Η Audi παρουσίασε τόσο στη Διεθνή ΄Εκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, τον περασμένο Οκτώβριο, όσο και στις αρχές αυτού του μήνα στην αντίστοιχη έκθεση του Λος Αντζελες, το e-tron. Ενα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μάλιστα, η μπαταρία έχει τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από την καμπίνα των επιβατών για καλύτερη κατανομή βάρους σε κάθε άξονα.
Οι μηχανολόγοι της Audi εξέλιξαν κάθε μέρος ξεχωριστά, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σημερινής ηλεκτροκίνησης, ώστε να μειώσουν την αντίσταση κύλισης και να αυξήσουν την αυτονομία κίνησης, διατηρώντας το βάρος σε χαμηλό επίπεδο, παρά την υψηλή ακαμψία, χάρη στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Ακόμα, τοποθέτησαν φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο τεχνολογίας LED υψηλής απόδοσης (όπως και τα πίσω), που διαμορφώνουν το φωτισμό ανάλογα τις καιρικές συνθήκες (π.χ. σε βροχή ή ομίχλη).
Μία κάμερα σε συνεργασία με μία ταχύτατη μονάδα υπολογιστή, εντοπίζει την κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα, αναγνωρίζει τις διαχωριστικές λωρίδες και υπολογίζει τις συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Εάν, υπάρχει πολλή κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα, το σύστημα σβήνει αυτόματα τη μεγάλη σκάλα των προβολέων. Επίσης, το σύστημα κατευθυνόμενης δέσμης αναλύει τα δεδομένα από το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και στρέφει φωτίζοντας το μέρος της στροφής, πριν ο οδηγός αρχίσει να στρίβει το τιμόνι προς αυτή τη κατεύθυνση!
Στο εσωτερικό, το ταμπλό φαίνεται να αιωρείται, ο πίνακας έχει δύο στρογγυλά όργανα και μιά μεγάλη κεντρική οθόνη όπου απεικονίζονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος πληροφοριών. Ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, σε ένα λεπτό τμήμα κονσόλας, ο μοχλός για την επιλογή της κίνησης σε τρεις θέσεις (forward, reverse και neutral), αποκαλύπτεται μέσα από το κεντρικό τούνελ μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας. Εξάλλου, το e-tron διαθέτει ένα θερμοπομπό που χρησιμοποιείται συχνά σε κτήρια και εκμεταλλεύεται το μηχανικό έργο στην παραγωγή θερμικής ενέργειας, με ελάχιστες απαιτήσεις ισχύος.
Το σύστημα κλιματισμού συνεργάζεται με το αντίστοιχο σύστημα θερμικής διαχείρισης, ελέγχοντας παράλληλα τη θερμοκρασία της μπαταρίας, της μονάδας των ηλεκτρονικών και των ηλεκτροκινητήρων να διατηρούνται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, για καλύτερες επιδόσεις και μέγιστη εμβέλεια. Μόλις το αυτοκίνητο συνδεθεί με εξωτερική παροχή ρεύματος, το σύστημα θερμικής διαχείρισης προγραμματίζει αυτόματα τις παραμέτρους λειτουργίας κάθε επιμέρους μηχανισμού του αυτοκινήτου. Ο ηλεκτροκινητήρας θερμαίνεται όταν οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι χαμηλές, και ψύχεται όταν είναι υψηλές. Το ίδιο γίνεται και με την θερμοκρασία καμπίνας.
Εν συντομία…
Τέσσερεις κινητήρες – ένας πίσω από κάθε τροχό- μεταφέρουν ροπή 70% στον πίσω άξονα και 30% μπροστά, η οποία μεταβάλλεται ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης, ώστε το συγκεκριμένο πρωτότυπο να γίνει ένα πραγματικό Quattro. Η υποστροφή ή η υπερστροφή, ελέγχονται όχι μόνο με την ενεργοποίηση των φρένων, αλλά και με την απαραίτητη αύξηση της ισχύος, σε κάθε τροχό ξεχωριστά μέσα σε χιλιοστό δευτερολέπτου.
Η συμπεριφορά του πρωτότυπου μοντέλου είναι εξαιρετικά ουδέτερη ακόμα και στις μεγάλες πλευρικές επιταχύνσεις, ενώ σε κάθε τύπο στροφής, κινείται σαν…τρένο. Με ισχύ 313 hp και ροπή 4.500 Nm, χαρίζει επιτάχυνση μόλις 4,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου (μικρό βάρος, μεγαλύτερη χωρητικότητα και υψηλότερη αντοχή στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται), παράγει ενέργεια 42,4 kWh προσφέροντας στο αυτοκίνητο αυτονομία 248 χλμ.