Το Kia Soul έχει τις δυνατότητες να αντιπαρατεθεί στο σκληρό ανταγωνισμό.
Η νέα εποχή της κορεατικής Kia σηματοδοτήθηκε από την έλευση του Cee’d στην αγορά. Ένα μικρομεσαίο μοντέλο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη με πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφάνισης, οδηγικής συμπεριφοράς και εξοπλισμού. Η εξαιρετική του παρουσία στην ελληνική αγορά, με την 6η θέση, σε μια κατηγορία όπου οι παραδοσιακοί «παίκτες» (Golf, Auris, Octavia και Astra) δύσκολα καταβάλλονται, αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Το δεύτερο μοντέλο που ανεβάζει τον δείκτη ποιότητας της Kia, είναι το Soul. Ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο που βρίσκει τρόπο να κεντρίσει την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού. Το οδήγησα πρόσφατα και μπορώ να πω ότι ένας μέσος οικογενειάρχης που δεν θέλει το κλασικό στυλ ενός τετράθυρου sedan αμαξώματος ή ενός πεντάθυρου hatchback (κατηγορία με τις περισσότερες προτιμήσεις στη χώρα μας), μπορεί να σκεφτεί το Soul ως πιθανή λύση στις απαιτήσεις τους. Επειδή τελευταία έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλοί να προτιμούν τα SUV μοντέλα λόγω ύψους ή καλύτερα, ψηλότερα τοποθετημένης θέσης οδήγησης, και λιγότερο λόγω τετρακίνησης, στο Kia Soul θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, αναφορικά με την πρώτη παράμετρο. Με 1,61 μ. ύψος, αυξημένη απόσταση από το έδαφος (16,5 εκ.) και προστατευτική ποδιά μπροστά, παραπέμπει σε τετρακίνητο αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι, κι έτσι δεν ικανοποιείται η δεύτερη παράμετρος. Δεν πειράζει όμως, διότι οι περισσότεροι δεν την χρειάζονται.
Καθαρά προσθιοκίνητο λοιπόν μοντέλο, ξεχωρίζει σε στυλ με το U που σχηματίζει η οροφή, αλλά περισσότερο με τις ενιαίες γυάλινες επιφάνειες. Επίσης, διακρίνουμε τονισμένους θόλους τροχών, μικρή μάσκα, περίτεχνα φωτιστικά, μικρή εισαγωγή αέρα και κάθετο πίσω μέρος που δημιουργούν ένα τουλάχιστον εκκεντρικό σύνολο. Με μήκος 4,1 μ., πλάτος 1,785 μ. και μεταξόνιο 2,55 μ., έχει χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες. Κι είναι αλήθεια ότι τόσο σε εσωτερικό πλάτος, όσο και σε ύψος, δεν προβληματίζεται ουδείς. Βέβαια αν όλοι πάρουν αποσκευές για ταξίδι (Σαββατοκύριακο φερ’ ειπείν), λίγο δύσκολο να χωρέσουν στο πορτμπαγκάζ των 220 λίτρων, έστω κι αν χρησιμοποιηθούν τα 100 επιπλέον στο διπλό από κάτω πάτωμα. Πάντως με λιγότερους επιβάτες, με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40) ο ωφέλιμος χώρος μπορεί να φθάσει μέχρι τα 700 λίτρα. Καλαίσθητη καμπίνα, με παιχνιδιάρικο στυλ, διατηρεί τα κάπως σκληρά πλαστικά.
Εν συντομία…
Το Soul κινείται φυσιολογικά. Χωρίς περιττούς θορύβους, ή κλίσεις στο αμάξωμα (ημιάκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτική δοκό), τροφοδοτείται ικανοποιητικά από τον βενζινοκινητήρα 1.6 lt – 126 hp στις 6.000 σ.α.λ. (ροπή 156 Nm στις 4.200 σ.α.λ.) που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Πολλή καλή και η συμπεριφορά του τιμονιού με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση.
Γενικά το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο σε κίνηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, αλλά καταναλώνει υπέρ του δέοντος. Με πλούσιο εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά), ESP για την ευστάθεια, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, καθρέπτες), προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, θήκη για i-pod κ.α., πωλείται προς 16.900, όσο θα υπάρχει στοκ με αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί εδώ και καιρό και γλιτώνουν το 50% του τέλους ταξινόμησης. Διαφορετικά προσθέστε ακόμη 850 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής