Όταν οδήγησα προ ημερών το νέο Polo, αισθάνθηκα πραγματικά ότι ήμουν σε ένα άλλο Polo. Η 5η γενιά του μικρού μοντέλου της VW δεν έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα, από κάθε άποψη. Δείχνει σαν μικρό Golf, πιο μακρύ, πιο φαρδύ, αλλά και πιο κοντό από τον προκάτοχό του, σπορτίφ και πιο άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες.
Ελαφρύτερο, αλλά ταυτόχρονα πιο ανθεκτικό στην κάμψη, στο δρόμο με φαρδύτερα μετατρόχια, συμπεριφέρεται θαυμάσια. Νέα καμπίνα σε όλα τα σημεία, φώτα ημέρας, 6 αερόσακοι, ESP για την ευστάθεια κ.α., καθιστούν το Polo ένα πλήρες μοντέλο σε εξοπλισμό. Κινητήρες βενζίνης, μικροί αλλά αποδοτικοί που δεν καταναλώνουν πολύ: 1.4 MPI – 85 hp, 1.2 MPI – 70 hp και 1.2 TSI – 105 hp (αρχές του 2010). Διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI common rail – 75 hp, που στην έκδοση BlueMotion καταναλώνει 3,3 λίτρα στα 100 χλμ.
Επίσης για πρώτη φορά εφοδιάζεται και με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων (προαιρετικά). Αυτό το Polo λοιπόν, αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2010» στην Ευρώπη, με 347 βαθμούς, υπερισχύοντας των: Toyota iQ (337), Opel Astra (221), Skoda Yeti (158), Mercedes Benz E-Class (155), Peugeot 3008 (144) και Citroen C3 Picasso (113).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής