Νέο Seat Ibiza Cupra - η πιο ισχυρή έκδοση από καταβολής του μοντέλου

Όλα ξεκινούν από τους αγώνες, αναφορικά με τις ισχυρές εκδόσεις μοντέλων. Η Seat, θέλοντας να τιμήσει τον τίτλο στα δίλιτρα αυτοκίνητα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, δημιούργησε το 1996 μια ειδική έκδοση του Ibiza, ονόματι Cup Racing. Για συντομογραφία, τρία γράμματα από την πρώτη και δύο από τη δεύτερη λέξη, συνέθεσαν τη λέξη Cupra, κοσμώντας και τις μετέπειτα εκδόσεις του 2000, που πρώτο στην κατηγορία του εφοδιάστηκε με ESP, της τέταρτης γενιάς του 2004 που εφοδιάστηκε με ισχυρό κινητήρα πετρελαίου 1.9 TDI – 160 hp και τώρα, της πέμπτης γενιάς του αυτοκινήτου. Το νέο Ibiza Cupra κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, φορώντας έναν θαυμάσιο και πανίσχυρο κινητήρα της νέας τεχνολογίας του εργοστασίου της VW, μέλος του οποίου είναι και η Seat.

Μάλιστα, ενώ σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου (π.χ. VW Golf) ο κινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 170 hp, στο Ibiza Cupra έφθασε τους 180 hp, συνδυαζόμενο με το εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες καθώς και με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό που μπλοκάρει την ολίσθηση ενός τροχού σε μικρές ταχύτητες. Το νέο Ibiza Cupra «μιλά» τη γλώσσα της σπορ κομψότητας και δεν «αγριεύει» οπτικά. Κι αυτό γίνεται διότι οι όποιες προσθήκες έγιναν εργοστασιακά, προσεγμένα και διακριτικά. Ετσι δεν παρατηρούμε γιγάντιες αεροτομές, φουσκωμένα φτερά και ποδιές…φορτωτή. Αντίθετα, για να ξεχωρίζει από την απλή τρίθυρη έκδοση του Ibiza, έχει νέους προφυλακτήρες, εμπρός και πίσω, μεγάλη κυψελοειδή εισαγωγή αέρα, μεγάλους αεραγωγούς στις άκρες του προφυλακτήρα μπροστά, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, μαύρους καθρέπτες ασορτί με την εισαγωγή αέρα, και πίσω, μια λεπτή αεροτομή ψηλά και ένα ζωηρό διαχύτη αέρα χαμηλά με κεντρικά τοποθετημένη τραπεζοειδή εξάτμιση. Βέβαια, στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου ανήκουν και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά χαμηλού προφίλ διαστάσεων 215/40, που κρύβουν επιμελώς τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα.

Στο εσωτερικό, δεσπόζουν τα καπιτονέ μπάκετ, υφασμάτινα καθίσματα, το τριάχτινο τιμόνι με τις σταθερές μανέτες αλλαγής ταχυτήτων στις δύο πλευρές, και οι πενταλιέρες αλουμινίου. Κατά τα λοιπά, διατηρούνται τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και βέβαια η καλαίσθητη εικόνα του κοκπιτ. Σε εξοπλισμό, περιλαμβάνει εκτός των προαναφερθέντων: 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ESP για την ευστάθεια, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού κ.α. στην τιμή των 19.750 ευρώ, ύστερα από τη μείωση κατά 10% όλου του τιμοκαταλόγου της Seat.

Εν συντομία…

Το κυρίαρχο στοιχείου του νέου Seat Ibiza Cupra είναι ο κινητήρας του. Ο 1.4 TSI με turbo και στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 180 hp στις 6.200 σ.α.λ. με ροπή 250 Nm μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ. Τα νέα δεδομένα χαρίζουν επιτάχυνση 7,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Ωστόσο, παρά την αυξημένη ισχύ, περιορίστηκε η μέση κατανάλωση στα 6,4 λίτρα./100 χλμ., σε σχέση με τα 7,9 του προηγούμενου μοντέλου, ενώ μειώθηκαν και οι ρύπου κατά 19%, στα 148 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα από 180 που είχε το αντίστοιχο προηγούμενο Cupra. Αναμφίβολα μεγάλη περιβαλλοντική διαφορά. Ο κινητήρας βενζίνης προδιαγραφών EU-5 αναφορικά με τους ρύπους, συνδυάζεται με το 7άρι DSG κιβώτιο που είναι εξαιρετικά άμεσο σε απόκριση.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube