Η Honda κάνει τις ακροβατικές κινήσεις ισορροπίας καθημερινή υπόθεση
Πραγματικά εντυπωσιακές οι προσπάθειες που κάνει η Honda, σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τον άνθρωπο και δεν αφορούν μόνο τον τομέα του αυτοκινήτου. Είναι γνωστή βέβαια η βιομηχανική δραστηριότητα της ιαπωνικής μάρκας, σε γη (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες), ουρανό (τζετ) και θάλασσα (μηχανές), αλλά οι νέες προτάσεις είναι κάτι διαφορετικό. Η Honda πραγματοποιεί ρομποτική έρευνα από το 1986 στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης, Fundamental Technology Research Center στη Σαϊτάμα της Ιαπωνίας, προσπαθώντας να αναπτύξει προϊόντα μετακίνησης επόμενης γενιάς που φέρνουν χαρά στους πελάτες. Μεταξύ αυτών των ερευνητικών προγραμμάτων είναι ο ASIMO, συσκευές υποστήριξης βαδίσματος και το U3-X. Αναφορικά με τη συσκευή υποστήριξης βαδίσματος με χρήση του σωματικού βάρους, έχει πετύχει να μειώσει την επιβάρυνση των ποδιών του ατόμου, όταν βαδίζει, ανεβαίνει ή κατεβαίνει σκαλοπάτια και σε σκυφτή στάση.
Η απλή συσκευή αποτελείται από κάθισμα, πλαίσιο και παπούτσια. Ο χρήστης τη φορά βάζοντας τα παπούτσια και σηκώνοντας το κάθισμα στη θέση του, ελέγχοντας τη δύναμη υποστήριξης σε συντονισμό με την κίνηση των ποδιών. Σχετικά με το ανθρωποειδές ρομπότ ASIMO, σε ένα πραγματικό περιβάλλον λειτουργεί σε αρμονία με τους ανθρώπους, περπατάει με ένα άτομο, ενώ ταυτόχρονα να του κρατάει το χέρι, μεταφέρει αντικείμενα με τρόλεϊ, πραγματοποιεί αυτόματα έναν αριθμό από καθημερινές ανθρώπινες λειτουργίες, μιλάει και τρέχει με ταχύτητα 6 χλμ./ώρα. Εντάξει, δεν είναι ο άνθρωπος – ρομπότ Μπολτ, αλλά για μηχανικό ρομπότ μια χαρά τα καταφέρνει. Τώρα η Honda περνάει σε μια νέα φάση. Με το U3-X στο πλαίσιο της φιλοσοφίας «Αρμονία με τον Άνθρωπο», ανέπτυξε μία νέα πειραματική συσκευή προσωπικής μετακίνησης που προσφέρει ελευθερία κινήσεων προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα, να μετακινηθεί, να στρίψει και να σταματήσει προς όλες τις κατευθύνσεις, απλά γέρνοντας το πάνω μέρος του σώματός του για να μετατοπίσει το βάρος του. Αυτό έγινε εφικτό με την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών από το ρομπότ Asimo. Επιπλέον, το συμπαγές μονόκυκλο προσωπικής μετακίνησης σχεδιάστηκε για να είναι φιλικό προς το χρήστη και διακριτικό για τους γύρω του. Ο αναβάτης εύκολα φτάνει στο έδαφος από το υποπόδιο, ενώ κάθεται σχεδόν στο ύψος των ματιών ενός όρθιου ατόμου.
Εν συντομία…
Η Honda θα παρουσιάσει το U3-X στο 41ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, στις 24 Οκτωβρίου φέτος. 2009 στο Makuhari Messe στη Chiba, Ιαπωνία. Με την τεχνολογία του ASIMO, ο αισθητήρας ανιχνεύει την κλίση της συσκευής που δημιουργεί η μετατόπιση βάρους του αναβάτη και προσδιορίζει την πρόθεση του σε κατεύθυνση και ταχύτητα. Επαναφέρει τη συσκευής σε κατακόρυφη θέση, επιτρέποντας ομαλές και ευέλικτες κινήσεις, αλλά και την απλή λειτουργία.
Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, η Honda έχει αναπτύξει την παγκοσμίως πρώτη δομή τροχού που επιτρέπει την κίνηση εμπρός, πίσω, αριστερά/δεξιά και διαγώνια. Πολλαπλοί τροχοί μικρής διαμέτρου ελεγχόμενοι από μοτέρ συνδέονται εν σειρά για τη δημιουργία ενός τροχού μεγάλης διαμέτρου. Με την κίνηση του τροχού μεγάλης διαμέτρου, η συσκευή μετακινείται εμπρός – πίσω. Με την κίνηση των τροχών μικρής διαμέτρου, στο πλάι και με συνδυασμό μετακινείται διαγώνια.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής