Η Subaru έφερε ένα εντελώς καινούργιο Legacy με παραδοσιακές αξίες.

Η ιαπωνική Subaru είναι από τις λίγες μάρκες που μένουν πιστές στο δόγμα της τετρακίνησης, όχι μόνο για τις πιο σπορ εκδόσεις αλλά και για τα απλά οικογενειακά μοντέλα. Ένα τρανό παράδειγμα είναι το Legacy, το οποίο σε όλη του τη διαδρομή από το 1989 μέχρι τώρα συνδύασε την τετρακίνηση με τον επίπεδο σε διάταξη κινητήρα boxer. Τα ίδια χαρακτηριστικά παρέμειναν αναλλοίωτα και τώρα, στην 5η γενιά του εντελώς νέου μοντέλου. Βασισμένο σε νέο πλαίσιο, και μεγαλύτερο σε διαστάσεις, προσφέρει περισσότερη άνεση στους πέντε επιβάτες, έχοντας πλέον και μακρύτερο μεταξόνιο, μια και η ευρυχωρία είναι το απόλυτο ζητούμενο σε αυτά το αυτοκίνητα. Επεται η εμφάνιση.

Πάντως, μολονότι οι Ιάπωνες της Subaru είναι αρκετά συντηρητικοί και δεν φαίνονται διατεθειμένοι να παίξουν με τις γραμμές, στο νέο Legacy τόλμησαν με πιο επιθετικές ακμές μπροστά, χρωμιωμένη μάσκα και διάφανα φωτιστικά. Στο πλάι η κυρτή γραμμή οροφής παραπέμπει περισσότερο σε κουπέ παρά σε τετράθυρο αμάξωμα, ξεφεύγοντας από τις παλαιομοδίτικες φόρμες με τη μεγάλη επίπεδη πόρτα χώρου αποσκευών. Στην καμπίνα, οποιαδήποτε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι άστοχη. Χωρίς όμως να αποφευχθεί η χρήση κάπως σκληρών πλαστικών, το χρώμιο στην κονσόλα, το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα χειριστήρια, το ταμπλό και το λεβιέ ταχυτήτων, δείχνουν ένα άλλο Legacy με οθόνη υγρών κρυστάλλων και σπορ πίνακα οργάνων. Καλύτερα σε στήριξη καθίσματα μπροστά, διαιρούμενα και ανακλινόμενα πίσω, είναι τοποθετημένα κάπως πιο ψηλά ώστε να υπάρχει καλύτερη ορατότητα από τους επιβάτες, ενώ στην αύξηση της φωτεινότητας συνεισφέρει η στάνταρ ηλιοροφή.
Πλούσιοι μικροί αποθηκευτικοί χώροι επαληθεύουν το όρο του οικογενειακού μοντέλου, το οποίο θα ικανοποιήσει άπαντες με τον πλήρη εξοπλισμό του που φέρει: 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ABS, στάνταρ σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται με διακόπτη, σύστημα πρόσφυσης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, υπολογιστή ταξιδιού, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα και κλειδαριές.

Εν συντομία…


Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία αποφάσισε να φέρει στη χώρα μας μόνο τη δίλιτρη έκδοση που αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 196 Nm στις 3.000 σ.α.λ., επειδή είναι Euro 5 σε ρύπους, δηλαδή εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από πριν (198 γρ./χλμ.), έχοντας μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα στα 100 χλμ. Το στοιχείο αυτό καταγράφεται στα θετικά. Συνδυάζεται πολύ καλά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και δεν κρεμάει ιδιαίτερα μεταξύ δευτέρας και τρίτης σχέσης. Χαρίζει επιτάχυνση 9,5 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Οσο δε για τη συμπεριφορά της συμμετρικής τετρακίνησης με το 55% της ροπής στον πίσω άξονα και τα διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, το Legacy είναι σαν τον…προαστιακό. Πατάει σε ράγες. Τιμή από 31.900 ευρώ.

Επιμέλεια:Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube