Η Fiat παρουσίασε τη δική της εκδοχή στην εξέλιξη (evolution) του Grande Punto.
Αποστολή στην Τοσκάνη
Σε μια εποχή ύφεσης για τη βιομηχανία αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο, η Fiat κινείται ανοδικά. Η ιταλική μάρκα ήδη έχει εξαγοράσει την Chrysler και δρομολογεί τις εξελίξεις στην Αμερικανική ήπειρο, ενώ στην Ευρώπη την ώρα που η αγορά έχει υποστεί καθίζηση 8,1% η Fiat βρίσκεται στο συν 1,1%, όντας η μόνη μάρκα με θετικό πρόσημο. Αναμφίβολα οι κινήσεις στρατηγικής και ουσίας με νέα μοντέλα, ενδυνάμωσε την εικόνα αλλά και την εμπορική πορεία της Fiat. Το ανανεωμένο 500 αποτελεί μοντέλο αιχμής, το Panda πουλάει εξαιρετικά διεθνώς, το Bravo κινείται πολύ ικανοποιητικά, ενώ η γκάμα Punto – Grande Punto έχει μεγάλο μερίδιο στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης ή σούπερ μίνι που λέμε στη γλώσσα μας.
Χωρίς να μπει σε περιττά έξοδα η Fiat, θέλησε να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού για τέτοια μοντέλα, ευέλικτα, άνετα σε χώρους, που καταναλώνουν λίγο και εφοδιάζονται με σύγχρονη τεχνολογία. «Κλέβοντας» τον όρο Evo από τη Mitsubishi που χωρίς να τον έχει…κατοχυρώσει, τον χρησιμοποιεί κατά κόρον για να υπογραμμίσει τις ισχυρές εκδόσεις του Lancer εδώ και δύο δεκαετίες, η Fiat παρουσίασε στην Ιταλία το νέο Punto Evo που ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του Grande Punto. Εχοντας μάλιστα τη συνδρομή του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, διάλεξε το νεότευκτο αεροπλανοφόρο Cavour για να…απογειώσει το λανσάρισμά του στον τύπο. Πράγματι πρωτότυπη επιλογή, αλλά σε αυτά η Fiat είναι «μανούλα». Εδώ ολόκληρο Τορίνο κράτησε ξάγρυπνο προ διετίας για την παρουσίαση του 500, μετατρέποντας τον Πάδο από ποτάμι σε πλωτή πασαρέλα, ξοδεύοντας 12 εκατ. ευρώ, το αεροπλανοφόρο δεν θα πάρει από την κυβέρνηση; Η Fiat με τη λέξη Evo να κοσμεί το Punto υποδηλώνει κυρίως τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν την εισαγωγή νέων κινητήρων με υπερτροφοδότηση ή μη, βενζίνης και πετρελαίου, που ενώ είναι ισχυρότεροι από πριν, καταναλώνουν πολύ λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν μειωμένους ρύπους. Μικρές βελτιώσεις έγιναν στην ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα στους δρόμους της Λα Σπέτσια, στην περιοχή της Τοσκάνης, πραγματικά ελάχιστοι θόρυβοι περνούσαν στην καμπίνα. Οδήγησα την έκδοση πετρελαίου 1.6 MultiJet - 120 hp που είναι αποδοτική και επιφυλάσσομαι εν Ελλάδι για την MutiAir 135 hp.
Εν συντομία…
Η ουσιαστική βελτίωση έρχεται σε επίπεδο κινητήρων. Εισάγεται η γενιά MultiAir με κινητήρα βενζίνης 1.4 lt που αποδίδει στην απλή έκδοση 105 hp και στην turbo 135 hp, με +10%, +15% ροπή, αλλά και μείον 10% κατανάλωση και άλλα 10% σε ρύπους. Οι κινητήρες βενζίνης πλαισιώνονται από τους προηγούμενους: 1.2 lt - 65 hp, 1.4 lt - 77 hp (Euro 4 και Euro 5). Στους κινητήρες πετρελαίου ο 1.3 MultiJet έφθασε τους 95 hp, ενώ υπάρχουν και οι 1.3 MultiJet με 75 hp και 90 hp, όπως και ο 1.6 MultiJet - 120 hp. Παράλληλα θα διατίθενται και οι οικολογικές εκδόσεις: 1.4 lt – 70 hp (Euro 5) και 77 hp με βενζίνη/μεθάνιο (Euro 4). Εξελιγμένο και σε εξοπλισμό θα έρθει στην Ελλάδα τον Ιανουάριο. Παραγγελίες γίνονται από τώρα. Οι τιμές θα είναι πολύ κοντά στις αντίστοιχες του Grande Punto. Το Punto θα εξακολουθεί να υπάρχει.
Eπιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής