Η γνωστή παροιμία ταιριάζει για όποιον θέλει να αποκτήσει τη νέα BMW Σειρά 5.

Πιο κοντά στη μεγάλη Σειρά 7 φέρνει τη Σειρά 5 η BMW. Η γερμανική φίρμα παρουσίασε προ ημερών τη νέα, έκτη γενιά του μοντέλου, με πιο σπορ και συνάμα κομψά χαρακτηριστικά. Στην καμπίνα όλα βρίσκονται σε οριζόντια διάταξη, με την κονσόλα να παραμένει προτεταμένη προς την πλευρά του οδηγού. Μαλακά πλαστικά, διχρωμία στο ταμπλό, φαρδιά κονσόλα και τιμόνι με χειριστήρια, δεσπόζουν στο κοκπιτ, όπως επίσης και η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών, στην οποία με το διακόπτη Head-Up Display επιλέγουμε όσες πληροφορίες θέλουμε να έχουμε αναφορικά με το σύστημα ψυχαγωγίας ή τη λειτουργία του αυτοκινήτου.

Η νέα Σειρά 5 θα διατίθεται στην αγορά με πλειάδα κινητήρων βενζίνης: έναν οκτακύλινδρο και τρεις εξακύλινδρους, όπως και με δύο εξακύλινδρους πετρελαίου. Ολοι είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5, ενώ προαιρετικά η έκδοση πετρελαίου BMW 530d με την τεχνολογία BluePerformance θα είναι προδιαγραφών Euro 6. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση BMW 550i με κινητήρα V8 διπλού Turbo 407 hp. Ακολουθεί η πρώτη παγκοσμίως έκδοση 535i με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με διπλό Τurbo και σύστημα ρύθμισης βαλβίδων VALVETRONIC, ισχύος 306 hp. Τελευταίες αλλά όχι αμελητέες είναι οι εκδόσεις με δύο εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες υψηλού ψεκασμού, 528i με 258 hp και 523i με 204 hp.

Σχετικά με την τελευταία γενιά των εν σειρά κινητήρων πετρελαίου, από αλουμίνιο, common-rail και άμεσου ψεκασμού, η 530d αποδίδει 245 hp και η 525d φθάνει στους 204 hp. Σύντομα θα προστεθεί και η έκδοση 520d με 184 hp και σύστημα Start Stop που θα έχει μέση κατανάλωση 5 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 132 γρ./χλμ. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται προαιρετικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (στάνταρ στην 550i). Σπορ, αυτόματο κιβώτιο με μανέτες στο τιμόνι, διατίθεται επίσης προαιρετικά. Η ανάρτηση μπροστά αποτελείται από διπλούς βραχίονες και πίσω από άξονα V. Το σύστημα διεύθυνσης, για πρώτη φορά στη Σειρά 5 είναι με ηλεκτρική υποβοήθηση που διαθέτει μεταβλητή σκληρότητα, ενώ προαιρετικά διατίθεται ενεργό σύστημα διεύθυνσης που ελέγχει τον πίσω άξονα και τον κλειδώνει σε πάνω από 2,5 μοίρες ώστε να μεταφέρει ενεργή διεύθυνση στους μπροστινούς τροχούς. Η νέα Σειρά 5 διαθέτει δυναμικό σύστημα ελέγχου οδήγησης που συνδυάζεται με σπορ αυτόματο, δυναμικό έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ και με το ενεργό σύστημα διεύθυνσης.


Εν συντομία…

Επίσης, για πρώτη φορά η Σειρά 5 εφοδιάζεται με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, με σύστημα που κρατά σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, με ενεργό σύστημα ελέγχου ταξιδιού και σύστημα ελέγχου ταχύτητας. Προαιρετικά υπάρχουν: σύστημα προειδοποίησης αλλαγής πορείας, σύστημα ενημέρωσης ορίου ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης ορατότητας τη νύχτα, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.

Αναφορικά με την εξυπηρέτηση, διατίθεται η υπηρεσία ConnectedDrive για οδική βοήθεια ή ενημέρωση μέσω Διαδικτύου από υπολογιστή στο αυτοκίνητο. Στον τομέα της ασφάλειας υπάρχουν τα πάντα: ενίσχυση αμαξώματος κατά 55% περισσότερη από το προηγούμενο μοντέλο, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και στα πέντε καθίσματα, αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, φώτα φρένων δύο σταδίων κ.α.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube