Σε μια χώρα που λέμε ότι διαθέτει και βασίζεται στην τουριστική βιομηχανία όπως η δική μας, δεν θα έπρεπε να αποτελεί είδηση ότι πραγματοποιείται μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός μοντέλου αυτοκινήτου. Κι αυτό επειδή η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία (κυρίως), που δεν καυχιόνται ότι έχουν πολύ τουρισμό, παρ' όλο που έχουν πολλαπλάσιο του δικού μας, φιλοξενούν δεκάδες ανάλογες εκδηλώσεις κάθε χρόνο.
Στην Ελλάδα είναι αλήθεια ότι ιδιαίτερα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 υπάρχουν οι υποδομές σε ξενοδοχεία στην Αθήνα και στην περιφέρεια. Κατασκευάζονται νέοι και πιο ασφαλείς δρόμοι, διαθέτουμε υπερσύγχρονο αεροδρόμιο με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν απευθείας την Αθήνα με πολλές πόλεις του εξωτερικού, υπάρχει καλύτερη ανταπόκριση με τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια, ενώ ούτε λόγος να γίνεται για εστιατόρια και θεάματα. Ομως, μετά λόγου γνώσεως μπορώ να πω, επειδή έχω παρευρεθεί σε πολλές δεκάδες παρουσιάσεις μοντέλων σε πλείστες χώρες του εξωτερικού, ότι υπολοιπόμαστε σε υπηρεσίες, ενώ τις πουλάμε και ακριβά.
Στο εξωτερικό το Ιντερνετ ή παρέχεται δωρεάν ή κοστίζει φθηνά, κι εδώ πανάκριβα, ενώ οι τιμές στα ξενοδοχεία είναι στο 70% των δικών μας. Δυστυχώς, όσο κι αν έχω ψάξει το θέμα δεν μπόρεσα να βρω απαντήσεις στο γιατί είμαστε πιο ακριβοί, τη στιγμή που στην Ελλάδα οι μισθοί του μέσου Ελληνα υπολείπονται του Γάλλου, του Ισπανού, του Ιταλού.
Και υπό αυτές τις προϋποθέσεις αποτελεί θαύμα που μας προτιμούν οι εταιρείες για να κάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων. Μπορεί τα σχόλια των δημοσιογράφων που ήρθαν στην Ελλάδα να ήταν διθυραμβικά σε πολλές περιπτώσεις για τη φιλοξενία, τις διαδρομές, το κλίμα και τις ομορφιές της πατρίδας μας, όμως η ουσία είναι ότι αυτά κόστισαν πολύ.
Πριν από λίγα χρόνια η Nissan είχε πραγματοποιήσει στην Κρήτη την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του pick-up Navara για 500 δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη. Σούπερ εκδήλωση, ξενοδοχείο στο Ρέθυμνο, απίστευτες διαδρομές, αλλά και έξοδα 1.200.000 ευρώ. Λίγους μήνες μετά έκανε στο Πόρτο την παρουσίαση του Micra για 700 δημοσιογράφους με όλα τα κομφόρ και ξόδεψε μόλις 1.000.000.
Στην Ελλάδα έχουν γίνει αρκετές παρουσιάσεις νέων μοντέλων (Hyundai Santa Fe, Lexus RX-400h, Skoda Octavia, VW Eos, Mercedes Vaneo, Opel Antara, BMW Σειρά 5, Nissan Navara και X-Trail, Subaru Forester), αλλά θα μπορούσαν να γίνουν κι άλλες. Εμαθα ότι από τις 23 Νοεμβρίου μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου στην Αθήνα η Chevrolet θα δώσει την ευκαιρία σε 700 δημοσιογράφους από όλες τις χώρες της Ευρώπης να οδηγήσουν σε επιλεγμένες διαδρομές και με διαμονή στο κέντρο το νέο μικρό μοντέλο πόλης Spark (σπίθα), αντικαταστάτη του Matiz.
Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη επιτυχία της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας Chevellas και του τμήματος δημόσιων σχέσεων, που έπεισε τους ξένους ότι η Αθήνα είναι η καλύτερη πρόταση. Ας ελπίσουμε η εν γένει συμπεριφορά μας (τιμές και υπηρεσίες) να είναι ανάλογη της προτίμησης των ξένων. Δεν μας κάνουν χάρη, αλλά μη νομίζουμε ότι τους κάνουμε εμείς.