Επειτα από τρία χρόνια μελετών και ερευνών δημοπρατούνται οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής, οι τελευταίοι μεγάλοι οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου. Υστερα από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς (Δήμοι Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Ελληνικού, Αλίμου, Νομαρχία Ανατολικής Αττικής κ.ά.) για πάνω από πέντε μήνες, εξετάστηκαν 55 αιτήματα και δόθηκαν λύσεις στα περισσότερα από αυτά.
Τροποποιήθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εκδόθηκε κοινή υπουργική απόφαση περιβαλλοντικών όρων, που διασφαλίζει την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή. Επελέγη η πλήρης υπογειοποίηση στη δυτική περιφερειακή Υμηττού και μολονότι το κόστος του έργου θα αυξηθεί σημαντικά, παραμένουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό.
Εκτός της σήραγγας Υμηττού, θα υπογειοποιηθεί πλήρως και ο λόφος Ετος στο Πικέρμι. Κι ακόμη, θα φυτευτούν 250.000 δέντρα (άνω των 2 μ.), σε 5.500 στρέμματα κατά μήκος του δυτικού μετώπου του Υμηττού, έναντι λίγων εκατοντάδων που αποψιλώνονται για τις κατασκευές (κόμβοι Σακέτα και Κύπρου). Θα φυτευτούν πριν από την έναρξη των έργων και θα συντηρούνται με ευθύνη της εταιρείας. Ακόμα 100.000 δέντρα θα φυτευτούν στις χωμάτινες επιφάνειες που θα διαμορφωθούν, ενώ στον Υμηττό θα τοποθετηθεί σύστημα πυρανίχνευσης που θα καλύπτει όλη την προστατευόμενη περιοχή (Πάρκο Natura, 90.000 στρεμμ.). Τα έργα διαθέτουν και πλήρη αντιπλημμυρική προστασία.
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής, μήκους 71,6 χλμ. και προϋπολογισμού 1,80 δισ. ευρώ (360 εκατ. η συμβολή του Δημοσίου), είναι επιφανειακοί κατά 15%, έναντι 78% της Αττικής Οδού. Περιλαμβάνουν: α) τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού (νότια απόληξη Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη Λ. Ποσειδώνος) και τμήμα Λ. Βουλιαγμένης – Λ. Ποσειδώνος, β) τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, γ) άξονα από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι τη Ραφήνα, δ) άξονα από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, ε) ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού – Ραφήνας, στ) ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος (2 χλμ.) και ζ) τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε (υπόγειο τμήμα στο Πανεπιστήμιο). Θα υπάρξουν 3 σταθμοί διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά και χειροκίνητο με χρέωση ανά χιλιόμετρο.
Η χαμηλότερη τιμή θα είναι 0,15 ευρώ ανά χλμ. και η μέγιστη 0,30 ευρώ. Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 4.000 άμεσες θέσεις εργασίας για την περίοδο των έργων (5 χρόνια), και 800 μόνιμες θέσεις εργασίας σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του έργου. Επίσης, θα κατασκευαστούν και άλλα 34,5 χλμ., 390 εκατ. ευρώ. Βρίσκονται σε επίπεδο οριστικής μελέτης και θα υλοποιηθούν ως δημόσια έργα με δεσμευμένα κονδύλια της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου.
Πρόκειται για την επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι την Ε.Ο., την επέκταση και τη μετατροπή της οδού Λαυρίου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο (παράκαμψη Μαρκόπουλου και Λαυρίου), τον περιφερειακό άξονα Παιανίας – Μαρκόπουλου (παράκαμψη Παιανίας και Κορωπίου), τη μερική υπογειοποίηση της Λ. Αλεξάνδρας και τη διαπλάτυνση της Λ. Κηφισού (Αχαρνών έως κόμβο Αττικής Οδού). Οι προσφορές θα κατατεθούν στις 22 Δεκεμβρίου, χωρίς προβλήματα με ενστάσεις, και στις αρχές του 2010 θα υπάρξει ανάδοχος με χρόνο παράδοσης των έργων μέχρι τις αρχές του 2015.