμάτων.
Τώρα, στο νέο μοντέλο η Opel χρησιμοποιώντας το πρόθεμα Flex (flexibility - ευελιξία) μπροστά στο Space δίνεται νέα διάσταση στους χώρους, μπροστά από το Doors αναδεικνύει το καινοτόμο άνοιγμα των θυρών με αντίθετη φορά για ακόμα καλύτερη πρόσβαση των πίσω επιβατών, μπροστά από το Rail παρουσιάζει τις δυνατότητες της κεντρικής κονσόλας και τέλος μπροστά από το Fix προβάλλει το μοναδικό σύστημα στήριξης ποδηλάτου στο πίσω μέρος.
Οσον αφορά στους χώρους, η Opel διεύρυνε την ευελιξία των πίσω καθισμάτων που είχε το πρώτο Meriva. Στο νέο, τα πίσω καθίσματα μετακινούνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις ή αναδιπλώνονται δημιουργώντας επίπεδο χώρο φόρτωσης. Σχετικά με την κονσόλα που βρίσκεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, είναι πλήρως ανασχεδιασμένη και μετακινείται πάνω σε ράγες, δημιουργώντας πλειάδα μικρών αποθηκευτικών χώρων, ανάλογα τις ανάγκες.
Επίσης, τα μπροστινά καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν, όπως το νέο Astra και το Insignia άτομα διαφόρων σωματοδομών, μια και μετακινούνται κατά 24 εκ. εμπρός – πίσω και κατά 6,5 πάνω – κάτω.
Εν συντομία…
Το χαρακτηριστικό άνοιγμα των θυρών, το είχα δει σε πρωτότυπη μορφή το 2008 κατά την παρουσίαση του Agila και είχα εντυπωσιαστεί. Ολες οι πόρτες είναι μεγάλων διαστάσεων. Οι πίσω ανοίγουν ξεχωριστά, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξουν πρώτα οι μπροστινές κι αυτό διότι υπάρχει μεσαία (Β) κολόνα για λόγους ενίσχυσης του αμαξώματος, επειδή είναι οικογενειακό αυτοκίνητο.
Αντίθετα, στο σπορ Mazda RX-8 δεν υπάρχει μεσαία κολόνα, αλλά έχει ενισχυθεί περισσότερο το πάνω και το κάτω μέρος του κλωβού. Οι πόρτες του Meriva ανοίγουν σε γωνία άνω των 84 μοιρών (68-70 μοίρες το σύνηθες).
Καταλήγοντας, το νέο μοντέλο θα εφοδιάζεται με οικονομικούς κινητήρες ισχύος 75 έως 140 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 ταχυτήτων ή με 6άρι αυτόματο. Θα διατίθεται επίσης και με πιο οικολογική έκδοση ecoFlex με χρήση φυσική αερίου. Στην Ελλάδα θα πωλείται από το Μάιο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής