Μάλλον αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός της παράδοσης, προχθές, της δεύτερης σήραγγας στο Αρτεμήσιο. Αρχισε να κατασκευάζεται πριν από μερικά χρόνια, αλλά λόγω κακοτεχνίας σταμάτησαν τα έργα. Εγινε εκ νέου ανάθεση και η εταιρεία που ανέλαβε την ολοκλήρωση του έργου την παρέδωσε πέντε μήνες πριν από την καταληκτική ημερομηνία. Το γεγονός αυτό, πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα, ξάφνιασε πολλούς, αλλά δεν πρέπει να αποτελέσει μοναδικό φαινόμενο.

Σε μια χώρα που οτιδήποτε καλό αργεί να αρχίσει και αργεί να τελειώσει, οφείλουμε να αλλάξουμε την κατάσταση. Και αυτό διότι βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, τα οποία μόλις ολοκληρωθούν, στα μέσα της δεκαετίας που έρχεται, θα διαμορφώσουν έναν εντελώς διαφορετικό ευρωπαϊκό χάρτη συγκοινωνιών. Πρόσφατα συζητούσα με τον δήμαρχο της Αιγείρας (Νομού Αχαΐας), Δημήτρη Μυλωνά, για τα έργα στην περιοχή, και μου εξέφρασε αμφιβολίες αν όλα βαίνουν καλώς.

Είχε αντιρρήσεις για τεχνικά ζητήματα όσον αφορά με τις γέφυρες που θα έπρεπε να βγουν πιο ψηλά από το παραθαλάσσιο χωριό, ενώ επισήμανε ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις για τον νέο αυτοκινητόδρομο. Η Ολυμπία Οδός που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου: Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα θεωρεί ότι όλα βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος. Προσωπικά, επειδή βλέπω ότι εκτελούνται έργα, τείνω να πιστέψω ότι μέχρι το 2012 θα έχει παραδοθεί το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.

Βέβαια ο δήμαρχος, για να μου εκφράσει τις επιφυλάξεις του, κάτι θα γνωρίζει από την πλευρά του κι όπως είναι λογικό θέλει να πιέσει ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και παράλληλα πολλές ακόμη ανθρώπινες ζωές σε έναν «αιματοβαμμένο» δρόμο. Ειρήσθω εν παρόδω, μου είπε ότι το μέλλον για τις μετακινήσεις δεν είναι ο αυτοκινητόδρομος αλλά ο σιδηρόδρομος και συμφωνήσαμε απόλυτα. Ταξιδεύοντας εδώ και 25 χρόνια στο εξωτερικό το γνωρίζω απόλυτα.

Οι αυτοκινητόδρομοι θα είναι περισσότερο για τις μεταφορές και οι έξυπνες μετακινήσεις θα γίνονται με τρένα (π.χ. προαστιακός). Πάντως, φαντάζομαι, προβληματισμοί αντίστοιχοι του δημάρχου θα υπάρχουν και για τους υπόλοιπους υπό κατασκευή δρόμους: Ιονία Οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα), Ε65 (Λαμία – Εγνατία Οδός), Τρίπολη – Καλαμάτα κ.ά.

Καλό λοιπόν είναι να επισημαίνονται οι παρατηρήσεις, να υπάρχουν πιέσεις προς τις εταιρείες και την πολιτεία, να αρθεί η (αρκετή) καχυποψία των πολιτών και να προχωρούν τα έργα. Προσωπικά πιστεύω ότι αξίζουμε μια καλύτερη τύχη στη χώρα μας, αρκεί να βάλουμε το προσωπικό συμφέρον κάτω από το συνολικό.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube