Οσοι θέλουν χώρους, φινέτσα και εξοπλισμό, ήρθε και το Renault Megane Estate.
Ξέρω τι θα μου πείτε. Στην Ελλάδα τα μοντέλα station wagon δεν τα προτιμάμε γιατί θυμίζουν οχήματα που χρησιμοποιούνται στο στερνό ταξίδι…Ο Ελληνας, ο οποίος δεν έχει παιδεία γενικότερα, αλλά και ειδικά στο αυτοκίνητο, επιλέγει μοντέλο ανάλογα με το αν του αρέσει πολύ και κυρίως αν αρέσει στους άλλους, αν είναι φθηνότερο από κάποιο άλλο που θα ήθελε ενδεχομένως περισσότερο, που έχει προσφορά στην τιμή, που τον κάνει να αισθάνεται ότι του αναβαθμίζει την εικόνα του και την εν γένει προσωπικότητά του, που για τον άνδρα αποτελεί πολλές φορές προέκταση του...
Στο εξωτερικό είναι αλλιώς. Εκεί ανάλογα τι ανάγκες έχουν ως άτομα ή οικογένεια, επιλέγουν ένα μοντέλο που ναι μεν τους αρέσει οπτικά, αλλά πολύ περισσότερο τους εξυπηρετεί. Η παραδοχή αυτή έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, γνωρίζοντας ότι στις δυτικοευρωπαϊκές χώρες πηγαίνουν σε συνειδητή αντικατάσταση του αυτοκινήτου κάθε 6-7 χρόνια, διότι και οι απαιτήσεις μεταβάλλονται, ενώ στην Ελλάδα μπορεί και να το «παντρευτούν», ασχέτως αν οι ανάγκες άλλαξαν εντελώς. Η χρησιμότητα λοιπόν, κυρίως για τις οικογένειες, των αυτοκινήτων station wagon είναι σημαντική, αρκεί να έχεις δικό σου πάρκινγκ, διότι στο δρόμο χρειάζεσαι χώρο για ενάμιση αυτοκίνητο. Station wagon ή όπως τα αποκαλεί η κάθε εταιρεία τα επιμηκυμένα μοντέλα, υπάρχουν πολλά. Αξίζει επίσης να επισημάνω, ότι η Skoda ξεπούλησε στην Ελλάδα τις εκδόσεις Octavia Scout 4x4, τα τετρακίνητα station wagon, διότι αυτά που προσφέρει δεν τα δίνει ένα SUV (χώρους).
Η Renault, μπορεί να μην έβαλε τετρακίνηση, εντούτοις έφερε στην Ελλάδα το Megane Estate, το 5ο μοντέλο στην οικογένεια του νέου Mεgane, μετά το πεντάθυρο Hatchback, το τρίθυρο Coupe, το μεγάλο πολυχρηστικό Grand Scenic και το μικρότερο Scenic. Κι επειδή το ζητούμενο σε αυτές τις εκδόσεις είναι οι αποθηκευτικοί χώροι, το Megane Estate έχει πορτμπαγκάζ 486 λίτρων που με διαρρύθμιση των καθισμάτων φθάνει τα 1.562 λίτρα, ενώ το μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 2,55 μ. Το μοντέλο εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης turbo 1.4 lt - 130 hp, με κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 153 γρ./χλμ. Διαθέσιμος και ο κινητήρας βενζίνης 1.6 lt – 110 hp. Καταναλώνει 6,9 λίτρα στα 100 χλμ., με εκπομπές 162 γρ./χλμ.
Και οι δύο συνδυάζονται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Εν συντομία…
Σχετικά με τον εξοπλισμό, διαθέτει: κάρτα/κλειδί hands-free, με λειτουργία κεντρικού κλειδώματος με την απομάκρυνση από το αυτοκίνητο, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, στάνταρ μπάρες οροφής, ζάντες 17 ιντσών στις εκδόσεις Dynamic & Privilege. Αναφορικά με τον προαιρετικό εξοπλισμό, διατίθενται αρκετά αξεσουάρ εμφάνισης: διακοσμητικά στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου σε ματ και ανθρακί απόχρωση (15, 16 και 17 ίντσες), Sports Kit (εμπρός σποϊλερ, πλαϊνά μαρσπιέ, και διακοσμητικές γωνίες στον προφυλακτήρα) και επενδύσεις σε στυλ αλουμινίου στα σκαλοπάτια των εμπρός θυρών. Στα χρηστικά αξεσουάρ υπάρχουν δύο τύποι κοτσαδόρων (μόνιμος και αποσυνδεόμενος), και εγκάρσιες μπάρες (με αντικλεπτική κλειδαριά) ώστε να σχηματιστεί μία μορφή σχάρας. Τιμές από 17.900 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής