Η Mini αποκαλύπτει το θαυμάσιο πρωτότυπο Coupe Concept στη Φρανκφούρτη.
Το πρώτο κλασικό Mini παρουσιάστηκε στο κοινό στις 26 Αυγούστου 1959, δια χειρός του Ελληνα σερ Αλεκ Ισιγόνις. Σαν χθες λοιπόν και ακριβώς 50 χρόνια μετά και μια δεκαετία περίπου μετά το λανσάρισμα του νέου Mini σε ολοκαίνουργιο σουλούπι, η εταιρεία μέλος του ομίλου της BMW ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο κοινό της Διεθνούς Εκθέσεως Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στα μέσα Σεπτεμβρίου, το Mini Coupe Concept. Πρόκειται για μια πρωτότυπη εκδοχή, η πιο εντυπωσιακή από όσες έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Την αρχή έκανε το Mini Clubman, η station wagon έκδοση του μοντέλου με τη μία επιπλέον πόρτα στη θέση του συνοδηγού και δύο πίσω στο πορτμπαγκάζ που ανοίγουν όλες με αντίθετη φορά (στυλ ντουλάπας). Το μοντέλο αυτό παρουσιάστηκε πρώτα στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ακριβώς δύο χρόνια πριν. Πέρυσι τον Οκτώβριο, στην αντίστοιχη Εκθεση του Παρισιού είχε παρουσιαστεί το πρωτότυπο Mini 4X4X4 Concept (4 μέτρα μήκος, 4 πόρτες, κίνηση στους 4 τροχούς, 4 καθίσματα), μια Crossover εκδοχή που μάλλον θα προχωρήσει στην παραγωγή, ενώ τώρα έφθασε η στιγμή για ένα ακόμα πρωτότυπο. Το Coupe Concept με τις δύο πόρτες, διαθέτει περιμετρικά, στο σπόιλερ, στους θόλους των τροχών και στον πίσω προφυλακτήρα, τελείωμα με πλαστικό προστατευτικό σε διαφορετικό χρώμα (διπλή εξάτμιση κεντρικά).
Πάντως το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Coupe Concept είναι η οροφή αλουμινίου, η οποία καταλήγοντας στο πίσω μέρος σχηματίζει αεροτομή. Επίσης, όπως όλα τα Mini έχει κι αυτό τους τροχούς τοποθετημένους στις άκρες, για μέγιστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Η εταιρεία αναφέρει ακόμα ότι η κατασκευή του συμπαγούς αμαξώματος είναι αρκετά ελαφριά με τις διαστάσεις του να είναι: 3,714 μ. μήκος, 1,683 μ. πλάτος και 1,356 μ. ύψος, δηλαδή αρκετά χαμηλό και σε συνδυασμό με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών, κάνει το μοντέλο να μοιάζει ότι σέρνεται. Κι ακόμα, με το κοντό πίσω μέρος, οι δύο θέσεις είναι τοποθετημένες προς τα πίσω, όπως συμβαίνει στα roadster, διθέσια cabrio μοντέλα. Το στυλ αυτό χαρίζει εκτός από εμφάνιση και αεροδυναμικό χαρακτήρα. Σχετικά με την καμπίνα, τα τέσσερα μπάκετ καθίσματα με δέρμα και ύφασμα, οι πενταλιέρες αλουμινίου και το φινίρισμα του εσωτερικού, αναδεικνύουν ένα άκρως σπορτίφ ύφος, χωρίς να υπολείπεται σε χώρους αποσκευών με τα 250 λίτρα στο πορτμπαγκάζ.
Εν συντομία…
Ο κινητήρας του Coupe Concept είναι ο πανίσχυρος υπερτροφοδοτούμενος 1.6 lt – 211 hp, 260 Nm ροπής (280 Nm με υπερπλήρωση). Αρκετά οικονομικός σε καύσιμα, εκπέμπει 165 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα, υπάρχουν δισκόφρενα και στους 4 τροχούς, η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson με σφικτά ελατήρια, ενώ πίσω τοποθετήθηκε άξονας με βραχίονες αλουμινίου και αντιστρεπτικές δοκούς. Με το πεντάθυρο Mini, το Clubman και το Convertible να κυκλοφορούν στους δρόμους 80 χωρών παγκοσμίως, η Mini ετοιμάζεται να βγάλει στην παραγωγή κι άλλες εκδόσεις τις οποίες θα εφοδιάζει με πλούσια τεχνολογία όπως: σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, σύστημα Auto Start Stop (σβήνει και ανάβει αυτόματα ο κινητήρας σε στάση). Περισσότερα προσεχώς.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής