Από το βράδυ της Κυριακής, όταν μιλάς για τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή στη Formula 1, αναφέρεσαι στον Τζένσον Μπάτον… Ο Βρετανός πιλότος κατέκτησε άξια τον τίτλο στη φετινή σεζόν, ο οποίος ήταν ο πρώτος της καριέρας του. Το www.sport-fm.gr έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν για να μάθει καλύτερα για το ποιος είναι ο Μπάτον και σας τον παρουσιάζει…
Τα πρώτα του βήματα στην F1
Σε ηλικία 20 χρόνων, ο Τζένσον Μπάτον έκανε τα πρώτα του βήματα στον «μαγικό χώρο» της Formula 1, με τη Williams. O Βρετανός πιλότος, όντας άπειρος τότε, πραγματοποίησε μια επιτυχημένη χρονιά, καθώς, σε 17 αγώνες που «έτρεξε», κατάφερε να συγκεντρώσει 12 βαθμούς και να τερματίσει στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης.
*Στο GP της Αυστραλίας έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση.
2001 Benetton
Από τη Williams, όπου εκεί ο Μπάτον έκανε το ντεμπούτο του στην F1, το 2001 «μετακόμισε» στην Benetton, χωρίς να ξεχωρίσει με τις εμφανίσεις του… Σε 17 αγώνες, συγκέντρωσε μόλις δύο βαθμούς, τερματίζοντας στη 17η θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
2002 Renault
Το 2002 η Benetton μετονομάστηκε σε Renault, με τον Τζένσον Μπάτον να βρίσκει ξανά τον εαυτό του, δείχνοντας, για ακόμα μια φορά, το ταλέντο του. Ο τότε 22χρονος πιλότος, σε 17 αγώνες, μάζεψε 17 βαθμούς, τερματίζοντας στην έβδομη θέση του πρωταθλήματος.
2003-2005 BAR
Μια νέα σελίδα ανοίγει για τον Μπάτον το 2003… Ο Βρετανός πιλότος άλλαξε «στέγη» και το 2003 βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της BAR, η οποία ήταν η ομάδα που τον ανέδειξε. Μπορεί η πρώτη του χρονιά να μην ήταν τόσο επιτυχημένη (16 αγώνες, 17 βαθμούς, ένατη θέση), όμως το 2004 κατάφερε να ξεδιπλώσει το ταλέντο του και, έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο στα χέρια του, μπόρεσε να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο, κατακτώντας την τρίτη θέση στο GP της Μαλαισίας.
Οι επιτυχίες για τον Βρετανό εκείνη τη χρονιά δε σταματάνε εδώ, αφού κατέκτησε και την πρώτη του pole position στο GP του Σαν Μαρίνο. Η χρονιά τελείωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον Μπάτον, αφού τερμάτισε στη τρίτη θέση με 85 βαθμούς (18 αγώνες).
Το ξεκίνημα του Μπάτον στο πρωτάθλημα του 2005 ήταν καταστροφικό, αφού στα πρώτα εννέα GP δεν είχε συγκεντρώσει βαθμό, μένοντας αρκετά πίσω. Παρόλα αυτά, η απόδοσή του ανέβηκε αρκετά στο άλλο μισό της σεζόν και κατάφερε να ανακάμψει, συγκεντρώνοντας 37 βαθμούς στους υπόλοιπους δέκα αγώνες (τερμάτισε στην ένατη θέση).
2006-2008 Honda
Το 2006 η BAR γίνεται πλέον Honda και, όπως αποδείχτηκε, ήταν τυχερή χρονιά, αφού ο Μπάτον πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα, κατακτώντας την πρώτη θέση στο GP της Αυστραλίας. Η καλή εικόνα συνεχίστηκε και στη συνέχεια του πρωταθλήματος, με τον Βρετανό να περιορίζεται τελικά στην έκτη θέση, συγκεντρώνοντας 54 βαθμούς.
Μέχρι και το 2006, ο Μπάτον έδειξε ότι μπορεί να στεφτεί παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως οι δύο χρονιές που ακολούθησαν (2007-2008) ήταν καταστροφικές τόσο για αυτόν, όσο και για την ομάδα του, η οποία αποχώρησε από το χώρο της F1, καθώς η οικονομική κρίση που ταλάνιζε ολόκληρο τον πλανήτη, χτύπησε και την πόρτα της Honda… Πάντως, ο Τζένσον Μπάντον δεν τα έβαλε κάτω…
2009 Brawn GP
Μια νέα ομάδα κάνει το ντεμπούτο της στην F1. O λόγος για την Brawn GP, με τον Ρος Μπρον να είναι ο ιδρυτής και να φέρνει στην ομάδα τους Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Mπαρικέλο.
Ο Βρετανός εντυπωσίασε με τις εμφανίσεις του από την αρχή της χρονιάς, παίρνοντας από νωρίς την πρωτοπορία για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Μπάτον πανηγύρισε έξι νίκες στη φετινή σεζόν και στη Βραζιλία (έναν αγώνα πριν πέσει η καρό σημαία στο πρωτάθλημα), κατάφερε να στεφθεί άξια πρωταθλητής, για πρώτη φορά στην καριέρα του, σε ηλικία 29 χρόνων.
Άγγελος Ζάχος