Τέσσερα χρόνια μετά το πανευρωπαϊκό λανσάρισμα του Daihatsu Sirion, η ιαπωνική μάρκα – μετρ στα συμπαγή αυτοκίνητα πόλης, παρουσιάζει τη φρεσκαρισμένη ανανέωση του μοντέλου. Η δουλειά των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν αρκετά δύσκολη, επειδή το προηγούμενο Sirion και καλαίσθητο ήταν (σε γενικές γραμμές και βάση του ιαπωνικού στυλ), και άνετο για πέντε ενήλικες επιβάτες και οικονομικό σε κατανάλωση.
Διατηρώντας όλα αυτά τα θετικά στοιχεία, οι επιμέρους αλλαγές παρατηρούνται στην εμφάνιση του αμαξώματος, με: βαμμένα χερούλια και καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, νέους προφυλακτήρες, νέες ζάντες 14 ιντσών με ελαστικά 175/65, νέο τιμόνι πάντα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, νέα καθίσματα και ταπετσαρίες και νέο ταμπλό οργάνων. Παράλληλα, η μάρκα προσέθεσε εξοπλισμό, κάτι που χρειαζόταν απαραίτητα το Sirion λόγω του σκληρού ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.
Τοποθετήθηκε λοιπόν εργοστασιακό ραδιο-CD με εξωτερική πηγή ήχου (i-pod) που θέλουν οι νεότεροι σε ηλικία για να χρησιμοποιούν τις διάφορες εξωτερικές συσκευές και ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα θυρών για ευκολία και ασφάλεια. Επίσης, ένα νέο στοιχείο που αφορά στη βελτιωμένη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, την καλύτερη σταθερότητα και την αποφυγή των κλίσεων, είναι η τοποθέτηση από τους μηχανικούς στην ανάρτηση, αντιστρεπτικής δοκού και πίσω, στη βασική έκδοση.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό, διατηρούνται όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα και καθρέπτες, ο κλιματισμός, οι 4 αερόσακοι και το ABS με υποβοήθηση πέδησης. Οσον αφορά στους κινητήρες, ο 1.0 lt διατηρείται με τους 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με 84 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Καταναλώνει μόλις 5 λίτρα σε κάθε 100 χλμ. μικτής διαδρομής, ενώ εκπέμπει χαμηλό διοξείδιο του άνθρακα με 118 γρ./χλμ.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερου κυβισμού 1.3 lt από 87 ίππους αποδίδει τώρα 92 αλλά διατηρεί την κατανάλωση του προηγούμενου, με 5,8 λίτρα στα 100 χλμ. μικτής διαδρομής και τους ίδιους ρύπους με 137 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Τα νούμερα των ρύπων είναι εντός προδιαγραφών Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει όριο τα 140 γρ./χλμ. μέσο όρο στα αυτοκίνητα κάθε μάρκας. Οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ ο 1.3 lt παίρνει και αυτόματο αλλά η κατανάλωση πηγαίνει στα 6,4 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων στα 151 γρ./χλμ.
Εν συντομία…
Το Sirion είναι από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Daihatsu. Πολλή καλή πρόταση για αυτοκίνητα πόλης, ευέλικτα (κύκλος στροφής 9,3 μ.) και οικονομικά. Στην πλούσια έκδοση του μοντέλου περιλαμβάνονται και αερόσακοι οροφής τύπου κουρτίνας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων όπως και ζάντες αλουμινίου 14 ιντσών.
Το Sirion είναι από τα πλέον οικολογικά αυτοκίνητα, διαθέτοντας ήδη από την προηγούμενη έκδοση τον «έξυπνο» καταλύτη που αναδημιουργείται λόγω των μετάλλων που έχει. Ο καταλύτης αυτός εφοδιάζει μόνο την 1.3 lt έκδοση. Οι τιμές του νέου Sirion ξεκινούν από τα 10.990 ευρώ στα 1.0 lt και από τα 12.450 ευρώ στα 1.3 lt.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής