Γερή δόση

Στην επιτυχημένη συνταγή του Citroen C3 προστέθηκαν νέα συστατικά...


Το C3, best-seller των πωλήσεων για τη Citroen με πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες, χρειαζόταν ένα γερό φρεσκάρισμα. Αλλωστε και η γαλλική μάρκα έχει αναβαθμίσει την ταυτότητά της σε όλα τα επίπεδα, διευρύνοντας και τη γκάμα της με την προσθήκη της σειράς DS με τρία μοντέλα. Εντούτοις, στα βασικά όπλα ανήκει η σειρά C και κυρίως το C3. Ο αντικαταστάτης του μοντέλου που θα λανσαριστεί στην αγορά τον Φεβρουάριο του 2010, διατηρεί τα θετικά στοιχεία του προκατόχου του με την προσθήκη στη συνταγή γερής δόσης από τη νέα φιλοσοφία «Visiodrive»: στρογγυλές και χυτές γραμμές, μεγάλο παρμπρίζ, τονισμένα φτερά και χρώμιο (πόμολα, πλευρικά τζάμια, απόληξη της εξάτμισης). Στην εντελώς νέα καμπίνα, ξεχωρίζει το ταμπλό (φιλέτο από ματ ή γυαλισμένο αλουμίνιο), ο αιωρούμενος πίνακας με οδηγοκεντρικά όργανα, το τιμόνι, επίπεδο στο κάτω μέρος και ο νέος πίνακας οργάνων με όργανα σε αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Στη πενταθέσια καμπίνα, στο ενιαίο κάτω τμήμα του ταμπλό τοποθετήθηκε ντουλαπάκι μεγάλης χωρητικότητας, μετακινώντας κατά 8 εκ. πιο μπροστά το κάθισμα του συνοδηγού, ώστε να έχει ο πίσω επιβάτης πιο πολύ χώρο για τα πόδια. Στο πορτμπαγκάζ (υπάρχουν 4 άγκιστρα πρόσδεσης) χωρούν 300 λίτρα αποσκευών, ενώ για μεγαλύτερα αντικείμενα τα πίσω καθίσματα διαιρούνται και αναδιπλώνουν σε αναλογία 60/40. Στο νέο C3 εντυπωσιάζει το πανοραμικό παρμπρίζ που αυξάνει κατά 80 μοίρες το οπτικό πεδίο των εμπρός επιβατών, χαρίζοντας θέα και στους πίσω επιβάτες. Για να φιλτράρει τον ήλιο διαθέτει φιμέ λωρίδα 25 εκ., με προοδευτική διαφάνεια, ενώ σε περίπτωση που ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, υπάρχουν δύο ρυθμιζόμενα συρταρωτά αλεξήλια αεροπορικού τύπου. Σημαντικές βελτιώσεις έγιναν και στην ηχομόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους, ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερα τον ήχο του νέου ραδιο-CD με προαιρετική θύρα USB στην κεντρική κονσόλα, hands-free kit για σύνδεση μέσω Bluetooth κ.α. Μηχανολογικά, η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜcPherson. Πίσω τοποθετήθηκε νέος άξονας ελεγχόμενης στρέψης, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Στον τομέα της πέδησης και της ασφάλειας, υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή δύναμης πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, όπως και σύστημα ευστάθειας - ESP που σιγά σιγά θα είναι στάνταρ σε όλα τα νέα αυτοκίνητα ακόμη και μικρού κυβισμού καθώς και 6 αερόσακοι, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστής ταχύτητας και άγκιστρα Isofix στα δύο πίσω πλευρικά καθίσματα.

Εν συντομία…

Το νέο C3 είναι κατά 13 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο αλλά πιο ανθεκτικό με τα νέα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Με καλύτερη αεροδυναμική από πριν, θα εφοδιάζεται με τέσσερις κινητήρες βενζίνης προδιαγραφών Euro 5 (1.1, 1.4i, VTi 95 hp και VTi 120 hp) όπως και με τρείς κινητήρες πετρελαίου HDi (70 hp, 90 hp και 110 hp DPFS). Όλοι συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, εκτός από τον DPFS που διαθέτει 6τάχυτο χειροκίνητο, και τον VTi 120 που διατίθεται και με 4τάχυτο αυτόματο. Οι κινητήρες βενζίνης εκπέμπουν 134 – 160 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα, ενώ οι αντίστοιχοι πετρελαίου 99 – 118 γρ./χλμ. Το 2011 θα παρουσιαστούν κινητήρες με νέο σύστημα 2ης γενιάς Stop & Start που σβήνει σε στάση τον κινητήρα και επανεκκινεί αυτόματα, για μεγαλύτερη μείωση κατανάλωσης και ρύπων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube