Δύο ημέρες μετά τις εκλογές, και η ζωή μας… συνεχίζεται. Οι όποιες αλλαγές θα φανούν στην πορεία, όπως όταν κάποιος οδηγεί σε έναν δρόμο από όπου έχει να περάσει χρόνια και δεν ξέρει περίπου τι θα συναντήσει. Στον χώρο του αυτοκινήτου ήδη εδώ και μερικές ημέρες έχει δρομολογηθεί το θέμα της απόσυρσης. Αναμένεται εντός 40 ημερών να επικυρωθεί από τη νέα κυβέρνηση στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, αλλά, ωστόσο, η διαδικασία έχει ξεκινήσει, τα χρήματα που θα πάρει κάποιος ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος που θα αποσύρει είναι γνωστά, όπως και τα επιπλέον ποσά που θα λάβει όποιος αντικαταστήσει το παλιό με καινούργιο όχημα.

Είναι πάρα πολλοί όσοι ενδιαφέρθηκαν να αποσύρουν το παλιό τους όχημα, κυρίως Ι.Χ., και πολλοί από αυτούς τις πρώτες ημέρες που ξεκίνησε το μέτρο έσπευσαν στις εταιρείες ανακύκλωσης (edoe.gr). Μάλιστα ορισμένες εταιρείες δεν περίμεναν τέτοια άμεση ανταπόκριση του κοινού, αλλά αντεπεξήλθαν της πρόκλησης. Το βέβαιο είναι ότι η απόσυρση ως μέτρο, γενικά, και με τα κίνητρα που δίνει είναι θετικό.

Ηθελε, πάντως, ορισμένες τροποποιήσεις από πριν, οι οποίες ίσως γίνουν τώρα από τη νέα κυβέρνηση, που είπε πριν από τις εκλογές ότι θα εξετάσει το ζήτημα. Θεωρείται απίθανο να το καταργήσει, για πολλούς λόγους. Ο ένας είναι ότι μπορεί να βγάλει από την κυκλοφορία πολλά πολύ παλιά αυτοκίνητα που ρυπαίνουν απίστευτα αλλά και που είναι επικίνδυνα λόγω παλαιάς τεχνολογίας.

Το δεύτερο είναι ότι συντηρείται ένας μεγάλος κλάδος πωλήσεων, όπως είναι του αυτοκινήτου, με νέα οχήματα πολύ πιο σύγχρονα όχι τόσο σε εμφάνιση αλλά κυρίως σε θέματα τεχνολογίας ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Και πράγματι, η βιομηχανία του αυτοκινήτου έχει κάνει άλματα προς αυτή την κατεύθυνση, σε αντίθεση με άλλους κλάδους της βιομηχανίας.

Τώρα, όσον αφορά με τις βελτιώσεις του μέτρου της απόσυρσης, δυστυχώς εξαιρεί τις μοτοσικλέτες, μολονότι για παράδειγμα η Daihatsu από μόνη της εδώ και χρόνια δίνει κίνητρα απόσυρσης μοτοσικλέτας ανεξαρτήτως μάρκας, για αντικατάσταση με δικό της μοντέλο αυτοκινήτου. Επίσης, επειδή πολλά αυτοκίνητα είναι παρατημένα σε δρόμους και χωράφια και έχουν να κινηθούν χρόνια, εξαιρούνται και αυτά από τη διάταξη, η οποία αναφέρει ότι πρέπει απλά να κυκλοφορούν, ίσα ίσα να τσουλάνε που λέμε.

Ας αλλάξει αυτό με την προϋπόθεση να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι τώρα, κάτι που ισχύει ούτως ή άλλως. Οσον αφορά τώρα όσα θεωρούνται καινούργια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα που μπορούν να αγοραστούν και να αντικαταστήσουν τα αποσυρόμενα, η ημερομηνία κυκλοφορίας 1-1-2005 και εντεύθεν σε συνδυασμό με προδιαγραφές κινητήρων Euro 4-5, αποκλείει καινούργια που τηρούν αυτές τις προδιαγραφές αλλά κατασκευάστηκαν πιο πριν.

Επίσης, πρέπει να εξεταστεί η διάταξη για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που βγάζουν πινακίδες με πρώτο έτος κυκλοφορίας το έτος εισαγωγής στην Ελλάδα και όχι κυκλοφορίας στο εξωτερικό και σε αυτή τη περίπτωση μπορεί, αν είναι φορτηγό, να έχει κάνει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube