Το ηλεκτρικό Chevrolet Volt κάνει τα πρώτα δημόσια βήματά του.

Εχω γράψει επανειλημμένα ότι το ηλεκτροκίνητο μέλλον στην αυτοκίνηση σύντομα θα είναι παρόν. Τα μηνύματα ολοένα και πληθαίνουν, σχετικά με τα νέα μοντέλα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν «προσεχώς», όπως γράφουν στους κινηματογράφους για τα έργα. Η Chevrolet μόλις ανακοίνωσε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες ότι το ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας Volt θα διατίθεται από του χρόνου στην Καλιφόρνια – τη μεγαλύτερη αγορά νέων αυτοκινήτων στην Αμερική. Στη συνέχεια θα πωλείται κι αλλού, ενώ στα τέλη του 2011 θα έρθει στην Ευρώπη. Για το λόγο αυτό η Chevrolet συνεργάζεται με τρεις εταιρίες κοινής ωφέλειας της Καλιφόρνιας και το Ινστιτούτο Έρευνας Ηλεκτρικής Ισχύος, στο πλαίσιο εκτενών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες και ενός ερευνητικού προγράμματος, με στόχο τη μύηση των πελατών στην ηλεκτροκίνηση, την περαιτέρω προώθησή της και τη δημιουργία προγραμμάτων φόρτισης οχημάτων, προετοιμάζοντας το έδαφος για τους καταναλωτές.

Η General Motors, η οποία πήρε επιχορήγηση άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων από την αμερικανική κυβέρνηση, μέσω του Σχεδίου Ανάκαμψης, αναμένεται να ξοδέψει αρκετά από αυτά στο νέο φιλόδοξο πρόγραμμα. Στο πλαίσιο της έρευνας και των δοκιμών, η Chevrolet θα προσφέρει πάνω από 100 Volt στους συμμετέχοντες του προγράμματος, οι οποίοι θα τα χρησιμοποιήσουν στο στόλο τους για δύο χρόνια. Η Chevrolet μέσω τηλεματικής θα συλλέξει στοιχεία επιδόσεων των οχημάτων αλλά και τις απόψεις των οδηγών για τη νέα τεχνολογία. Επειδή το Volt είναι σχεδιασμένο για να φορτίζεται εύκολα παντού, το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης πάνω από 500 σταθμούς φόρτισης για οικιστική, επαγγελματική και δημόσια χρήση. Οι σταθμοί φόρτισης θα χρησιμοποιηθούν για τη λήψη πληροφοριών σχετικά με την εγκατάσταση, τη διαδικασία φόρτισης του οχήματος και την εμπειρία των πελατών.

Το Chevrolet Volt είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με τωρινή αυτονομία κίνησης 60 χλμ., χωρίς τη χρήση βενζίνης και δεν παράγει ρύπους. Όταν η μπαταρία ιόντων λιθίου, που αποθηκεύει την ενέργεια, πέσει σε χαμηλά επίπεδα, τότε ένας κινητήρας βιοαιθανόλης τίθεται σε λειτουργία, χωρίς να υπάρξει κάποια διακοπή. Φορτίζει την μπαταρία, ενώ αυξάνει τη συνολική αυτονομία σε πάνω από 500 χλμ., πριν χρειαστεί ανεφοδιασμός ή επαναφόρτιση της μπαταρίας. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης του Volt παράγει ισχύ 150 ίππους, 370 Nm άμεση ροπή και έχει τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα.


Εν συντομία…

Το Volt διαθέτει «όργανο απόδοσης» στον ψηφιακό πίνακα που προσφέρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την απόδοση του συστήματος κίνησης. Το σύστημα κλιματισμού διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, ενώ πατώντας το διακόπτη «Green Leaf», παρέχονται πληροφορίες για τη ροή ισχύος, φόρτισης και ενέργειας. Ο οδηγός θα μπορεί να ρυθμίζει το πρόγραμμα φόρτισης μέσα στο αυτοκίνητο ή μέσω τηλεχειρισμού, με βάση την ώρα της ημέρας ή το κόστος. Το Volt προσφέρει ακόμα, ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις, όταν αρχίζει να λειτουργεί ή σβήνει και όταν ενεργοποιείται η φόρτιση. Η Chevrolet αναφέρει ότι μόνο ηλεκτροκίνητα, μια και ο μέσος οδηγός δεν διανύει πάνω από 60 χλμ. την ημέρα, το κόστος για την κίνηση του Volt ανά χιλιόμετρο θα είναι το ένα έκτο της τιμής του κόστους για τη βενζίνη. Κάντε τους υπολογισμούς σας κι αν έχετε και νυχτερινό ρεύμα στο σπίτι με μειωμένο τιμολόγιο, ακόμα καλύτερα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube