Το νέο Fiat Doblo για επιβατική ή επαγγελματική χρήση με πολλά ατού.

Συνεχίζοντας την καλή παράδοση του προκατόχου του, το νέο συμπαγές πολυχρηστικό Fiat, έρχεται να δώσει νέα διάσταση στη λέξη χώρος, προσφέροντας λύσεις στην οικογένεια ή τους ανθρώπους που αρέσκονται σε ταξίδια και δραστηριότητες. Οι σχεδιαστές της Fiat εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τα 4,39 μ. μήκους, τα 1,832 μ. πλάτους και τα 1,845 μ. ύψους, ώστε το νέο πολυχρηστικό της ιταλικής μάρκας, να καλύψει τις υψηλές απαιτήσεις λειτουργικότητας και άνεσης που έχουν όσοι επιλέγουν μοντέλο του είδους. Για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκε μια εντελώς νέα πλατφόρμα με μεταξόνιο 2,755 μ. -το μεγαλύτερο στην κατηγορία του- εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, έναν τεράστιο χώρο αποσκευών 790 λίτρων, αλλά και πολλαπλούς τρόπους διαμόρφωσης του εσωτερικού με καθίσματα που αναδιπλώνονται ή προσαρμόζονται ανάλογα τις ανάγκες.

Με τις κατάλληλες διαρρυθμίσεις, ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 3.200 λίτρα, ενώ ανάλογα την έκδοση, μπορεί να εφοδιαστεί με πίσω ράφι που ρυθμίζεται σε δύο ύψη και σηκώνει μέχρι 70 κιλά στην κάτω θέση. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν τα τραβηγμένα προς τα πίσω φώτα με τους διπλούς προβολείς, η μάσκα και το μυώδες καπό. Σε επίπεδο κινητήρων, το νέο Fiat Doblo θα διατίθεται με 3 σύνολα: ένα ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.4 lt - 95 hp και δύο turbodiesel Multijet 90 και 105 ίππων. Ο πρώτος, 16βάλβιδος, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδίδει τους 95 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 127 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Είναι προδιαγραφών Euro 5, καταναλώνει 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. μικτού κύκλου κίνησης, με 15,4 δευτ. επιτάχυνση και 161 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Βέβαια οι επιδόσεις δεν είναι προτεραιότητα σε μοντέλα της κατηγορίας αυτής.

Το νέο Doblo διαθέτει πίσω ανάρτηση διπλού συνδέσμου με ρυθμίσεις ανάλογα την έκδοση, αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα, υδραυλικό τιμόνι, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, ESP για την ευστάθεια με σύστημα ελέγχου εκκίνησης στην ανηφόρα, μετωπικούς αερόσακους και πλευρικούς τύπου κουρτίνας. Εξάλλου, παράγεται και σε επαγγελματικό Cargo με 5 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος: κλειστό van με κοντό και μακρύ μεταξόνιο και κοντό μεταξόνιο με υπερυψωμένη οροφή. Για πρώτη φορά προσφέρεται και σε εκδόσεις σασί με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, για μετατροπές σε ειδικά οχήματα (ψυγεία, καρότσες κτλ). Αναμένεται στην ελληνική αγορά, στο τέλος Μαρτίου 2010.


Εν συντομία…

Στην Ελλάδα, παρά τη συνεχιζόμενη απαγόρευση πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα – Πειραιά – Θεσσαλονίκη, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά πετρελαιοκίνητων ΙΧ στα λοιπά μέρη. Αξίζει συνεπώς να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας πετρελαίου 1.3 Multijet 90 hp με μπεκ ψεκασμού υψηλής ακρίβειας καταναλώνει 4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 129 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα, ενώ έχει κατά 30% μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Ο 1.6 Multijet 105 hp (Euro 5) καταναλώνει 5,2 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές 138 γρ./χλμ. Διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και ενσωματωμένη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, ώστε να χρειάζεται σέρβις κάθε 35.000 χλμ. και λιγότερη εργασία συντήρησης στα 90.000 ή 100.000 χλμ. Οι κινητήρες συνδυάζονται με σύστημα Start&Stop, που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube