Τα πρωτεία της Smart αναφορικά με τα «έξυπνα» αυτοκίνητα πόλης αμφισβητούνται έντονα πλέον. Η Toyota με το iQ παρουσίασε μια ευφυή λύση για 3 ενήλικες επιβάτες συν ένα παιδί κι έρχεται τώρα η Peugeot να αλλάξει πάλι τα δεδομένα παρουσιάζοντας ένα δίθυρο αλλά τετραθέσιο σε πρωτότυπη και μάλιστα ηλεκτρική έκδοση.
Πρόκειται για το BB1 (μπε-μπε ουάν προφέρεται) το οποίο κοσμούσε το περίπτερο της γαλλικής φίρμας στο πρόσφατο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, και άφησε έκπληκτους όλους τους επισκέπτες. Επειδή ο κόσμος βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, και η κυκλοφορία στους δρόμους συνεχώς επιβαρύνεται, ο καθένας προσπαθεί αφενός να εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις του, αφετέρου δε να κινηθεί πιο οικολογικά, όπως ακριβώς επιτάσσουν οι καιροί.
Ετσι λοιπόν, οι σχεδιαστές του BB1 δημιούργησαν ένα πρωτότυπο μοντέλο περιβαλλοντικά συμβατό, χρησιμοποιώντας πληθώρα λύσεων τεχνολογίας αιχμής. Συμπυκνώνοντας τις διαστάσεις (μήκος 2,5 μ., πλάτος 1,6 μ., ύψος 1,54 μ., μεταξόνιο 1,8 μ. και μετατρόχια 1,4 μ.), η Peugeot έφτιαξε ένα εξαιρετικά συμπαγές αυτοκίνητο με εκπληκτικό κύκλο στροφής (3,5 μ.) ιδανικό για τις μανούβρες στην πόλη, χαρακτηριστικά στοιχεία που έχουν μόνο τα δίκυκλα.
Αναφορικά με την εμφάνιση θα μπορούσα να το παρομοιάσω με κεφάλι σκυλιού μπόξερ, έχοντας πιεσμένο μπροστινό μέρος και κατακόρυφο παρμπρίζ που αποτελεί ενιαίο τμήμα της οροφής και του πίσω παρμπρίζ, το οποίο έχει δύο εξογκώματα ακριβώς για να μην προβληματίζει τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ χαρίζει και αεροδυναμικό στυλ.
Ξεχωρίζουν επίσης τα φωτιστικά τεχνολογία LED μπροστά, οι διάφορες τομές του αμαξώματος, τα κόκκινα φωτιστικά πίσω και η κάμερα που δείχνει την κίνηση πίσω, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς καθρέπτες για λόγους αεροδυναμικής. Στο λιτό εσωτερικό, το τιμόνι ασφαλώς είναι από μοτοσικλέτα με όλα τα απαραίτητα όργανα.
Θα βρούμε ωστόσο λύσεις για: τηλέφωνο, σύστημα πλοήγησης, σύνδεση Διαδικτύου, ραδιόφωνο με ΜΡ3, θύρα USB και πρίζα 12V, ενώ το ταχύμετρο έχει δώσει τη θέση του σε μια γραφική απεικόνιση. Κι όλα αυτά σε ένα κατά τα άλλα…απέριττο ταμπλό. Οι μηχανικοί αναφέρουν ότι ο διαθέσιμος χώρος κυμαίνεται από 160 λίτρα με 4 επιβάτες έως 855 λίτρα με τον οδηγό και πεσμένα τα καθίσματα.
Εν συντομία…
Το BB1 διαθέτει πλήρως ηλεκτρικό σύστημα με ηλεκτρικά μοτέρ στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένους σε συνεργασία με τη Michelin. Αυτό είναι που αυξάνει την άνεση στην καμπίνα. Η συνολική ισχύς είναι μόλις 20 ίπποι, χαρίζοντας επιτάχυνση 2,8 δευτ. στα 0-30 χλμ./ώρα και 4 δευτ. από τα 30-60 χλμ./ώρα.
Οι δύο μπαταρίες λιθίου, τοποθετημένες πίσω από τα δύο πίσω καθίσματα, για ιδανικό μοίρασμα βάρους ειδικά στο φρενάρισμα, συσσωρεύουν ενέργεια από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας αυτονομία κίνησης 120 χλμ. Το τιμόνι είναι κι αυτό με ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ στην ανάρτηση υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω.
Τέλος, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 600 κιλά. Η Peugeot αν βρει θετική ανταπόκριση από το κοινό, τότε μάλλον θα προχωρήσει στην παραγωγή του.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής