Είναι αλήθεια ότι το Yeti έλειπε ως μοντέλο από τη γκάμα της Skoda κι έρχεται σε μια εποχή που τα SUV βρίσκονται σε διαρκή άνοδο. Θα παράγεται κι αυτό κατά τα πρότυπα του Nissan Qashqai, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, ενώ εισάγει πρώτο στον όμιλο της VW (μέλος η Skoda από 15ετίας) τον ολοκαίνουργιο και ισχυρό turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 lt TSI - 105 hp (αποκλειστικά στη δικίνητη έκδοση).
Το Yeti είναι ένα καθωσπρέπει πεντάθυρο, μικρομεσαίο SUV, με κοφτό πίσω μέρος (μήκος 4,22 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,7 μ.). Τα καταφέρνει θαυμάσια σε άσφαλτο και χώμα, ενώ δανείστηκε το σύστημα διαρρύθμισης και αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων του Roomster και το αναβάθμισε. Το μεσαίο από τα τρία πίσω καθίσματα είτε διπλώνει, είτε αφαιρείται ώστε να συγκλίνουν τα δύο πλαϊνά κατά 8 εκ. για τετραθέσια διάταξη.
Τα δύο αυτά καθίσματα μετακινούνται και εμπρός πίσω, ή αναδιπλώνουν μαζί ή χώρια με το μεσαίο, είτε σηκώνονται προς την πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, είτε αφαιρούνται και όλα μαζί. Στο δρόμο, τα φαρδιά μετατρόχια, σε σχέση με την Octavia 5 το πάτωμα της οποίας χρησιμοποιεί, το κάνουν να πατάει γερά, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων και τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων από το VW Scirocco.
Μπροστά στην ανάρτηση υπάρχουν τα κλασικά γόνατα McPherson με τριγωνικούς συνδέσμους και φαρδύτερη αντιστρεπτική δοκός από την Octavia 5. Οι τετρακίνητες εκδόσεις (σύστημα Hadlex 4ης γενιάς) εφοδιάζονται μόνο με κινητήρα turbo 1.8 lt - 160 hp Euro 5 σε ρύπους (6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο). Η λειτουργία είναι υποδειγματική, αποδίδει καλά, έχει ελκτική δυνατότητα και καταναλώνει 8 λίτρα στα 100 χλμ. σε μικτό κύκλο κίνησης.
Με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, είναι ενισχυμένο με ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής, διαθέτει 9 αερόσακους στις περισσότερες εκδόσεις εξοπλισμού και στάνταρ όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα στην τετρακίνητη έκδοση:
ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές, σύστημα ελέγχου μεταφοράς ροπής του κινητήρα, ESP για την ευστάθεια που δεν απενεργοποιείται από τον οδηγό και επεμβαίνει στα δύσκολα, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης κυρίως για ολισθηρές επιφάνειες που απενεργοποιείται αν έχει χιόνι πολύ και φοράμε αλυσίδες στα ελαστικά.
Εν συντομία…
Το Yeti διαθέτει και σύστημα ελέγχου κατάβασης. Ενεργοποιημένο σε ταχύτητα κάτω από 30 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο καταβαίνει μόνο του και σταθερά αργά, χωρίς φρένο. Διατίθεται και σύστημα off road που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και την επίδραση των φρένων. Σε στεγνό δρόμο το Yeti έχει κατά 96% μετάδοση κίνησης στον μπροστινό άξονα.
Στα δύσκολα (βροχή, βουνό), η ροπή μοιράζεται 50-50 στους δύο άξονες. Αν οι μπροστινοί τροχοί δεν έχουν καλή πρόσφυση, τότε ο πίσω άξονας παίρνει ροπή μέχρι 90%, ενώ αν 3 τροχοί γλιστρούν πολύ, τότε με το ηλεκτρονικό κλείδωμα του διαφορικού (στάνταρ) μπορεί ο ένας πίσω να δεχθεί 85% ροπής.
Πρακτικά πάντως, όταν οδηγείς δεν χρειάζεσαι σημειώσεις. Τα κάνει όλα μόνο του. Το δικίνητο 1.2 lt κοστίζει από 16.990 ευρώ (με πολύ καλό εξοπλισμό), ενώ το τετρακίνητο 1.8 lt από 23.990 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής