Το Mazda RX-8 φρεσκαρίστηκε ελαφρώς διατηρώντας τα κεκτημένα.
Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Βασισμένη σε αυτό το σλόγκαν η Mazda συνεχίζει να βελτιώνει τα μοντέλα νέας γενιάς, είτε σε ορισμένα σημεία (RX-8, CX-7), είτε σε πολλά περισσότερα (Mazda 2, 3). Όπως και να έχει πάντως η κατάσταση, όταν οδηγείς Mazda καταλαβαίνεις αμέσως ότι βρίσκεται σε ένα καθαρόαιμο ιαπωνικής κατασκευής αυτοκίνητο που διαθέτει έξοχο φινίρισμα, σχεδόν αψεγάδιαστο, καλής ποιότητας υλικά και εν γένει σπορτίφ χαρακτηριστικά. Το Mazda RX-8 είναι το πιο σπορ μοντέλο της μάρκας, το οποίο πέραν τούτου χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες που το κάνουν να διαφοροποιείται από άλλα του είδους. Η πιο σημαντική είναι ότι εφοδιάζεται με περιστροφικό κινητήρα Wankel, που τώρα λέγεται Renesis.
Η δεύτερη ιδιαιτερότητα έγκειται στο άνοιγμα των θυρών με αντίθετη φορά και η τρίτη ότι είναι πισωκίνητο, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός θέλει ισχυρές μεν εκδόσεις, αλλά προσθιοκίνητες. Γενικά η συμπεριφορά του RX-8 στο δρόμο, παρομοιάζεται με καρτ, αλλά σε άλλο μέγεθος. Εχεις ένα αυτοκίνητο που από την εμφάνιση, τον ήχο του κινητήρα και το παιχνίδι με το τιμόνι, μένεις απόλυτα ικανοποιημένος. Υπάρχουν βέβαια και ζητήματα που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση βενζίνης ή τους περιορισμένους χώρους στο πορτμπαγκάζ.
Όλα αυτά όμως θυσιάζονται στο βωμό της ευχαρίστησης όταν πιάνεις το τιμόνι στα χέρια. Οδηγώντας για αρκετές μέρες το ανανεωμένο RX-8 έτσι ένιωσα, καθισμένος στα αναπαυτικά αγωνιστικά καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, μολονότι χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να διαπιστώσεις τις αλλαγές του προηγούμενου με το νέο, φρεσκαρισμένο RX-8. Σε εξοπλισμό διαθέτει: αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, σταθεροποιητή ταχύτητας, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/45, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης που απενεργοποιείται για πιο σπορ οδήγηση και βέβαια φώτα LED πίσω.
Στην έκδοση Cosmo που παραμένει με τους 231 ίππους ισχύ, υπάρχει λίγο πιο πλούσιος εξοπλισμός και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η τιμή του Challenge ξεκινά από τα 27.990 ευρώ, αλλά υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης, στα 27.060 ευρώ. Η έκδοση Cosmo ξεκινά από τα 34.990 ευρώ.
Εν συντομία…
Τεχνολογικά έγιναν μικρές παρεμβάσεις ουσίας. Αντί για 2 μπεκ ψεκασμού λαδιού σε κάθε ένα από τους δύο ρότορες (254 κ.εκ. έκαστος), μπήκαν τρεις. Επίσης βελτιώθηκε η ηλεκτρονική διαχείριση, ώστε να μειωθεί λίγο η μέση κατανάλωση και συνεπώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στη…μικρή έκδοση Challenge που οδήγησα, ο κινητήρας πλέον από 192 ίππους αποδίδει 205 hp στις 7.500 σ.α.λ. με ροπή 211 Nm στις 5.500 σ.α.λ.
Με το κλασικό 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων η επιτάχυνση είναι στα 7,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα οριοθετείται στα 227 χλμ./ώρα. Οσο για τη μέση κατανάλωση, εργοστασιακά δίνονται 10,7 λίτρα στα 100 χλμ., αλλά στην πράξη είναι λίγο παραπάνω. Διότι με τέτοιο αυτοκίνητο είναι απίθανο να κινηθείς ιδανικά και συνήθως ανεβάζεις το στροφόμετρο στο κόκκινο. Κάπως περιορισμένες είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με 274 γρ./χλμ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής