Το Insignia OPC, το ταχύτερο Opel όλων των εποχών «έπληξε» και την Ελλάδα

Το «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2009» στην Ευρώπη, ασφαλώς και γνωρίζει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία σε όλη τη γηραιά ήπειρο, ενώ στη χώρα μας, στην κατηγορία του (μεσαία ΙΧ) κυριολεκτικά «δεν παίζεται» όντας με 4.286 πωλήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και το Σεπτέμβριο, έχοντας πίσω του τη Mercedes C-Class με 2.509 μονάδες. Αναμφίβολα ο εκ των πρωταγωνιστών της αγοράς, με τρία αμαξώματα (πεντάθυρο και τετράθυρο που μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό και station wagon ή tourer), διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό και πλειάδα κινητήρων βενζίνης (που ενδιαφέρουν λόγω μέτρων απαγόρευσης περισσότερο τη χώρα μας) και πετρελαίου.

Όλα αυτά οδήγησαν στα προαναφερθέντα… εκρηκτικά νούμερα πωλήσεων, αλλά τώρα που ήρθε η έκδοση OPC αναμένεται να προστεθεί σαν…ρουκέτα στο οπλοστάσιο της Opel, η οποία ειρήσθω εν παρόδω «διασφάλισε» το μέλλον της ύστερα από την εξαγορά της από την καναδική εταιρεία ανταλλακτικών Magna με τη στήριξη και της γερμανικής κυβέρνησης. Τώρα, όσον αφορά στο νέο Insignia OPC, το μοντέλο ήρθε στην Ελλάδα και έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Μπορεί να είναι αυτοκίνητο δρόμου, εντούτοις διαθέτει στήσιμο εφάμιλλο αγωνιστικών εκδόσεων. Αλλωστε η μάρκα έχει παράδοση 10 χρόνων στην παραγωγή των ισχυρών εκδόσεων OPC σε όλη σχεδόν τη γκάμα των μοντέλων της. Στην καρδιά του Insignia OPC χτυπά ο κινητήρας βενζίνης 2.8 V6 Turbo που αποδίδει ισχύ 325 hp με 435 Nm ροπής, χάρη στην εξέλιξη και του συστήματος εξαγωγής, που μείωσε σημαντικά την πίεση επιστροφής των καυσαερίων. Επίσης, τοποθετήθηκαν στο σύστημα εξαγωγής ειδικοί πίσω σιγαστήρες.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, χαρίζοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα (με ηλεκτρονικό κόφτη) και επιτάχυνση 6 δευτερόλεπτα. Με τέτοια νούμερα ίσως κάποιος νομίζει ότι χρειάζεται να αγοράσει και βενζινάδικο, ωστόσο τα 11,4 λίτρα ανά 100 χλμ. μέσης κατανάλωσης δεν δικαιολογούν –το αντίθετο μάλιστα- αυτή την άποψη, ενώ τα 268 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να είναι αρκετά, αλλά σαφώς περιορισμένα σε σχέση με άλλες εξίσου ισχυρές εκδόσεις κινητήρων. Σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, το ύψος της ανάρτησης έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά συγκριτικά με τις λιγότερο ισχυρές τετρακίνητες εκδόσεις του Insignia. Μπροστά διατηρούνται τα γόνατα McPherson, όμως οι μηχανικοί τα εξέλιξαν για καλύτερη κατευθυντικότητα και μειωμένες αντιδράσεις στο τιμόνι λόγω της υψηλής ροπής.

Εν συντομία…

Το Insignia OPC διαθέτει ανάρτηση FlexRide, η οποία προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης και στις προτιμήσεις του οδηγού. Κι ενώ στο απλό Insignia υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ μιας στάνταρ ρύθμισης, ενός προγράμματος άνεσης και ενός πιο σπορ, στο OPC οι τρεις ρυθμίσεις είναι με σπορ χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά δε, ένα OPC έχει σύστημα τετρακίνησης, που μοιράζει τη ροπή μέχρι 63% στον πίσω άξονα, από 96% μπροστά, έχοντας ειδική ρύθμιση για σπορ επιδόσεις και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα σε δεξί – αριστερό τροχό, ανάλογα σε εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Σε εξοπλισμό ασφάλειας εφοδιάζεται με ABS με κατανομή πέδησης, με ESP για την ευστάθεια, με δαγκάνες Brembo και διάτρητους δίσκους 355 χιλ., εμπρός. Τιμή αγορά 45.990 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube