Του λες Venga και ακούει το…όνομά του στα ισπανικά, ως Kia…ευρωπαϊκό.

Αποστολή στη Ρώμη

Η κορεατική Kia ό,τι έχει πει το έχει κάνει. Ηθελε να μπει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά και το πέτυχε με το μικρομεσαίο cee’d. Ειδικά στην Ελλάδα έκανε θραύση, λόγω ποιότητας, εξοπλισμού και τιμής. Η συνέχεια δόθηκε φέτος με το κάπως εκκεντρικό Soul, που δείχνει SUV αλλά δεν είναι, αλλά ούτε και πολυχρηστικό. Κάτι ενδιάμεσο που ξεχωρίζει στο δρόμο, ασχέτως αν θα βρει μεγάλη αποδοχή ή όχι. Το θέμα είναι ότι ανέβασε ξανά τον πήχη της ποιότητας της μάρκας, η οποία θέλοντας να διευρύνει τη γκάμα της, ώστε να έχει μοντέλο για κάθε πελάτη, προχώρησε στην κατασκευή του Venga.

Ένα μοντέλο με χαρακτήρα συμπαγούς πολυχρηστικού, με σφικτές διαστάσεις, ανέσεις για πέντε επιβάτες και χώρους. Κι η αλήθεια είναι ότι κατάφερε να δημιουργήσει ένα συνολικά αρεστό σύνολο. Δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάζει σε εμφάνιση ώστε να μένεις με ανοικτό το στόμα, αλλά οι περισσότεροι που θα το κοιτάξουν θα εκτιμήσουν το τι τους προσφέρει. Εχοντας λοιπόν μήκος 4,068 μ., είναι όσο μακρύ χρειάζεται για να έχει χώρους, αλλά και ιδανικό για κίνηση στην πόλη και ειδικά στο παρκάρισμα. Με 1,765 μ. πλάτος, δεν προβληματίζει κυρίως τους 3 πίσω επιβάτες, ενώ με 1,61 μ. ύψος ούτε τα κεφάλια αισθάνονται ότι ακουμπούν στην οροφή. Μολονότι η Kia για μείωση εξόδων χρησιμοποίησε το πάτωμα του Soul, για να βασίσει το Venga, το τσίτωσε λίγο ώστε να φθάσει το μεταξόνιο στα 2,615 μ. και οι πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο στα γόνατα.

Η καμπίνα εκτός από άνετη, είναι και καλόγουστη, με σπορτίφ πίνακα οργάνων, πολυλειτουργικό τιμόνι, ψηλά τοποθετημένη κονσόλα, σχετικά κοντό λεβιέ ταχυτήτων, ημιμπάκετ καθίσματα μπροστά με πολλή καλή στήριξη, εξίσου καλά πίσω που διαιρούνται κατά 60:40 και αναδιπλώνουν πολύ εύκολα, με τον πάγκο των καθισμάτων να σύρεται ξεχωριστά κατά 13 εκατοστά μπροστά. Ετσι, ο ικανοποιητικός χώρος του πορτμπαγκάζ από 444 λίτρα μετατρέπεται σε 1.235, με την μετακίνηση και την αναδίπλωση των καθισμάτων. Στο δε πορτμπαγκάζ, υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης του πατώματος πιο ψηλά για κρυφό από κάτω χώρο. Καλό το φινίρισμα, προσεγμένη κατασκευή, αλλά θα ήθελα τα πλαστικά του cee’d, δηλαδή πιο μαλακά σε υφή, και όχι τόσο σκληρά. Αλλά όλα είναι θέμα κόστους.


Εν συντομία…

Οδήγησα το Venga με τον ισχυρό κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 125 hp, αλλά με το 4άρι αυτόματο κιβώτιο. Οφείλω να πω ότι διευκολύνθηκα στα στροφιλίκια πέριξ της Ρώμης, κυρίως στα ορεινά σημεία. Θα ήθελα να το δοκιμάσω με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο αποδίδει πολύ καλύτερα. Σφικτή ανάρτηση πίσω, με ημιάκαμπο άξονα, κάπου κάπου έδινε την αίσθηση ότι αντί για οικογενειακό ήταν σπορ μοντέλο.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι απλά συμπλήρωνε αυτή την αίσθηση. Χωρίς περιττές κλίσεις, με καλό φρενάρισμα (4 δισκόφρενα), ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και υποβοήθηση σε κατάσταση πανικού, το Venga έχει στάνταρ το ESC για την ευστάθεια και το σύστημα TSC για την πρόσφυση (ανήκουν στα συν του μοντέλου), όπως και το Hill Start Assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Διαθέτει επίσης 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες με τιμή εκκίνησης κοντά στα 13.000 ευρώ. Θα έρθει προς τα τέλη Ιανουαρίου και με κινητήρα βενζίνης 1.4 lt – 90 hp αλλά και με πετρελαίου που είναι αποδοτικοί και χαμηλοί σε κατανάλωση. Περισσότερα προσεχώς.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube