Η Citroen έκλεισε τα 90 χρόνια αλλά ανανεώνει τα κύτταρά της.
Συνήθως στο στρατό με την πάροδο των ετών, υπάρχουν προαγωγές. Η Citroen όμως παραμένει…«λοχίας» με το σήμα – κατατεθέν να κοσμεί εδώ και 90 χρόνια τα μοντέλα της. Η Citroen ιδρύθηκε το 1919 και φέτος συμπληρώνει 90 χρόνια. Αν μιλούσαμε για μια γυναίκα, θα βρισκόταν στη δύση της ζωής της. Αντιθέτως, για τη γαλλική βιομηχανία αυτοκινήτων, αυτό το ορόσημο ζωής βάζει νέα αφετηρία για το μέλλον. Και αυτό διαπιστώνεται από την προαναγγελία των νέων μοντέλων που έρχονται από την άνοιξη του 2010 να αλλάξουν το ρου της ιστορίας της μάρκας: το ολοκαίνουργιο C3 που οδήγησα πρόσφατα στην Ιταλία αλλά και το DS3, το ένα από τα τρία νέα μοντέλα της νέας σειράς αμαξωμάτων της γκάμας με πολύ πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Η Citroen πάντα είχε όραμα, με το Type A του 1919, το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, τη θρυλική Traction Avant που έθεσε τα θεμέλια για το σχεδιασμό του σύγχρονου αυτοκινήτου 75 χρόνια πριν, όντας μάλιστα και το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, το εκπληκτικό 2CV (ντεσεβό) που χάρισε απόλυτη ελευθερία κινήσεων, τη DS (το βάτραχο) που ενσωμάτωσε τη δύναμη της εξέλιξης ως το πρώτο μοντέλο με υδροπνευματική ανάρτηση, αλλά και τα σύγχρονα μοντέλα, όπως το Berlingo, το C4 Picasso και το νέο C3. Από την άλλη πλευρά, τεχνολογικά με το Stop & Start και με τα πετρελαιοκίνητα υβριδικά, κάνει το αύριο να μοιάζει πολύ κοντά στο σήμερα.
Ωστόσο, και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το ανήσυχο πνεύμα της Citroen σημειώνει άθλους. Εξι παγκόσμιοι τίτλοι οδηγών και μάλιστα σερί από τον Σεμπαστιάν Λεμπ (και τα δύο ρεκόρ), αλλά και πέντε τίτλοι κατασκευαστών καθιστούν αυτόματα τη μάρκα στις πλέον επιτυχημένες των ράλι, μολονότι τα τελευταία χρόνια, είναι αλήθεια, ο ανταγωνισμός έχει περιοριστεί. Στον τομέα της επικοινωνίας η Citroen έχει βρεί τρόπους να προσεγγίσει όχι απλά το δικό της κοινό αλλά και κάθε φίλο της αυτοκίνησης. Οσοι επισκέπτονται το Παρίσι, μπορούν κάλλιστα να πάνε στο νούμερο 42 του διάσημου κεντρικού δρόμου της Champs Elyssees, στην ευθεία από την Αψίδα του Θριάμβου. Εκεί θα δουν ένα γυάλινο κτίριο, το C42, το οποίο μπορεί να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα από τα ιστορικά κτίρια που το πλαισιώνουν, εντούτοις κατασκευάστηκε με ειδική άδεια. Βρίσκεται ακριβώς στο σημείο όπου είχε τις εγκαταστάσεις της η Citroen το 1928 και που αργότερα φιλοξενήθηκαν καφέ και εστιατόρια. Τώρα είναι ένας εξαίσιος χώρος, κάτι σαν μουσείο για τη μάρκα, που τα βλέπεις και τα μαθαίνεις όλα για τη Citroen.
Εν συντομία…
Σημαντικότεροι σταθμοί: 1919 - λανσάρισμα του Type A, 1920 - πρώτος εταιρικός παιδικός σταθμός, 1923 - παιχνίδια Citroen (μινιατούρες, μοντέλα, κ.α.), 1924 - παρουσίαση του πρώτου αποκλειστικά κατασκευασμένου από χάλυβα αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, 1933 - πρώτη αγωνιστική εμπειρία με την «Petite Rosalie» (μικρή Ροζαλία), 1934 - η Michelin αποκτά τον έλεγχο της Citroen, 1948 - παρουσίαση 2CV, 1954 - υδροπνευματική ανάρτηση για πρώτη φορά στην Traction Avant, 1967 - DS με φώτα κατευθυνόμενης δέσμης (σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι), 1974 - η οικογένεια Peugeot αγοράζει τη Citroen, 1985: νέα εταιρική ταυτότητα με λευκά «λοχιόσημα» σε κόκκινο φόντο, 1991 - πρώτος αγώνας και νίκη για την Citroen στο ράλι Παρίσι – Ντακάρ, 1996 - λανσάρισμα Βerlingo (πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου), 1999 - πρώτη παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, 2003 - πρώτος τίτλος κατασκευαστών στο WRC, 2007 - εγκαίνια στο C42 και 2009 - νέα εταιρική ταυτότητα με κυρίαρχα χρώματα το λευκό, το κόκκινο και το γκρι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής