Οσοι χρησιμοποιούν μετρό για τις καθημερινές απλές μετακινήσεις διαπιστώνουν ότι οι αποστάσεις μειώνονται πια σε χρόνο και χρήμα. Το μετρό είναι αλήθεια ότι πηγαίνει πιο μακριά και ταυτόχρονα μας φέρνει πιο κοντά. Ενώνει τα προάστια της Αθήνας σε χρόνο ρεκόρ, επιδεικνύει πολιτισμό και αποδεικνύεται το πιο αξιόπιστο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Πριν από μερικές ημέρες παραδόθηκε σε λειτουργία η νέα στάση του μετρό στο Νομισματοκοπείο, την ώρα που επαναλειτουργεί το τμήμα της γραμμής προς το Αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας τους ενδιάμεσους σταθμούς: Χαλάνδρι, Δουκ. Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία / Κάντζα, Κορωπί, Αεροδρόμιο.

Αυτή η ανακολουθία παράδοσης έγινε επειδή στο αρχικό σχέδιο του μετρό δεν υπήρχε πρόβλεψη για τον σταθμό Αγία Παρασκευή, ο οποίος θα λειτουργήσει στις αρχές του καλοκαιριού 2010. Πάντως, μέχρι τον Δεκέμβριο φέτος θα δοθεί σε χρήση και ο σταθμός του Χολαργού, ο δεύτερος από τους δέκα νέους σταθμούς του μετρό της Αθήνας που θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους 10 μήνες.

Η απόσταση Νομισματοκοπείο - Σύνταγμα διανύεται μόλις σε 10 λεπτά πια, την ώρα που σε ώρες αιχμής με το Ι.Χ. απαιτούνται τουλάχιστον 40 λεπτά. Στην επιφάνεια του χώρου του σταθμού κατασκευάστηκε ο μεγαλύτερος σταθμός μετεπιβίβασης του μετρό με λεωφορειακές γραμμές, ο οποίος θα παραδοθεί σε δέκα μέρες στο επιβατικό κοινό. Επίσης, η αχίλλειος πτέρνα των σταθμών του μετρό, οι χώροι στάθμευσης, οι οποίοι έπρεπε να κατασκευαστούν πριν από τους σταθμούς, σύντομα δεν θα είναι πρόβλημα. Στο Νομισματοκοπείο ήδη κατασκευάστηκε τριώροφο υπόγειο πάρκινγκ 630 θέσεων.

Ο ένας όροφος θα παραδοθεί σε χρήση σε 10 ημέρες και ολόκληρο το έργο στα τέλη Σεπτεμβρίου. Με την επαναλειτουργία της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, δύο ακόμη υπαίθριοι χώροι στάθμευσης 250 αυτοκινήτων έκαστος θα παραδοθούν σε χρήση. Στο Κορωπί στις 20 Σεπτεμβρίου και στην Κάντζα στο τέλος Σεπτεμβρίου. Και τα 3 πάρκινγκ θα ενταχθούν στην τιμολογιακή πολιτική της ΑΜΕΛ. Οι επιβάτες του μετρό με το εισιτήριο επωφελούνται μισής τιμής στο πάρκινγκ. Καταλήγοντας, μέχρι τα τέλη του 2009 θα λειτουργήσουν οι τρεις σταθμοί σε Περιστέρι, Ανθούπολη και Χαϊδάρι και την ερχόμενη άνοιξη 4 ακόμα σταθμοί: Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Σε εξέλιξη βρίσκεται σήμερα ο διαγωνισμός για την επέκταση από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με σταθμούς σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό θέατρο, προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ. Ακόμη σύντομα προωθείται προς δημοπράτηση η γραμμή U με 20 σταθμούς και 20 χλμ. υπόγειας σήραγγας από το Γαλάτσι μέσω του Πανεπιστημίου και του Παγκρατίου προς το Μαρούσι.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube