Νέο Fiat Punto Evo με φρέσκια εμφάνιση, άνεση και εξοπλισμό


Κι εκεί που νομίζαμε ότι η λέξη Evo ταυτιζόταν με τη Mitsubishi, χαρακτηρίζοντας τις σπορ και ισχυρές εκδόσεις του Lancer, έρχεται η Fiat να μας…τονίζει ότι δεν αποτελεί αποκλειστικότητα η χρήση της λέξης αυτής. Για την ακρίβεια πρόκειται να παρουσιάσει το Punto Evo, την εξέλιξη του Grande Punto στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στα μέσα του μήνα που διανύουμε. Όσον αφορά στην ονομασία «Evo», αντιπροσωπεύει κυρίως ένα εξελιγμένο (evolution) επίπεδο σχεδιασμού, που γοητεύει και καλύπτει τις επιθυμίες των απαιτητικών πελατών σε θέματα τεχνολογίας, οδηγικής απόλαυσης και σεβασμού προς το περιβάλλον.

Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν οι νέοι προφυλακτήρες με τα φωτιστικά σώματα, ενώ οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες (μήκος 4,06 μ., πλάτος 1,69 μ., ύψος 1,49 μ. και μεταξόνιο 2,51 μ.). Στην καμπίνα, το σχεδιαστικό κέντρο της Fiat άλλαξε τελείως: ταμπλό, καθίσματα και πίνακες οργάνων, ώστε να διαθέτουν πρεστίζ και κομψότητα. Σε επίπεδο κινητήρων, το Punto Evo εφοδιάζεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων που ικανοποιούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Σε αυτή περιλαμβάνονται ο δεύτερης γενιάς κινητήρας πετρελαίου 1.3 Multijet - 95hp με νέο ψεκασμό common rail (μειωμένο κόστος συντήρησης, μικρότερη κατανάλωση κατά 2%, λιγότερες εκπομπές ρύπων και περιορισμένοι θόρυβοι σε κραδασμό και οδήγηση. Επίσης, διατίθενται και οι βενζινοκινητήρες 1.4 lt με 105 hp και 135hp) με την επαναστατική τεχνολογία MultiAir. Συγκριτικά με ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης ίδιας χωρητικότητας, ένας κινητήρας MultiAir έχει μεγαλύτερη ισχύ (πάνω από 10%) και ροπή (πάνω από 15%), ενώ καταναλώνει λιγότερο (άνω του 10%) και εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (επίσης άνω του 10%), σωματίδια (πάνω από 40%) και μονοδείδιο του αζώτου (πάνω από 60%). Διαθέσιμος είναι και ο κινητήρας μεθανίου (φυσικού αερίου)-βενζίνης.

Όλοι οι κινητήρες προσφέρονται με το σύστημα Start&Stop, που σβήνει και ανάβει τον κινητήρα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής κίνησης. Ένα ακόμη σύστημα που κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Punto Evo είναι το «Blue&Me-TomTom», το νέο φορητό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Ενσωματώνει την επιλογή «eco:Drive Info» για πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τον τρόπο οδήγησης και χρήσιμες συμβουλές για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, με υπόδειξη για τη σωστή σχέση στο κιβώτιο.

Εν συντομία…

Στον τομέα της ασφάλειας, το Punto Evo θέτει νέα δεδομένα με 7 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου γονάτων οδηγού. Τέτοιο διαθέτουν λίγα αυτοκίνητα σε αυτή τη κατηγορία. Διαθέσιμα θα είναι και άλλα συστήματα ασφάλειας, όπως το Hill-Holder που βοηθάει το ξεκίνημα σε ανηφόρες, τα προσαρμοζόμενα (ενεργά) φωτιστικά σώματα που αυξάνουν το πεδίο όρασης του οδηγού όταν στρίβει το τιμόνι, όπως και τα δοκιμασμένα και αξιόπιστα συστήματα της Fiat: ABS, EBD και ESP. Η Fiat ετοιμάζεται να λανσάρει άμεσα τις νέες εκδόσεις και ίσως προς το τέλος του χρόνου έρθουν στην Ελλάδα. Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube