Porsche Boxter Spyder, ελαφριά, με χαμηλό κέντρο βάρους και σπορ ανάρτηση.

Συνεχίζει να εντυπωσιάζει η Porsche. Στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου του Λος Αντζελες, μολονότι η αμερικανική αγορά έχει υποστεί καθίζηση λόγω της κρίσης, η Porsche θα παρουσιάσει μια νέα κορυφαία έκδοση της Boxster, ένα roadster με τον κινητήρα στο κέντρο. Με βάρος μόλις 1.275 κιλά, η Boxster Spyder είναι το ελαφρύτερο μοντέλο σε ολόκληρη τη σειρά μοντέλων της Porsche, προσδοκώντας να γίνει ένα ελαφρύ, δυνατό, ανοικτό και πολύ αποτελεσματικό «εργαλείο» στα χέρια του ιδιοκτήτη του.

Αλλωστε αυτή τη συνταγή έχει εφαρμόσει η γερμανική μάρκα κατασκευάζοντας τα πιό επιτυχημένα αυτοκίνητα δρόμου και πίστας, από τη θρυλική 550 Spyder μέχρι και την RS Spyder που σημειώνει μεγάλη επιτυχία στους αγώνες αυτοκινήτου σήμερα. Η Boxster Spyder έρχεται να συνεχίσει αυτή τη παράδοση, με πλήρη έγκριση τύπου για κυκλοφορία στο δρόμο, ικανοποιώντας έτσι την επιθυμία μεγάλου αριθμού πελατών της Porsche. Το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί στην αγορά το Φεβρουάριο του 2010, ως η τρίτη έκδοση της σειράς Boxster, μαζί με την Boxster και την Boxster S.

Το νέο μέλος της οικογένειας Boxster εξελίχθηκε με πρωταρχικό σκοπό την οδήγηση χωρίς κουκούλα. Η μαλακή οροφή με τη χαμηλή γραμμή της εκτείνεται μέχρι το πίσω μέρος. Όταν είναι κλειστή, μαζί με τα πολύ χαμηλά πλευρικά παράθυρα και τους δύο εντυπωσιακούς θόλους - αεραγωγούς του ενιαίου πίσω καπό, διαμορφώνει μια μακριά και κομψή σιλουέτα που παραπέμπει στην Carrera GT. Η πολύ πιο ελαφριά κατασκευή σε σχέση με την Boxster S, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η ολοκαίνουργια σπορ ανάρτηση ικανοποιούν τις ανάγκες του εξακύλινδρου κινητήρα 3.4 lt λίτρων με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο οποίος είναι τοποθετημένος ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 320 hp, ξεπερνώντας την ισχύ της Boxster S κατά 10 ίππους. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη - PDK και το πακέτο εξοπλισμού Sports Chrono, η νέα Spyder, χρησιμοποιώντας το σύστημα Launch Control, επιταχύνει σε 4,8 δευτερόλεπτα, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 267 χλμ./ώρα και καταναλώνει μόλις 9,3 λίτρα ανά 100 χλμ. Ιστορικά, διότι όλα έχουν κάποιο υπόβαθρο, η οικογένεια Boxster αποτελεί το διάδοχο της θρυλικής 550 Spyder του 1959, με κινητήρες στο κέντρο, μειωμένο βάρος και γνήσιο στυλ σπορ τρόπου ζωής.

Εν συντομία…

Η 550 Spyder ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στο Τσουφενχάουζεν της Στουτγάρδης ειδικά για αγώνες, έχοντας έγκριση τύπου και για χρήση στο δρόμο. Στα επόμενα χρόνια η μοναδική αυτή Spyder, με βάρος μόλις 550 κιλά, σημείωσε πολλές νίκες στις πίστες, αλλά και στα ράλι δρόμου που ήταν τόσο δημοφιλή εκείνη την εποχή. Μετά την 550 Spyder παρουσιάστηκαν και άλλες εξαιρετικά επιτυχημένες Porsche Spyder, όπως η 718 RS 60 το 1960. Το 2004 και το 2008 η Porsche, τιμώντας αυτά τα θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, αφιέρωσε μια περιορισμένη έκδοση ειδικών μοντέλων Boxster με το πρόσθετο όνομα Spyder. Αντιθέτως, η νέα Boxster Spyder είναι ένα κανονικό, ειδικά εξελιγμένο και αναβαθμισμένο μοντέλο παραγωγής με εκτενείς τροποποιήσεις σε σχέση με την Boxster και την Boxster S.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube