Πράγματι, η νέα κυβέρνηση επιδεικνύει αξιόλογες περιβαλλοντικές προθέσεις. Το αν και κατά πόσο θα υλοποιήσει ορισμένες από αυτές, είναι ζήτημα χρόνου ή χρόνων.
Ενα ακόμα παράδειγμα των προθέσεων είναι η σταδιακή αντικατάσταση όλων των κρατικών αυτοκινήτων με υβριδικά μικρού και μεσαίου κυβισμού, που ως γνωστόν χρησιμοποιούν συνδυασμό κινητήρα βενζίνης (εσωτερικής καύσης) και ηλεκτροκινητήρα.
Αυτός ο συνδυασμός, εξαιρετικά χρήσιμος για αστικές μετακινήσεις, μειώνει κατά πολύ την κατανάλωση, μια και σε μικρές ταχύτητες τα αυτοκίνητα κινούνται ως επί το πλείστον ηλεκτρικά.
Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, η Toyota πωλεί το υβριδικό Prius σε δύο γενιές, η μία με κινητήρα 1.5 lt – 78 hp (4,3 λίτρα στα 100 χλμ. μέση κατανάλωση) και η άλλη με 1.8 lt – 99 hp (3,9 λίτρα μέση κατανάλωση), η θυγατρική της Lexus το RX450h – 299 hp (μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα) και η Honda το νέο πεντάθυρο Insight με κινητήρα 1.3 lt και συνολική ισχύ 98 hp (μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα), καθώς και το Civic Hybrid 1.3 lt – 115 hp (μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα). Η πορεία τους στην αγορά είναι σχετικά καλή, αλλά θα μπορούσαν να τύχουν καλύτερης σταδιοδρομίας. Απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας (τα Lexus επειδή είναι μεγάλου κυβισμού πληρώνουν τα μισά), ενώ κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο.
Το γεγονός αυτό μαζί με τη μικρή κατανάλωση αντισταθμίζουν κάπως την αυξημένη τιμή, σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού αυτοκίνητα βενζίνης. Βέβαια, η τεχνολογία αιχμής πληρώνεται παραπάνω, μέχρι να γίνει ευρείας παραγωγής.
Πάντως από το 2010 θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους στην Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας, αρκετά πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το πενταθέσιο και πεντάθυρο Nissan Leaf, το μικρό τετραθέσιο Mitsubishi i-MiEV και το σιαμαίο αδερφάκι του Peugeot ion.
Σίγουρα θα υπάρξουν κι άλλα, μια και όλες οι εταιρείες δραστηριοποιούνται προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς να αποκλείεται το γεγονός να έχουμε εκπλήξεις με μοντέλα παραγωγής υδρογόνου που δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους. Ηδη γίνονται εκτεταμένες δοκιμές.
Η ελληνική κυβέρνηση σαφώς και θέλει να κινηθεί… οικολογικά. Θα της κοστίσει και φθηνότερα, μια και προσανατολίζεται ο στόλος των νέων υβριδικών αυτοκινήτων των κρατικών υπηρεσιών να είναι με τη μέθοδο χρονομίσθωσης και όχι να τα αγοράζει το κράτος και μετά να μην μπορεί να τα αντικαταστήσει ή να τα πουλήσει.
Παράλληλα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση, το κράτος θα γλιτώσει πολλά από 350 εκατ. ευρώ που κοστίζουν ετησίως τα 57.000 κρατικά αυτοκίνητα, τα οποία πέραν της μείωσης του κόστους συντήρησης (σέρβις – ανταλλακτικά) μια και θα γίνουν με χρονομίσθωση, θα μειωθούν δραστικά σε αριθμό.
Για τις αστικές μετακινήσεις θα προτιμώνται τα υβριδικά μικρού – μεσαίου κυβισμού και για τις υπεραστικές τα βαν. Μακάρι να γίνουν πράξη οι εξαγγελίες, διότι οι κρατικοί φορείς οφείλουν να δίνουν το καλό παράδειγμα.