Η Porsche 911 Turbo έχει αυξημένες επιδόσεις αλλά μειωμένη κατανάλωση.

Στην προσπάθεια του περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου και συνεπώς της μείωσης των ρύπων, και η Porsche που διαθέτει μεγάλου κυβισμού κινητήρες έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου. Μην ξεχνάμε ότι εδώ και δύο – τρία χρόνια εξελίσσει την υβριδική έκδοση της Cayenne, την οποία θα παρουσιάσει στην αγορά το 2010. Στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου, η Porsche διαθέτει στο περίπτερό της τη βελτιωμένη 911 Turbo, τη ναυαρχίδα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, της ευρείας σειράς σπορ αυτοκινήτων παραγωγής που κατασκευάζει.

Μπορεί σχεδιαστικά το κλασικό σουλούπι να μην επιδέχθηκε αλλαγές, παραμένοντας ως ένα από τα πλέον διαχρονικά, σχεδιαστικά μοντέλα αυτοκινήτου, εντούτοις μηχανολογικά είναι πολύ αναβαθμισμένη. Η ανανεωμένη 911 Turbo συνδυάζει τη σημαντικά βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου και το μικρότερο βάρος με περισσότερη ισχύ, ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και ενισχυμένα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η καρδιά αλλά και το σπουδαιότερο χαρακτηριστικό της έβδομης γενιάς της 911 Turbo, είναι ο νέος κινητήρας 3.8 lt με μέγιστη ισχύ 500 hp. Ο πρώτος αυτός ολοκαίνουργιος κινητήρας στην 35ετή ιστορία της Turbo διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας στροβίλου, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την Porsche σε βενζινοκινητήρα. Προαιρετικά, ο νέος εξακύλινδρος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί για πρώτη φορά με το επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK της Porsche.

Τα μοντέλα με αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων διατίθενται επίσης και με ένα νέο, προαιρετικό τριάκτινο τιμόνι, το οποίο διαθέτει μανέτες και αποτελεί μια εναλλακτική λύση για αλλαγή σχέσεων από το τιμόνι. Τοποθετημένα σταθερά στο τιμόνι, η δεξιά μανέτα ανεβάζει ταχύτητες και η αριστερή κατεβάζει. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono Turbo, τόσο το τιμόνι με τις μανέτες όσο και το τιμόνι με τους διακόπτες αλλαγής σχέσεων του PDK διαθέτουν ενσωματωμένες ενδείξεις για το σύστημα Launch Control και για τα προγράμματα Sport/Sport Plus, για τα οποία, ωστόσο, ο σχεδιασμός είναι διαφορετικός στους δύο τύπους τιμονιού. Στην Porsche 911 Turbo οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κατά σχεδόν 18%. Επίσης, ανάλογα με τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, χρειάζεται 11,4 – 11,7 λίτρα/100 χλμ. σε κατανάλωση, με βάση την προδιαγραφή ρύπων του κινητήρα, EU5.

Εν συντομία…

Τώρα, αναφορικά με τις επιδόσεις, απαιτούνται μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 312 χλμ./ώρα. Στη νέα Turbo βελτιώθηκε και το σύστημα τετρακίνησης, όπως και το σύστημα διαχείρισης ευστάθειας (PSM), το οποίο πλέον υποστηρίζεται από ένα προαιρετικό νέο σύστημα ρύθμισης που ενισχύει ακόμα περισσότερο την ευκινησία του αυτοκινήτου και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, για μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση. Οι πωλήσεις της νέας Porsche 911 Turbo, στις εκδόσεις Coupe και Cabriolet, θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα στα τέλη Νοεμβρίου 2009. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα αλλά πιθανότατα θα ξεκινούν από τις 200.000 ευρώ. Κι αναγράφω το ποσό διότι ο Ηρακλής Αντύπας, που ενδιαφέρεται, πρέπει να αρχίσει τις οικονομίες…

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube