Νέο, ισχυρό και πολύ σπορ Renault Megane R.S. με στοιχεία από την F1.
Το γεγονός ότι η Renault αποτελεί ισχυρή δύναμη στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, είναι αδιαμφισβήτητο. Η γαλλική μάρκα, κυρίως αναγνωρίσιμη από τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών στη Φόρμουλα 1, έχει πλούσιο παρελθόν με τα: R8 Gordini, Super 5 GT Turbo, Clio Williams, και πιο πρόσφατα με τα Clio Renault Sport, Megane F1 Team R26 και Megane R26.R, στα ράλι και τις πίστες. Τις αγωνιστικές εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής και των μονοθεσίων, επιμελείται η «Renault Sport Technologies». Αυτή είναι υπεύθυνη και για την εμπορική…επιτυχία του Megane Renault Sport, με πάνω από 21.000 μονάδες πωλήσεων σε περίπου 30 χώρες από το 2004.
Το μοντέλο, με την πάροδο των ετών, έχει παραχθεί και με πιο αγωνιστικό πλαίσιο Cup, αλλά με την ειδική πολύ ελαφριά έκδοση R26.R και F1 Team. Τώρα, 5 χρόνια μετά, έρχεται το νέο Megane R.S. Βασισμένο στο εντελώς νέο Megane Coupe που κυκλοφορεί, έχει έντονη αγωνιστική διάθεση με λεπτομέρειες από την F1. Το κίτρινο χρώμα αναμφίβολα αρχίζει να κερδίζει έδαφος στις αγωνιστικές εκδόσεις, σε σχέση με το παραδοσιακό κόκκινο, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες, η μπροστινή κάτω πτέρυγα, και ο πίσω διαχύτης, έχουν γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Στην καμπίνα, η αντίθεση του μαύρου χρώματος (ταπετσαρίες) και του έντονου κίτρινου (φόντο στροφόμετρου, ραφή τιμονιού), είναι εμφανής και «δένει» με την εξωτερική εμφάνιση. Κατά παραγγελία με το ειδικό πακέτο Yellow Ambience, διατίθενται: κίτρινες ζώνες ασφαλείας, δίχρωμες γκρι-κίτρινες ταπετσαρίες, επενδύσεις θυρών και ραφή λεβιέ ταχυτήτων.
Μπάκετ καθίσματα (του οδηγού ρυθμίζεται σε τρεις άξονες) - προαιρετική επιλογή τα δερμάτινα θερμαινόμενα με ηλεκτρική ρύθμιση ή υφασμάτινα και δερμάτινα Recaro για την αγωνιστική έκδοση πίστας, δερμάτινο τιμόνι (ρυθμίζεται σε βάθος και ύψος) με υποδοχές για τους αντίχειρες, αλουμινένια πεντάλ και αγωνιστικό footrest με λογότυπα Renault Sport (μάσκα, πίσω πορτμπαγκάζ, μαρσπιέ, προσκέφαλα, στροφόμετρο, επένδυση ταμπλό), συνθέτουν ένα άκρως ελκυστικό κοκπιτ.
Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με νέος 2.0 lt κινητήρα turbo, ισχύος 250 hp στις 5500 σ.α.λ. με ροπή 340 Nm στις 3000 σ.α.λ. (το 80% διαθέσιμο από τις 1900 σ.α.λ.). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.Επιταχύνει σε 6,1 δευτ. με τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Εχει μέση κατανάλωση 8,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 195 γρ./χλμ.
Εν συντομία…
Τρεις ρυθμίζεις του ESP: «On»: μόνιμα ενεργοποιημένο το ESP (σύστημα ευστάθειας), το σύστημα πρόσφυσης και το σύστημα υποβοήθησης σε φρενάρισμα πανικού παραμένουν ενεργοποιημένα - επεμβαίνουν όταν το αυτοκίνητο τείνει να φύγει από την πορεία του. «Sport»: τα συστήματα είναι ενεργοποιημένα αλλά παρεμβαίνουν λίγο αργότερα για πιο σπορ οδήγηση και αμεσότερη ανταπόκριση κινητήρα. «Off»: το ESP απενεργοποιείται πλήρως.
Διατίθεται R.S. Monitor που παρέχει πληροφορίες για την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία λαδιού, τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα σε πραγματικό χρόνο, τις διαμήκεις και εγκάρσιες τιμές επιτάχυνσης (GG), ενώ φέρει χρονόμετρο με καταγραφή στη μνήμη της καλύτερης επιτάχυνσης! Ανεξάρτητη ανάρτηση μπροστά με αλουμίνιο επιμέρους και άξονας Η πίσω με αντιστρεπτική δοκό ελεγχόμενης στρέψης. Δύο πλαίσια: Sport με ειδική ρύθμιση ελατηρίων και αμορτισέρ και Cup με διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης. Κατανομή βάρους 65/35 σε εμπρός και πίσω άξονα. Αεριζόμενα δισκόφρενα 340 χιλ. μπροστά, απλά πίσω 290 χιλ. σε τετραπίστονες δαγκάνες.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής