Στα αγγλικά λέγεται Spark και έρχεται να ανάψει φωτιά στις πωλήσεις Chevrolet.
Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Αθήνα
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρκομπότσαρης
Καιρός ήταν. Το Chevrolet Matiz που το γνωρίσαμε ως Daewoo Matiz από το 1998 όταν ξεκίνησε την εμπορική του σταδιοδρομία, έφθασε να είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα πόλης, άκρως δημοφιλές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, έπειτα από 11 χρόνια, μολονότι δέχθηκε δύο ευεργετικά φρεσκαρίσματα, χρειαζόταν ριζική αλλαγή, σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών, κυρίως σε θέματα τεχνολογίας και ασφάλειας.
Η Chevrolet το 2007 παρουσίασε αρχικά στην έκθεση της Νέας Υόρκης και εν συνεχεία στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τρία μικρά πρωτότυπα οχήματα, θέλοντας να τραβήξει τα βλέμματα του κοινού. Αφού τα κατάφερε, έβαλε σε διαγωνισμό το κοινό, να ψηφίσει δηλαδή ποιο από τα τρία θα ήθελε να δει στην παραγωγή. Η πλειοψηφία επέλεξε το μικρό αυτοκίνητο πόλης με σφηνοειδές στυλ, ονόματι Beat, αλλά ο «χτύπος» εξελίχθηκε σε «σπίθα» κι έτσι το αυτοκίνητο παραγωγής ονομάστηκε Spark. Αυτό το αυτοκίνητο λοιπόν μπήκε στο εργοστάσιο και ιδού τα πρώτα δείγματα γραφής.
Μάλιστα η Chevrolet διάλεξε την Αθήνα, αυτές τις ημέρες και για 3 εβδομάδες (750 ξένοι δημοσιογράφοι προσκεκλημένοι) για να κάνει την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου της μοντέλου, θέλοντας να δείξει τις αρετές του αυτοκίνητου κινούμενο στους δρόμους μια μεγαλούπολης. Το Spark είναι βολικό, ευέλικτο, καταναλώνει λίγα καύσιμα και εκπέμπει λίγους ρύπους, πολύ χαμηλότερα από τα όρια της Ε.Ε.
H Chevrolet διατηρεί και στο νέο της μικρό το πεντάθυρο αμάξωμα που εξυπηρετεί στην πόλη. Κράτησε το μήκος στα 3,64 μ., ώστε να είναι εύκολο το παρκάρισμα και το πλάτος στα 1,6 μ. για να έχει χώρους, σε συνάρτηση με το καλό μεταξόνιο των 2,37 μ. Το Spark είναι ευχάριστο στο μάτι, με σφηνοειδές στυλ, όπως το πρωτότυπο. Μεγάλα διάφανα φωτιστικά, κυψελοειδής μάσκα, ομοίου ύφους εισαγωγή αέρα, πρακτικές ράγες οροφής και σφιχτό πίσω μέρος με ενσωματωμένη αεροτομή, συνθέτουν ένα καλοσχεδιασμένο σύνολο. Στην καμπίνα είναι διάχυτη η διάθεση της νεανικότητας, σε σχεδίαση (ψηφιακά και αναλογικά όργανα, περιστροφικοί διακόπτες κ.α.) και χρώματα στις ταπετσαρίες και στα πλαστικά του ταμπλό. Τριάχτινο τιμόνι και ημιμπάκετ καθίσματα (τα πίσω διαιρούνται 60:40 και αναδιπλώνονται) ολοκληρώνουν την εικόνα της καμπίνας.
Εν συντομία…
Το Spark είναι ιδιαίτερα ενισχυμένο με 60% παραπάνω ατσάλι υψηλής αντοχής. Στην ανάρτηση διατηρεί τα γόνατα McPherson μπροστά με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εφοδιάζεται με δύο κινητήρες βενζίνης Euro 5 σε ρύπους: 1.0 lt – 68 hp και 1.2 lt – 81 hp. Συνδυάζονται αμφότεροι με μηχανικά κιβώτια 5 ταχυτήτων. Αρκετά καλές επιδόσεις, αλλά πολύ καλύτερη και χαμηλή μέση κατανάλωση: 5,1 λίτρα στα 100 χλμ. (και οι δύο), ενώ εκπέμπουν αμφότεροι 119 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Στη ευελιξία συνεισφέρει το υδραυλικό τιμόνι με τα 9,9 μ. κύκλου στροφής. Αξιο μνείας είναι ο εξοπλισμός ασφάλειας: 5 προσκέφαλα, 6 αερόσακοι, ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού. Το ESP για την ευστάθεια από το Μάρτιο θα είναι διαθέσιμο κατά παραγγελία. Το Spark θα πωλείται στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο με τιμή εκκίνησης τα 8.980 ευρώ, με μηχανικό κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (κλειδαριές, παράθυρα κ.α.).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής