Η Alfa επαναφέρει ένα θρυλικό όνομα για τον αντικαταστάτη της 147.
Τουλάχιστον στο παιχνίδι των εντυπώσεων, η Alfa Romeo ξέρει να κερδίζει τις μάχες που δίνει. Απομένει και στην πράξη να δούμε, αν η νέα Giulietta, που θα αντικαταστήσει την τωρινή 147, θα είναι αντάξια της φήμης που συνοδεύει ένα μοντέλο που έκανε θραύση από τη δεκαετία του 50 μέχρι και τη δεκαετία του 80 που έμεινε στην παραγωγή. Η ολοκαίνουργια Giulietta πρόκειται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο κοινό στην προσεχή, 80ή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου 2010. Η διάθεσή της στην αγορά θα αρχίσει λίγο μετά.
Με το νέο μοντέλο, η Alfa Romeo ελπίζει να αυξήσει τις πωλήσεις της, πλαισιώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επιτυχημένη Alfa MiTo. H επιλογή του 2010 για λανσάρισμα της νέας Giuletta δεν ήταν τυχαίο γεγονός. Τον επόμενο χρόνο η ιταλική μάρκα, μέλος πλέον του ομίλου της Fiat, συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και η Alfa Romeo ήθελε να συνδυάσει την επέτειο με το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου με ιστορικό όνομα. Η Giulietta βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, με εξελιγμένες τεχνικές λύσεις στις αναρτήσεις, νέο σύστημα διεύθυνσης, πιό άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο από αλουμίνιο και υψηλής αντοχής ατσάλι.
Επίσης, διατηρεί το γνωστό σύστημα Alfa DNA, το οποίο μέσω διακόπτη σε τρεις ρυθμίσεις (Dynamic, Normal και All Weather), αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με το επιθυμητό στυλ οδήγησης και τις εκάστοτε συνθήκες του δρόμου. Το DNA ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του Q2 ηλεκτρονικού διαφορικού, ενώ επεμβαίνει και στη ρύθμιση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (αργή ή πιο άμεση λειτουργία). Σχεδιαστικά, η Giulietta είναι άμεσα αναγνωρίσιμη Alfa Romeo, με πολύ σπορ στοιχεία, ακμές, πλευρικά παράθυρα που θυμίζουν κουπέ αμάξωμα, κόκκινα φώτα LED πίσω κ.α.
Στην καμπίνα, το οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό με στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου θυμίζει την 8C Competizione, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των υλικών (μαλακά πλαστικά, ύφασμα – δέρμα στα μπάκετ καθίσματα κ.α.). Αρκετά μεγαλύτερη από την απερχόμενη 147, η νέα Giuletta έχει μήκος 4,35 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,46 μ., ενώ το μεταξόνιο των 2,63 μ. δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη φιλοξενία 5 επιβατών με αρκετά πλούσιο χώρο αποσκευών (350 λίτρα) παρά το σπορ στυλ.
Εν συντομία…
Οι τέσσερις υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, προδιαγραφών ρύπων Euro5, με ενσωματωμένο το σύστημα Start&Stop (σβήνει – ανάβει αυτόματα ο κινητήρα στο συνεχές σταμάτα – ξεκίνα) για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένα καυσαέρια, συνάδουν απόλυτα με τη φιλοσοφία του μοντέλου. Θα είναι διαθέσιμα τα σύνολα βενζίνης: 1.4TB - 120hp και 1.4TB MultiAir - 170hp, όπως και τα δύο πετρελαίου: 1.6 JTDM - 105hp και 2.0 JTDM - 170hp που ανήκουν στη δεύτερη γενιά κινητήρων άμεσου ψεκασμού.
Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με τον κινητήρα 1750ΤΒi – 235hp, αποκλειστικά για την έκδοση Quadrifoglio Verde. Στον τομέα της ασφάλειας, έχει σχεδιαστεί για να κατακτήσει 5 αστέρια στις επόμενες δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP. Διαθέτει σε εξοπλισμό: 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, δυναμικό έλεγχο διεύθυνσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και βέβαια τον επιλογέα Alfa DNA.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής