Σε εμφάνιση, χώρους, κινητήρες, οδική συμπεριφορά το νέο μικρομεσαίο Opel.
Αποστολή στη Φρανκφούρτη
Η Opel έχει βάλει ψηλά τον πήχη. Η απόλυτη επιτυχία που γνωρίζει διεθνώς (και στη χώρα μας) το μεσαίου μεγέθους Insignia, δημιούργησε προσδοκίες τις οποίες η Opel επιθυμεί να καλύψει με το νέο Astra στη μικρότερη κατηγορία, που είναι και η πιο εμπορική. Το εντελώς καινούργιο μοντέλο, μετά την έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο, πραγματοποίησε στους δρόμους της ίδιας πόλης και τα πρώτα του δημόσια βήματα, που όπως διαπίστωσα είναι άλματα. Ξεκινώντας με την παραδοχή ότι κάθε 10 χρόνια ο μέσος όρος ύψους των ανθρώπων αυξάνει κατά 1 εκ., και συνεπώς οι ανάγκες σε άνεση και χώρους αποθήκευσης μεγαλώνουν, κάθε νέο μοντέλο που αντικαθιστά ένα της ίδια κατηγορίας διευρύνεται.
Το νέο Astra μάκρυνε κατά 17 ολόκληρα εκ., φθάνοντας στα 4,42 μ., ενώ διατηρεί το πλάτος στα 1,814 μ. και το ύψος στα 1,51 μ. Εχοντας κατά 7,1 εκ. και κατά 5,6 εκ. μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, είναι πολύ πιο ευρύχωρο και άνετο για όλους τους επιβάτες (ειδικά πίσω), συμβάλλοντας στο καλύτερο «πάτημα» του αυτοκινήτου στο δρόμο. Καλόγουστη σχεδίαση πεντάθυρου (αργότερα και τρίθυρο) αμαξώματος, με αλλαγμένη εντελώς καμπίνα: καλύτερα πλαστικά, μπάκετ καθίσματα, βαθύ ταμπλό, χρώμιο στην κονσόλα και στον κοντό λεβιέ, τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, σπορτίφ πίνακας με 4 κύκλους οργάνων, και αυτό που έλειπε από το προηγούμενο Astra: πλειάδα λύσεων αποθήκευσης από ποτήρια και μπουκάλια μέχρι συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κρύπτες (δεν λέω που επίτηδες) για κινητό, κλειδιά και άλλα…τιμαλφή. Στο δε πορτμπαγκάζ, το πάτωμα ρυθμίζεται σε τέσσερα ύψη, ενώ δένεται και με άγκιστρο.
Κατά 43% πιο άκαμπτο σε στρέψη και κατά 10% πιο ανθεκτικό στην κάμψη, έχει καλύτερα επίπεδα θορύβου, βελτιωμένη ανάρτηση μπροστά με γόνατα McPherson, ενώ πίσω ο ημιάκαμπτος άξονας (περισσότεροι χώροι στο πορτμπαγκάζ), αντί πολλαπλών συνδέσμων (άνεση στο δρόμο), συνδυάζεται με ένα σύνδεσμο (Watts) που βοηθά στην απορρόφηση των κραδασμών, μειώνει τις κλίσεις και βελτιώνει την πλευρική ευστάθεια. Στο δρόμο αυτό φάνηκε και ανήκει στα ατού του μοντέλου. Διατίθεται πάντως και ανάρτηση FlexRide με τρεις ρυθμίσεις: standard, sport και tour για πιο σπορ ή άνετη οδήγηση. Με στάνταρ: 4 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης, ESP για την ευστάθεια, δισκόφρενα εμπρός – πίσω, ραδιο-CD, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και φώτα ημέρας, η τιμή εκκίνησης είναι πολλή καλή, στα 15.500 ευρώ. Για τους πρώτους 500 σε παραγγελία, υπάρχουν δωρεάν πακέτα εξοπλισμού. Παραγγελίες από τώρα, παραδόσεις από τον Ιανουάριο.
Εν συντομία…
Το Astra εκτός από τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης (μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων): 1.4 lt – 100 hp, 1.6 lt – 115 hp (μέση κατανάλωση 5,5 και 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. αντίστοιχα, εκπομπές CO2, 129 και 147 γρ./χλμ. αντίστοιχα), απέκτησε δύο υπερτροφοδοτούμενα σύνολα: 1.4 lt – 140 hp και 1.8 lt – 180 hp που συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Χρησιμοποιούν τεχνολογία υπερσυμπιεστή καυσαερίων, είναι αποδοτικοί στις υψηλές στροφές αλλά όχι εκρηκτικοί στο ξεκίνημα. Οι μηχανικοί προτίμησαν να κρατήσουν χαμηλά την κατανάλωση (5,9 και 6,8 λίτρα), για ρύπους (139 και 159 γρ./χλμ) στα επιθυμητά επίπεδα βάση κοινοτικής νομοθεσίας, αντί να ανεβάσουν την αδρεναλίνη στα ύψη. Διατίθενται πάντως και εξαιρετικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες πετρελαίου CDTI: 1.3 – 95 hp, 1.7 – 110 hp, 1.7 – 125 hp και 2.0 – 160 hp.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής